Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Heia du:).

Jeg har dessverre ingen erfaringer med nesespray og alt rundt det:(...

 

Men....:). Ang sprøyter så går det egentlig fort før uthenting.. Mener jeg har hentet ut rundt eggløsningstid....kanskje noen dager over. Men du får jo sprøyter for å forhindre el. Tipper max 14 dager fra sprøytestart til uttak. Det er jo litt forskjellig. Å så må du jo til ul for å se at eggposene er store nok....og at det faktisk er noen der:). Skal du ta sprøyter hver dag? Vet du noe om d enda? Spennende tider:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å du....hehe....vent til du begynner med sprøyte for å modne egg..... Herregud jeg føler meg oppfylt da:):). Som at eggekartongen er full....å det har den virkelig vært begge gangene:):).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du hihi:):). Hva er det egentlig nesesprayen skal gjøre? Er nysgjerrig siden jeg aldri har brukt:). Må lære meg noe nytt:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Så godt å høre at det går bra med deg og sprayen :)

Har heller ikke brukt spray, så vet ikke noe om det. Men står det i papirene at tr skulle komme på en bestemt dag, ville jeg ringt å spurt siden den ikke er kommet. Er bedre å ringe en gang for mye tenker nå jeg. :) Jeg gikk på sprøytene litt ulikt på de to forsøkene jeg har hatt, husker ikke antall dager. Var på ul 2-3 ganger før det ble uttak begge gangene. Eggposene var ikke store nok, og jeg måtte øke dosen, og gå på sprøytene litt lenger. Derfor jeg mistet tellingen... hihihi :) Men tipper rundt 14 dager. Dette er nok litt inviduelt. Men ta en telefon til klinikken og spørr etter dette med tr, og samtidig spørr hva de tror om uttak :)

 

Lykke til videre. Er jo et godt tegn at du kjenner at det skjer noe der nede da :) Spennende dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så snille dere er som svarer! :D

Da vet jeg mer om sånn ca tid for uttak. Skjønner jo at dette er individuelt, men da har jeg iallefall noe å gå ut ifra :)

 

Aner ikke noe om sprøytene jeg skal ta. Men regner med at jeg får vite det på samtalen til tirsdag :)

Såppas! Ja da kan jeg bli morsom på sprøyter skjønner jeg :P hehe..

 

Ang spray så setter den deg i en slags kunstig overgangsalder. Stopper hele systemet. Sånn at det blir en frisk start når jeg begynner på sprøyter ;) Hvis jeg har forstått det rett da :P

Jada, vil jo si at det er et godt tegn at jeg kjenner noe der nede. Da vil jeg tro at sprayen fungerer som den skal :)

 

Ja tror jeg skal tinge å spørre. Hvis de er oppe imorgen da? :) Ellers er det jo ikke lenge til samtalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fikk mensen en uke etter spray. Hadde overhode ingen bivirkninger av sprayen! Tok blodprøve på riksen i går for å se at jeg var ordentlig nedregulert. Det var jeg, så i går begynte jeg med sprøyter. Vet at man ikke må begynne på sprøyter før man har fått mensen, og at man helst bør ha blødd i 3 dager før oppstart sprøyter. Jeg ville derfor ringt riksen og hørt. Når skal du egentlig begynne med sprøyter?

 

Ønsker deg masse lykke til! Dette er første forsøk for meg også, veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du skal på samtale på tirsdag :) Ikke lenge til, da får du svar på det du lurer på. Ikke vær redd for å spørre om alt du lurer på da.. ingen ting er for domt :) Jeg sitter ofte igjen etter samtaler med ennda flere spørsmål. 

 

Ja, høres riktig ut, at sprayen stopper systeme ditt. Medesinene skal jo overstyre våre system. Jeg har PCOS, så derfor må jeg gå på en tab kur for å komme i syklus. Kan vel være derfor jeg ikke går på spray? Mye å lære i disse prosessene ;) 

 

Spennende med første forsøk for deg også mammadrøm :) Lykke til til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte ikke ringe inn, tr har kommet! :) Men kom SKIKKELIG denne gangen også. Har kastet opp i hele kveld, og vridd meg av smerter i mange mange timer. Grusomt!!! Men enda godt den kom iallefall :)

 

Mammadrøm: Tusen takk for info! Fått beskjed om å ikke hente ut resepten på sprøyter, så vet ikke når jeg skal begynne på de. Regner med at jeg får beskjed om det på samtalen/ul'en på tirsdag :)

Tusen takk, og masse lykke til til deg også! :D Spennende tider! :D

 

Mottivert: Nei jeg skal helt klart spørre om alt jeg lurer på :) Er jo sånn man får svar :P

Ikke godt å si hvorfor du ikke tar spray, jeg er jo helt ny i dette her, så lite peiling på noe av det :P hehe.. Men godt mulig pcos er grunnen da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten oppdatering her :)

 

