Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Hei alle ivf eksperter! :)

 

Vi må nå over på prøverør, og jeg har selvfølgelig hundre spørsmål :P Noen som kan fortelle meg noe, hva kommer til å skje fremover? Hvilke hormoner kommer jeg kanskje til å få? Osv :)

 

Venter på resept på nesespray i posten, det er alt jeg vet :P

 

Grunnen til at det blir prøverør er fordi jeg har for tynn slimhinne. Også har jeg for mange egg til at jeg kan ta hormoner for dette og inseminere :) Ellers er alt som det skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker deg masse lykke til:). Medisineringen er ulik hos alle. Jeg har f.eks aldri fått nesespray. Du skal vel hente ut egg snart da? Jeg fikk da sprøyte for å prod mange egg. Så sprøyte for å forhindre tidlig eggløsning. Så får du time for ultralyd. Om alt ser bra ut da, så hentes det ut egg et par dager etterpå. Før den tid satte jeg eggløsningssprøyte. Denne tas på et bestemt tidspunkt. Jeg har hentet ut to ganger.

Selve uthentingen var svært vond første gangen. Andre gang gikk d mye bedre:). På fryseforsøkene har jeg fått medisin for å gjøre slimhinna tykk nok. Både ved ferskforsøk og fryseforsøk får du progesteron som settes vaginalt tre ganger daglig:). Du må bare spørre om du lurer på noe eksakt. Jeg har vært gjennom noen runder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Ringo79! :) Nå fikk jeg iallefall et lite intrykk av hva som kanskje kommer til å skje fremover. Letter litt på trykket :) hihi :P Har lurt veldig på hvilke medisiner jeg kommer til å måtte ta, men da må jeg vel vente da :P hehe.. Hvordan priser kan jeg forbrede meg på? :)

Skjønte ikke helt hva sykepleier sa på tlf.. Kan det stemme at jeg skal begynne på nesesprayen samme dagen som jeg skal dit? :P Forhåpentligvis skjønner jeg mer når jeg får info brevet :)

 

Off ja, jeg har hørt det gjør veldig vondt. Man får man ikke noe smertestillende eller noe?

Er fryseforsøk hvis man har fryst ned sine egne egg og ferskforsøk når man tar ut og befrukter med en gang eller? Haha, føler meg dum nå :P Kan jo INGENTING om dette her jeg.. Kommer ikke på noe eksakt å spørre om, siden jeg ikke kan noe om prøverør. Men kanskje det dukker opp noe etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Ringo79! :) Nå fikk jeg iallefall et lite intrykk av hva som kanskje kommer til å skje fremover. Letter litt på trykket :) hihi :P Har lurt veldig på hvilke medisiner jeg kommer til å måtte ta, men da må jeg vel vente da :P hehe.. Hvordan priser kan jeg forbrede meg på? :)

Skjønte ikke helt hva sykepleier sa på tlf.. Kan det stemme at jeg skal begynne på nesesprayen samme dagen som jeg skal dit? :P Forhåpentligvis skjønner jeg mer når jeg får info brevet :)

 

Off ja, jeg har hørt det gjør veldig vondt. Man får man ikke noe smertestillende eller noe?

Er fryseforsøk hvis man har fryst ned sine egne egg og ferskforsøk når man tar ut og befrukter med en gang eller? Haha, føler meg dum nå :P Kan jo INGENTING om dette her jeg.. Kommer ikke på noe eksakt å spørre om, siden jeg ikke kan noe om prøverør. Men kanskje det dukker opp noe etterhvert :)

 

Hvilken klinikk skal dere få behandling på? Jeg har gått igjennom et ferskforsøk for 3 år siden på Riksen (fikk en flott gutt på første forsøk med ICSI, dvs som IVF, men grunnet dårlig spermkvalitet injiseres enkeltspermer inn i eggene). Nå har jeg hatt 2 fryseforsøk i tillegg til et avbrutt forsøk siden februar. Det er da de befruktede embryone fra 3 år tilbake som ble til overs og har ligget i fryseren. Forsøket for 3 år siden kostet oss ca 9.000 kr (trur jeg fikk lave doser i ft alderen min). Fryseforsøkene har til nå kostet ca 7.000 kr.

 

Det er flott at dere nå får hjelp, og det kan være godt at "andre tar over ansvaret" når en har prøvd selv lenge.

