Gå til innhold

Den perfekte vintervogna?


Mimosen

Anbefalte innlegg

 

Er viktig hvilket bruk det er til ja! En byvogn er ikke det samme som en vogn som skal brukes på "landet".

 

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg fire låste hjul - for jeg skal opp og ned fortauskanter, inn og ut av bybanen og alt som byen fører med seg. Ikke har jeg bil heller, og jeg bor i 3. etg uten heis! Så for min del må jeg ha en vogn som er lett å bære, lett å styre og lett å svinge med. Kan absolutt ikke fortdra vogner man må "løfte" forhjulene for å svinge...

 

Så før jeg legger inn bestilling på vogn skal jeg helt klart "prøvekjøre" litt i butikken og "kjenne" godt på vogna. 

 

Litt "utenom" tema: Men går det ann å feste alle slags bilseter for baby med vanlig bilbelte? Jeg kommer nok bare til å trenge bilsete til den ene gangen jeg skal ta taxi hjem fra sykehuset, og en og annen gang til flyplass eller lignende.. "Alle" bilseter har jo isofix-feste osv...

 

 

Jeg har kjøpt Britax BABY-SAFE pluss SHR II, til den må man kjøpe en base, og man kan velge om man vil ha isofix-base eller en base som festes med belte. Vi valgte den som festes med belte fordi da vet vi at den passer i alle biler, også de som er gamle og ikke har innebygd isofix. Det finnes sikkert barneseter som ikke man må ha base til også, men det vet jeg ikke noe om.

Man må ikke ha base til dette setet, det kan festes med bilens belte uten base også. Det kan man med omtrent alle slike seter:)

 

Og til dere som skal ha gode vogner på vinterføre, det er to gode huskeregler om man skal trille i mye snø. Se etter en vogn med lufthjul, harde plast hjul kladder noe forferdelig på snø, se etter en vogn som har god klaring til bakken med handlekurven, ellers vil kurven fungere som en snøbrøyter og det blir særs tungt. Noen vogner har også handlekurv som kan tas av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er viktig hvilket bruk det er til ja! En byvogn er ikke det samme som en vogn som skal brukes på "landet".

 

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg fire låste hjul - for jeg skal opp og ned fortauskanter, inn og ut av bybanen og alt som byen fører med seg. Ikke har jeg bil heller, og jeg bor i 3. etg uten heis! Så for min del må jeg ha en vogn som er lett å bære, lett å styre og lett å svinge med. Kan absolutt ikke fortdra vogner man må "løfte" forhjulene for å svinge...

 

Så før jeg legger inn bestilling på vogn skal jeg helt klart "prøvekjøre" litt i butikken og "kjenne" godt på vogna. 

 

Litt "utenom" tema: Men går det ann å feste alle slags bilseter for baby med vanlig bilbelte? Jeg kommer nok bare til å trenge bilsete til den ene gangen jeg skal ta taxi hjem fra sykehuset, og en og annen gang til flyplass eller lignende.. "Alle" bilseter har jo isofix-feste osv...

 

Vedr. Bilsete så kan du bare bestille taxi med barnesete, ingen vits å investere i det hvis du ikke har bil :) bor du i by har de garantert noen taxier med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er viktig hvilket bruk det er til ja! En byvogn er ikke det samme som en vogn som skal brukes på "landet".

 

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg fire låste hjul - for jeg skal opp og ned fortauskanter, inn og ut av bybanen og alt som byen fører med seg. Ikke har jeg bil heller, og jeg bor i 3. etg uten heis! Så for min del må jeg ha en vogn som er lett å bære, lett å styre og lett å svinge med. Kan absolutt ikke fortdra vogner man må "løfte" forhjulene for å svinge...

 

Så før jeg legger inn bestilling på vogn skal jeg helt klart "prøvekjøre" litt i butikken og "kjenne" godt på vogna. 

 

Litt "utenom" tema: Men går det ann å feste alle slags bilseter for baby med vanlig bilbelte? Jeg kommer nok bare til å trenge bilsete til den ene gangen jeg skal ta taxi hjem fra sykehuset, og en og annen gang til flyplass eller lignende.. "Alle" bilseter har jo isofix-feste osv...

Vedr. Bilsete så kan du bare bestille taxi med barnesete, ingen vits å investere i det hvis du ikke har bil :) bor du i by har de garantert noen taxier med det :)

 

Takk for tipset! 

 

Var usikker på om det gikk ann, vet at mange har hatt problemer med å få barnesete på taxi, men det er kanskje hvis man "praier". 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er viktig hvilket bruk det er til ja! En byvogn er ikke det samme som en vogn som skal brukes på "landet".

 

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg fire låste hjul - for jeg skal opp og ned fortauskanter, inn og ut av bybanen og alt som byen fører med seg. Ikke har jeg bil heller, og jeg bor i 3. etg uten heis! Så for min del må jeg ha en vogn som er lett å bære, lett å styre og lett å svinge med. Kan absolutt ikke fortdra vogner man må "løfte" forhjulene for å svinge...

 

Så før jeg legger inn bestilling på vogn skal jeg helt klart "prøvekjøre" litt i butikken og "kjenne" godt på vogna. 

 

Litt "utenom" tema: Men går det ann å feste alle slags bilseter for baby med vanlig bilbelte? Jeg kommer nok bare til å trenge bilsete til den ene gangen jeg skal ta taxi hjem fra sykehuset, og en og annen gang til flyplass eller lignende.. "Alle" bilseter har jo isofix-feste osv...

 

Vedr. Bilsete så kan du bare bestille taxi med barnesete, ingen vits å investere i det hvis du ikke har bil :) bor du i by har de garantert noen taxier med det :)

Takk for tipset! 

 

Var usikker på om det gikk ann, vet at mange har hatt problemer med å få barnesete på taxi, men det er kanskje hvis man "praier". 

 

:)

Ja må nok forhåndsbestilles når man skal ha med barnesete :) det er nok ikke flust av taxier med det, men en taximann sa til meg en gang at det alltid skal være en bil som har det tilgjengelig, uansett hvor man er :) har ikke prøvd å bestille selv, men går nok bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...