Gått på spøyter nå en uke. Veldig lav dose. Og idag hadde jeg tredje ul :) Har vanvittig mange eggposer, så blir en ny sjekk imorgen. Utrolig skummelt å ikke vite hva som kommer til å skje. Og hvis dette går bra frem til uttak, er noen av eggene noe tess i det hele tatt da?? Off, blir gal av alle tankene!! :P hehe.. Vil så veldig at dette skal ende bra tilslutt!! :)

 

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du :) 

 

Så morsomt å høre at du har mange eggposer :) Får virkelig håpe at gullegget er der da :) Eller at du får ut flere gode egg :) Krysser fingrene for deg :) Jeg skjønner veldig godt va du mener med å bli gal av all tankene om alt som foregår, og som skal skje. Det er ikke gøy å ikke ha kontroll over noe liksom :P Men prøv å slapp av, du er i trygge hender :) Og som en liten trøst, du er ikke alene om å tenke og grubble over alt i dette :) Tror nok det gjelder oss alle :) Hvordan går det med nervene til uttak da? :)

 

Jeg skal i gang med nytt forsøk i november, gleder meg og gruer meg... Hihi, skal bli godt å komme i gang igjenn, men vet jo hvor tøff prosessen er. Så jeg håper virkelig at dette blir forsøket med gullegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper virkelig at gullegget er en av de, iallefall at eggene er gode i det hele tatt :) Satser på flere gode egg, så vi får noen til frys :) Var på kontroll idag, og da hadde noen flere egg vokst. De største var 13mm og de andre 10 eller under. Ble satt på litt lavere dose, og må på kontroll igjen både imorgen og søndag. Ser lyst ut til å bli uttak til uka. Mega spennende!! :D

 

Det er godt å høre! :) Godt å vite man ikke er alene, er det som er så godt her inne, andre VET faktisk hva du går igjennom og hvordan det er :)

Å joda, de nervene er på plass! Gruer meg veldig til uttak, så kommer til å være nervevrak den dagen der tror jeg :P hehe.. Vet jo at det er vondt, så må bare hoppe i det og ta det som et smil :)

 

Så spennende med nytt forsøk i novmber! :D Tipper du er rimelig spent selv :) Skjønner godt at det er litt blanda følelser. Er jo som du sier en tøff prosess dette her. Skal krysse fingrene for deg også! Satser på at det er gullegget ditt også i november :D Har stor tro på at 2013 blir et bra og spennende år og fine 2014 babyer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjempe gøy å høre at det ser lyst ut for deg, mange egg, som vi får håpe er av god kvalitet :) Jeg har fått få egg ut begge uttakene mine, og det er kjempe kjipt syns jeg. Håper de får ut flere i november, og at jeg får noen på frys da. :) Får håpe du også får det, og at spiren sitter på første forsøk :)

 

Jeg var også nervevrak dagen før og den dagen jeg hadde begge uttakene mine. Men jeg fikk vival på morgenen, så blir litt susete og likegyldig. Men nervene er jo der. Jeg er ekstremt pysete, og må alltid ha med min kjære på sånt. Han må til og med snakke for meg i enkelte situasjoner. Det er helt forferdelig når nervene tar så overhånd. Jeg begynte å gråte da jeg skulle opereres for cyster i mai, var kjempe redd for narkosen. Men de var helt fantastiske på sykehuset. Jeg tror det er greit å fortelle dem hvor redd man er, da tar de mer hennsyn tror jeg. Alle jeg har møtt på er kjempe snille og gode i disse situasjonene. Det hjelper uansett på å ha med seg sin kjære, det gjør det mer trygt, for man er jo så sårbar i slike situasjoner.

 

Du har i alle fall min fulle forståelse for at du har masse nerver med tanke på uttaket. Heldigvis er det bare en liten tid av hele prosessen. Det er over før du aner det :) På St.Olavs får vi følge med på en sjerm mens de henter ut eggene, det er en kjempe fin distrasjon for hva som foregår, og det er kjempe spennende å se hva som skjer. Vet jo ikke hvordan de gjør det på andre klinikker da. ;) Men det går kjempe fort, og når det er over blir i alle fall jeg  kjempe døsig, og avslappet :) Tror det er dopet men får, og at man har hatt masse nerver, og endelig er det over ;) Du får prøve å puste, og slappe av i kroppen på uttaket :) Å det er over kjempe fort ;) Skal tenke på deg jeg :)

 

Ja, det er helt sant det du sier, her inne vet faktisk alle hvordan vi har det. Det er herlig å ha så mange å støtte seg til, og søke råd hos :) Jeg meldte meg inn her etter mine to første uttak, så tror det blir greit i neste forsøk å ikke være så alene om alle tanker og nerver og alt som surrer i hodet. ;)

 

Håper også det blir mange herlige 2014 babyer på oss her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men er ikke bare bare å ha alle disse eggene heller. For de må jo passe på at dosen er riktig så ikke for mange vokser, så det blir overstimullering. Men heller ikke at jeg får for lite, for da får jeg ikke ut så mange egg. Legen var veldig usikker idag, så blir spennende imorgen å se om han har kart å beregne riktig dose :)

 