Uttak KAN gjøre veldig vondt, men for noen er det ikke så farlig. Du får smertestillende, men du blir ikke søvet ned eller helt bedøvet. Bare litt susete og kan ikke kjøre bil etterpå ;-)

De fleste opplever ventetiden som verst. ventetid før forsøket kommer igang, så ventetid for å ringe å høre om befruktning, så rugetid, og så vente på blodprøvesvar...

Det er best å belage seg på at ting kan ta tid, og prøve å ikke la livet stå på vent i mellomtiden.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Ringo79! :) Nå fikk jeg iallefall et lite intrykk av hva som kanskje kommer til å skje fremover. Letter litt på trykket :) hihi :P Har lurt veldig på hvilke medisiner jeg kommer til å måtte ta, men da må jeg vel vente da :P hehe.. Hvordan priser kan jeg forbrede meg på? :)

Skjønte ikke helt hva sykepleier sa på tlf.. Kan det stemme at jeg skal begynne på nesesprayen samme dagen som jeg skal dit? :P Forhåpentligvis skjønner jeg mer når jeg får info brevet :)

 

Off ja, jeg har hørt det gjør veldig vondt. Man får man ikke noe smertestillende eller noe?

Er fryseforsøk hvis man har fryst ned sine egne egg og ferskforsøk når man tar ut og befrukter med en gang eller? Haha, føler meg dum nå :P Kan jo INGENTING om dette her jeg.. Kommer ikke på noe eksakt å spørre om, siden jeg ikke kan noe om prøverør. Men kanskje det dukker opp noe etterhvert :)

Ja d stemmer at fersk forsøk er når du setter inn et befruktet egg ca et par dager etter at d er tatt ut og befruktet. Eggene befruktes samme dag som di tas ut. Så følger en Bioingeniør med dem for å se om de fortsetter å dele seg osv osv. De sterkeste plukkes ut. Det som ser aller best ut settes inn. De andre fryses ned.

 

Ang uthenting så skal du være klar over at jeg har en overfølsom eggstokk på den ene siden. Det var nok derfor d ble ille. Svært mange får ikke noe særlig med smerter. Du vil sikkert føle deg noe støl samme dag. Ta litt paracet om det blir ille. Jeg er ved St. Olavs. Fikk både beroligende og mye smertestillende både før jeg skulle inn til behandlingen og under behandlingen. Det kommer nok til å gå såå fint :)). Ikke gru deg! Det er flinke proffe folk som viser stor omsorg:). Anbefaler deg at mannen din er med deg på uthentinga. Trygt:). Innsettinga er overhode ikke smertefull. Du kjenner ikke at det settes inn. Det tar kun få minutter så er det gjort:).

Hvor skal du til behandling??

 

Hørtes rart ut at du skulle begynne med sprayen samme dag som du skal inn. Men det vet jeg lite om :(. Du får nok et detaljert infoskriv fra dem, så det finner du ut av. Utrolig mye info man får og mye å huske på.

Vet du når tid du skal inn? Lykke til:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang pris så varierer det i forhold til hva du får. Første gangen fikk jeg en pakke med sprøyter. Kom på ca 8500.....! Så en del tabletter etterhvert. Progesteron er temmelig dyrt... Tror jeg betalte 1300,- for 120stk. Trooooor jeg:). Men det var den typen progesteron jeg får ved fryseforsøk. Får en annen type ved fersk. Men lik i pris høvelig. Eggløsningssprøyte koster også litt. Husker ikke helt. Å så kommer det an på om du bor på stedet eller må reise? Jeg må reise men får reisa via Pasientreiser. Får dekket noen hundrelapper pr døgn kost og losji fra pas.reiser. Sendes inn i etterkant.

Ang medisin så følg med. Når du kommer over 15000 ca må du sende inn kvitteringer og andre papirer som du får på sykeh. Står mer på helfo.no:). Gikk veldig fort fra jeg sendte inn krav tilhenger hadde pengene på konto. Nå sender jeg inn gyldige kvitteringer ved hvert medikamentkjøp. Så kommer pengene fortløpende inn på konto:).