Åh, det er godt å høre at det ikke bare er meg!! :) Jeg er også kjempe pysete på akkurat det der. Når jeg blir for nervøs eller har veldig vondt, så blir jeg så kvalm at jeg kaster opp. Var sekundet før det skjedde på hsg røntgen, så tipper det ikke blir noe bedre vedd uttak. Er vel kanskje det jeg er mest redd for,, også smertene selvfølgelig men også om jeg kommer til å kaste opp. Det er så fryktelig flaut! Men håper min kjøre får fri fra jobb, så jeg kan få henne med som støtte. Hun er så god å ha i sånne situasjoner :)

Det er godt å høre at du har opplevd at man blir godt tatt vare på og forstått da iallefall. Håper og tror de er det på Riksen også :) Uansett blir det en grusom og nervepirrende dag! :) Og den er rett rundt hjørnet :P

Tusen takk for støttende og hjelpende ord! :D Jeg skal prøve å huske på å slappe av og puste odt med magen :) Satser på at det går over all forventning! :P hihi..

 

Blir et spennende år dette her! Krysser fingra for oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde uttak på riksen på torsdag. Gruet meg utrolig, men det gikk så veldig fint! Ble likegyldig av tablettene jeg fikk før uttaket, og hadde så å si ingen smerter overhode. Vet uttak oppleves forskjellig fra person til person og kanskje også fra gang til gang, men det er i alle fall mulig å ha et smertefritt uttak:-) Sykepleieren som sto ved siden av meg var så omsorgsfull og god, så min opplevelse har bare vært positiv på riksen!

Fikk satt inn et tipp-topp egg i dag, så nå ruges det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uttak på riksen på torsdag. Gruet meg utrolig, men det gikk så veldig fint! Ble likegyldig av tablettene jeg fikk før uttaket, og hadde så å si ingen smerter overhode. Vet uttak oppleves forskjellig fra person til person og kanskje også fra gang til gang, men det er i alle fall mulig å ha et smertefritt uttak:-) Sykepleieren som sto ved siden av meg var så omsorgsfull og god, så min opplevelse har bare vært positiv på riksen!

Fikk satt inn et tipp-topp egg i dag, så nå ruges det;)

Tusen takk for masse gode ord Mammadrøm! :) Det hjalp faktisk veldig å høre din opplevelse av uttak. Det gjør det litt lettere å vite at man kan få en positiv opplevelse :) Godt å vite at man har flere ved din side som støtter og viser omsorg :) Lykke masse til med rugingen! Skal krysse fingrene for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har blitt gravid på gamlemåten før (med xmann) men pga aldersgrensen nærmer seg så har jeg og min mann hoppet på prøverør toget etter å ha prøv i 5 år.

 

Er det noe spesielt jeg må grue meg for?

 

Anonymous poster hash: ea95e...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har blitt gravid på gamlemåten før (med xmann) men pga aldersgrensen nærmer seg så har jeg og min mann hoppet på prøverør toget etter å ha prøv i 5 år.

 

Er det noe spesielt jeg må grue meg for?

 

Anonymous poster hash: ea95e...2af

Hei!

Jeg vil ikke si det er noe å grue seg for i det hele tatt. Prosessen er litt stressende. Med mye undersøkelser underveis, og noen blir veldig fine på hormoner :P Ellers går alt fint :) Men alle har vel sine opplevelser av dette her :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra.

Uttak i morgen, og hvis alt går som det skal blir det innsett på søndag!! :D Spent!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til mammadrømmen :) det går helt sikkert bra :) jeg grudde meg endel men det var ingenting å grue seg til, ble overrasket hvor veldig greit det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Opp! :) Det er godt å høre! :D Hørt flere si det nå, og da blir det helt klart lettere å møte opp i morgen litt mindre nervøs :) Det går helt sikkert fint, gleder meg bare til det er overstått, så jeg kan glede meg over rugetiden :) Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra.

Uttak i morgen, og hvis alt går som det skal blir det innsett på søndag!! :D Spent!! :D

Lykke til i morgen! Det går nok veldig bra:-) Krysser fingrene for at du får ut masse fine egg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende Mammadrømmen :) Det går nok kjempefint skal du se :) Fikk din kjære fri så hun kan bli med deg? Skal tenke masse på deg :) Lykke til med uttak, og håper du får ut gullegget :)

 

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Mottivert, det er hyggelig å høre! :D Min kjære har heldigvis fått fri så hun kan bli med meg :) Så vi skal nok klare oss. Er så spent på om det blir noen gode egg, så dette blir en nervepirrene helg! Krysser alt vi har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad jeg ble nå, at hun fikk bli med deg ;) Siden vi er noen pyser begge to, er det så viktig å ha med seg våre nærmeste :) Trygt og godt å ha en god hånd å holde i :) Dette går kjempe bra, og vips så er det over :) 

 

Uff ja, det blir nok en lang helg, med mye grubling :) Det er rart hvor mye tanker man kan ha om et lite egg, som kan bli til et mirakel :) 

 

Krysser alt jeg også :) Håper håper håper :)

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...