 

Kommer på så mye jeg skal skrive hehe. Jeg stopper bare nå så spør du bare :)). Tungt å skrive med mobilen hehe :))).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for kjempe fine svar dere! :)

Svarer på begge på en mld jeg, for ble så mange like spm og svar :)

Vi er på Riksen. Har gjort et insemineringsforsøk nå i juni, men blir jo noe helt annet å gå over på prøverør. Så er både spennende og skummelt dette her :)

 

Det koster såppas ja. Hadde håpet jeg slapp kjempe kostnader, siden eneste problemet er slimhinnen min. Har jo alderen på min side også. Men de setter vel kanskje alle på en minimum pakke uansett :P Veldig spent på hvilke hormoner de setter meg på :)

Vet dere hvor mye nesesprayen koster? Fikk brev i går om at jeg skal begynne på nesesprayen den 20 juli, og til samtale 6 august. Da får jeg sikkert vite mer tipper jeg :) Da skulle jeg iallefall ikke de to tingene samme dag, bare jeg som ikke forstod henne helt på tlf :P

 

Tror jeg også har overfølsom eggstokk. Var ikke bare bare å ta hsg røntgen, fordi det var liten plass. Så hun legen skjønte godt at jeg synes det gjorde vondt. Så da tipper jeg at egguthenting blir grusomt for meg også. Hva man ikke gjør for å få drømmen oppfylt :P Ja min kjære (dame) skal helt klart være med :) Håper jeg kan få en god dose smertestillende og andre greier :P hehe..

 

Er jo litt reisevei for oss også, tar ca 1,5 time med bil. Men må beregne 2 timer pga rushtrafikken. De på Riksen sa vi kunne gjøre ul'en før forsøket her i nærheten om vi ville slippe reiseveien, men da må man jo betale for dette og. Så er vel litt hipp som happ :)

 

Bare å fortelle masse Ringo79! :D Kommer ikke på så masse å spørre om, når jeg ikke kan noe om dette her :P hehe.. Så har du noe mer på hjertet er det bare å skrike ut asså :) hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende tid dere går i møte da :) 

 

Jeg har hatt et forsøk med innsett,(kjemisk) og et avbrytt forsøk. Uthentingen er jo ikke direkte behagelig, men man får beroligende, og smertestilende. Jeg er på St.Olavs og der får jeg morfinligdende i blodet. Ble kjempe beruset første gangen, og syntes det var litt ubehagelig. :) Hehehe.. Man kjenner at de holder på der nede, og jeg synes det svir litt, eller kjennes ut som at det er litt trykk ved eggstokkene. Bare prøv å puste å slappe av. Det går bare bra skal du se. ;) Det er helt klart greit å ha med seg sin kjære. :) Min er med på alt, da jeg er en pyse på sykehus og sånner ting, det er helt klart betryggende. :D

 

Jeg føler meg også ganske ny i dette, selv om vi har hatt to runder allerede, med man lærer noe nytt hele tiden. Jeg har hatt utrolig stor hjelp av dette forumet når det er ting jeg lurer på, og ting jeg har lært. :) Vi er mange her som har mange "domme" spørsmål, ingen ting er for domt å spørre etter. :) Det er et tips til forsamtalen deres, ikke vær redd for å spørre etter ALT dere lurer på. ;) 

 

For min del har hormonene og medisinene jeg har hatt gjort meg ganske rar i humøret til tider. Min kjære har takklet dette super bra. ;) Men jeg synes ikke det er like greit bestandig... Siden jeg har kort lunte, og gråter og er sur. Det er greit å være forberett på at man kan bli litt tullete. Våre kjære får en god prøvepæriode på å bo sammen med en gravid og homonell... hihihi :)

 

Masse lykke til i alle fall :) Bare spørr i vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig med svar! :D

 

Ja har hørt det er flere som får både beroligende og smertestillende. Så håper jeg får det også :) Har lett for å bli dårlig når jeg gruer meg for mye, så greit å få noe å slappe av på da :P Det kan jeg tenke meg! Tror ikke jeg vil like å bli kjempe beruset heller :P hehe..

 

Man lærer helt klart noe nytt hele tiden oppi dette. Dette er vårt tredje forsøk, men første ivf. Føler allikevel at jeg er ganske ny :P hehe.. Samme her! Har hatt kjempe hjelp av bim. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten :P Alltid noen som har svar på det du lurer på :)

 

Ja du og? Nå er ovitrelle det eneste jeg har prøvd, men jeg ble kjempe dårlig. Kasta opp de første dagene og var kjempe kvalm lenge. Pluss hormonell :P Så er virkelig spent på hvordan jeg reagerer på nesesprayen og evt andre hormoner de setter meg på :) hihi.. Stakkars min kjære! Forhåpentligvis takler hun det bra, så vi kommer oss helskinna igjennom det :P

 

Vet egentlig ikke helt hva jeg lurer på. For vet ikke hva jeg går til, hvis du skjønner :P

Nå er jeg bare spent på å komme igang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:). Har vært på ferie med dårlig dekning så litt treg i svaringa her:).

Den uthentinga skal du ikke være redd for. Du kommer til å få smertestillende og beroligende. Jeg tok 5mg vival og 1,5g paracet 1 time før. Jeg følte ikke at vivalen hadde noe effekt, men samboeren min merket d....ble visst oppfattet som litt tungforstått haha:)). Så den hadde nok sin effekt ;). I tillegg fikk jeg lokalbedøvelse og noe venøst..tror d var petidin, men usikker. Ble skikkelig svimmel første gangen jeg fikk d. Måtte få afipran mot sterk kvalme. Neste uthenting sa jeg fra om dette. Da fikk jeg halve dosen. Hadde like god smertestillende effekt og null kvalme.

 

Lag deg ei mappe for alle papirer du får etterhvert. Det samler seg fort opp vet du:). Noe skal sendes til Pasientreiser. Noe etterhvert til helfo osv. Det er litt papirmølle.

 

Ønsker dere virkelig masse lykke til!!!!!! Nå er det ikke lenge før du starter med medisin. Ikke sikkert du får alle bivirkninger. Håper du slipper billig unna;).

 

Kommer ikke på noe mer akkurat nå. Men bare spør :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra vet du! Regnet med at de fleste her inne er på ferie om dagen :)

 

Neida, det går helt sikkert veldig bra, men man blir jo både nerøs oog spent uansett når man gjør sånt for første gang :) Hehe, ja man legger kanskje ikke så mye merke til det selv :P De vet nok hva de driver med :)

Åh, det var et godt tips. For jeg sliter VELDIG med kvalme, og spesielt i sånne situasjoner. Ble jo dårlig bare av insemineringa *flau* Er vanligvis ikke en pingle, men når det er sånne ting som det her, så tuller psyken med meg :P Hehe.. Så tror jeg skal si ifra om det :)

 

Ja det kan jeg tenke meg det blir! Har jo hatt en egen mappe til sånne ting på de andre forsøkene, så tror jeg skal fortsette med deg. Fyller seg fort oppi dette her :P Papirer til ditt og papirer til datt :D

 

Å så koselig!! :D Er virkelig spent nå!! Er under 2 dager til første nesespray dusj nå :P hihi.. Er forbredt på å få masse bivirkninger, når jeg reagerte på ovitrellen. Men tar det med et smil :) Bedre å bli positivt overrasket, om det skulle gå andre veien :)

 

Står Fostimon på resepten min, har du noen erfaring med det eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei d har jeg ikke prøvd... Men av alle de med jeg har fått i forkant har jeg følt meg veldig oppblåst - sånn at jeg må holde meg selv igjen for ikke å gå å kjøpe meg ei gravidbukse hehe:):). Å så har jeg fått hodepine. Jeg har migrene fra før av. Denne var så å si helt fraværende helt til jeg startet med ivf og hormonmarerittet... Er blitt myyyyye mer plaget.... Men d er verdt det om det kan gi positivt resultat til slutt ❤. På de siste fryseforsøkene har jeg forresten gått sykem i rugetiden. Det har vært veldig greit. Ikke bare pga bivirkninger, men også for psyken sin del. Da har jeg slappet av og gått turer og bare koset meg:).

 

Ta vare på deg selv i denne tiden :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. Jeg får vel bare vente å se hvordan hormonene blir for meg :)

Hehe, det skjønner jeg godt! Ikke lett å la være :P

Jeg er også plaget med OFTE migrene. Så håper jeg slipper å bli værre i denne prøveperioden. Men det vil vel tiden vise :) Det var et lurt valg av deg! Jamme ikke bare bare å være oppi dette asså. Det er helt sikkert :) Nå er jeg så "heldig" at jeg er hjemmeværende, så kan heldigvis slappe av og ta være på med selv i denne vanskelige tiden :) Alt sitet blir virkelig verdt det, hvis det ender med et mirakelbarn tilslutt :)

 

Lykke masse til så lenge! :) Ta vare på deg selv du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Har du begynt på medisinene nå? :) 

 

Jeg har ikke hatt nesespray i mine to forsøk, lurer på om dette er veldig variert fra klinikk til klinikk? Men har blitt sur og gretten, og mye lei meg av sprøytene. Har snakket mye med min kjære om dette under veis, og i pause periodene. :) Sette stor pris på at han er så tålmodig med meg :) Da er det viktig å vise det når man er klar i toppen, om man kan si det slik... Hihihi... Det er vel ikke bare hormonene som gjør oss litt tullete i denne prosessen, men også psyken. Er mye tanker å følelser i denne karusellen. Håper også du får lite bivirkninger. :)

 

Ikke morro å høre at dere sliter med migrene. Tror det kan ha mye med hormoner å gjøre, en venninne av meg fikk migrene etter at hun fikk barn. Aldri hatt det før, å lurer på om det kan være hormonen rundt graviditet og etter fødsel. Håper dere blir bedre når dere blir gravide :) 

 

Enig med Ringo79, ta vare på deg selv disse uken med medisiner og forsøk. Sjønner veldig godt hva du mener med psyken, jeg gruer meg alltid unødvendig mye til ting som er nytt. Men husk, du er i trygge hender :)

 

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har èn ting jeg har lyst å si;
Hadde jeg visst at prøverør (kortregime) var så "enkelt", hadde jeg gjort det for lengst og ikke kastet vekk mine mest fruktbare år der reell sjanse for å bli gravid statistisk sett var èn gang per 7 pp. Go go go :)

 

Med nestemann driter jeg i egen prøving og går rett over på assistert ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Har du begynt på medisinene nå? :)

 

Jeg har ikke hatt nesespray i mine to forsøk, lurer på om dette er veldig variert fra klinikk til klinikk? Men har blitt sur og gretten, og mye lei meg av sprøytene. Har snakket mye med min kjære om dette under veis, og i pause periodene. :) Sette stor pris på at han er så tålmodig med meg :) Da er det viktig å vise det når man er klar i toppen, om man kan si det slik... Hihihi... Det er vel ikke bare hormonene som gjør oss litt tullete i denne prosessen, men også psyken. Er mye tanker å følelser i denne karusellen. Håper også du får lite bivirkninger. :)

 

Ikke morro å høre at dere sliter med migrene. Tror det kan ha mye med hormoner å gjøre, en venninne av meg fikk migrene etter at hun fikk barn. Aldri hatt det før, å lurer på om det kan være hormonen rundt graviditet og etter fødsel. Håper dere blir bedre når dere blir gravide :)

 

Enig med Ringo79, ta vare på deg selv disse uken med medisiner og forsøk. Sjønner veldig godt hva du mener med psyken, jeg gruer meg alltid unødvendig mye til ting som er nytt. Men husk, du er i trygge hender :)

 

Masse lykke til :)

Ja nå har jeg begynt vet du :) Nesespray går kjempefint! Ikke merket noen som helst bivirkninger :)

Har du ikke hatt? Det var jo rart :S Er vel sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk ja. Jeg har jo ikke peiling som er helt ny i dette her :)

Så flink din kjære er! Det må være godt å ha den støtten :) Aner jo ikke hvordan jeg blir, men kan tenke meg at jeg blir ganske lik som deg (med tanke på hvordan jeg er rundt tr) :P Er jammen ikke lett å holde på freden og telle til ti da asså :P Er helt enig med deg, er utrolig mange følelser i denne prosessen. Så mye som jeg tror mange ikke skjønner seg på eller vet man har. Skal bli godt når spiren endelig klorer seg fast, og man kan slappe av litt igjen, og bare nyte fremtiden :)

 

Ja mange som får migrene av å være gravid. Så har vel sikkert noe med hormoner å gjøre, eller alt som forandrer seg i kroppen :P

 

Ja jeg og gruer meg alltid unødvendig mye. Prøver å tenke at dette går fint, og omstille meg selv. Men det er umulig :P hehe.. Det går nok fint denne gangen også, og nervene kommer til å være der. Men forhåpentligvis er alt verdt det til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja jeg tror det er mange som er like når det gjelder dette med humøret. :) Godt å vite at man ikke er alene :) Tror også det er mange følelser man ikke har hatt før som dukker opp i denne prosessen. Jeg vil påstå at dette har ført oss tettere sammen som par, og styrket oss. Det er mye man må forholde seg til, og ikke alt man kan styre selv. Også er man sårbar på alle måter egentlig under hele prosessen. Jeg er helt sikker på at det er verdt det til slutt, når spiren sitter der den skal :) Håper dere lykkes på første forsøk :)

 

Synes også der er rart at jeg ikke har gått på spray, virker som at det er vanlig. Men er nok litt forskjell fra klinikk til klinikk. Jeg hører til hos St.Olavs :) 

 

Enig med deg i at der er mye med det psykiske som andre ikke klarer å forstå. Det er godt å ha dette forumet synes jeg, da er man ikke alen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang nå:):). Masse lykke til! Du må holde oss oppdatert .

 

Jeg er enig i at d kan styrke et parforhold d vi går igjennom. Noen har sagt d motsatte, men jeg tenker at vi ser sider av hverandre som andre par kanskje ikke gjør. Vi lærer oss å komme ut av flokene som oppstår i disse harde periodene. Vi tester virkelig hverandre. Iallefall test jeg han...veldig hihi .

 

En dag sitter vi der på sykehussenga med et lite nurk i armene.....da er alt glemt .

 

Klem fra mæ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Ringo79 :) Jeg føler vi kjenner hverandre på flere områder enn mange andre par gjør. Vi står samme og kommer ut av floken som du sa. :) Hihi, jeg tester også min kjære veeldig :) Men da vet vi i alle fall at de tåler en søyt, og at de er der for oss i både oppturer og nedturer :) Alt er glemt når vi til slutt lykkes :) 

 

Ja, du må holde oss oppdatert Mammadrømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere! Veldig mange følelser som dukker opp, man ikke visste at man hadde. Og man ser virkelig alle sider av hverandre oppi dette her :P hehe.. For min del synes jeg at det er litt vanskelig. Ikke alltid like lett å forstå hverandre. Jeg er vel litt mer "opptatt" av HELE denne prosessen og alt som følger med, enn det min kjære er. Men vi kommer oss igjennom alt, sterkere enn noen sinne. Så helt klart at denne prosessen gjør oss sterkere som par :)

 

Ingen tvil om at alt er glemt den dagen vi sitter med et nurk i armene, eller bare det å bli gravid og gå igjennom svangerskapet sammen :) Gleder meg!! :D

 

Klart jeg skal holde dere oppdatert!! :D Nå skal jeg ta spray frem til samtalen 6 august. Så blir vel litt stille frem til da tipper jeg :P Men skal gi dere en update når samtalen er overstått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d må du gjøre :). Spennende :) :)

 

Av å til føler jeg meg veldig alene om prosessen...selv om vi er to. Samboeren min går nok gjennom mang en prøvelse som jeg ikke helt ser i min egn lille verden.... Men d er liksom jeg som virkelig får kjenne på kroppen alt....frustrasjonen når hormonene tar overhånd å du ikke klarer å styre selv...ja dere skjønner hva jeg mener.... Det er godt å snakke litt med dere her inne siden dere absolutt vet hvordan d er... :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Man føler seg fort alene. Vi tenker sikkert mer på ting en det samboern på "sidelinjen" gjør. Selvom de helt klart gleder seg like mye! :) Virkelig ikke lett å styre alle disse hormonene. Og jeg har ikke prøvd sprøyter enda engang, så værre blir det sikkert. Forhåpentligvis er alt verdt det til slutt :)

Ja samme her! Vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort uten alle dere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempe enig i det dere siser :) Gikk gjennom 2 førsøk før jeg meldte meg inn i her. Skulle gjort det før, for jeg har hatt utrulig god støtte her inne :) Tror ikke de som ikke går gjennom dette klarer å sette seg inn i hvilke følelser og frustrasjon det er i en slik prosess. Tror også våre kjære, som er den som er aller nermest oss kan føle seg litt hjelpesløs, for det er jo ikke så mye de får gjort. Bare være der for oss, og noen ganger føles det sikkert som at det ikke er nok. Det har i alle fall styrket oss som par, og vi er flinke til å ta vare på hverandre :)

 

Tenk så lykkelige vi blir når nurket enelig er her :) 

 

Gleder meg til å følge med i prosessen din Mammadrømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)

Litt bekymra her.. Stod i papirene mine fra Riksen at tr vil dukke opp ca en uke etter oppstart på spray, imorgen er det to uker siden, og den har ikke kommet enda :o Burde jeg ringe?? Eller har dere opplevd det samme? :)

 

Forresten så går det veldig fint med spray! Første uka merket jeg absolutt ingenting. De siste dagene har jeg vært litt hormonell, og sliten med luftsmerter "der nede". Kjennes ut som en stor luftballong i livmora eller noe sånt :P hehe..

 

Også lurer jeg på en ting til :P Når den dagen kommer, at jeg kan begynne på sprøyter. Hvor lenge tar man det? :) Er så spent på når sånn ca det blir egguttak :D

 

Håper alt går bra med dere andre! :) God sommer så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...