Gå til innhold

Den perfekte vintervogna?


Mimosen

Anbefalte innlegg

Sist jeg hadde liten baby kjøpte jeg Teutonia S3 Spirit, og au mai gad, jeg sier det bare, den vogna var et varmt helvete å trille i snø på vinteren. Den skal få mye av æren for at de 30 ekstra kiloene forsvant på null komma nix i alle fall......  :rolleyes: 

Nå ser jeg jo at det har skjedd en del på vognfronten, har dere tenkt noe rundt hvilken vogn dere velger denne gangen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har kjøpt en Simo kombi vogn :) Grå og nydelig :D

 

Ah, ja. Har lest at Simo kombi og Emmaljunga Edge Duo skal være fine snøbrøytevogner ;) Vurderer kombivogn selv, bor i 4 etasje uten heis ( ....... spørs om de ekstra kiloene forsvinner raskt uansett type vogn.) og det hadde vært kjekt med en lett og fin bag å bære opp alle de trappene.. 

Hvilken Simo er det du har kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt emmaljunga edge duo (2012 modell) og tfk joggster 3 ( 2013 modell) og begge har her vært geniale på vinterstid i halvmeter snø til sørpe og is. Ingen av de har rustet heller. Brukte emmaljunga første vinteren med bag og syntes den var veldig stabil og god å trille, men den er jo litt tung (mener det er 16 kg med bag på og så kommer jo ungen i tillegg) men elsket å bruke vogna og har pakket den fint bort til neste ungen kommer.

Tfk vognen kjøpte vi nå rett før jul og har vært en super vogn, vi kjøpte joggster 3 (den med fast fremhjul) for hørte av flere som har hatt twist og mtb at snurrehjul var et mareritt på snø, må si vi kom oss frem på stier og umåkede veier med tfk vogna, i tillegg sitter mini veldig godt i den (den er dypere enn mtb vogna og dermed lunere ved vind og hardt vær) Når påske kom og snøen forsvant kjøpte vi svinghjul til å klikke på (byttet ut den faste hjulet) og nå fungerer den som en suveren sportsvogn med svinghjul som kommer like godt frem i butikker og byer som på grusveiene og skogstiene vi har her hjemme.  Negative med tfk er at bagen er liten så ungen vokser fort ut av den (vi brukte den ikke i det hele tatt siden mini var så stor når vi kjøpte den men tfk baggen fikk plass oppi emmaljunga baggen, det sier jo litt)

 

Søstra mi hadde simo kombi til sin første og den rustet i hele understellet første del av vinteren (2011 modell), så den ville jeg ha ligget langt unna om du vil ha vognen til senere bruk også eller selge den etter endt bruk. Men selvfølgelig det finnes jo de som er strålende fornøyd med simo duo også.

 

Hører ikke til desember 2013 men så innlegget øverst og tenkte å dele erfaringer jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt emmaljunga edge duo (2012 modell) og tfk joggster 3 ( 2013 modell) og begge har her vært geniale på vinterstid i halvmeter snø til sørpe og is. Ingen av de har rustet heller. Brukte emmaljunga første vinteren med bag og syntes den var veldig stabil og god å trille, men den er jo litt tung (mener det er 16 kg med bag på og så kommer jo ungen i tillegg) men elsket å bruke vogna og har pakket den fint bort til neste ungen kommer.

Tfk vognen kjøpte vi nå rett før jul og har vært en super vogn, vi kjøpte joggster 3 (den med fast fremhjul) for hørte av flere som har hatt twist og mtb at snurrehjul var et mareritt på snø, må si vi kom oss frem på stier og umåkede veier med tfk vogna, i tillegg sitter mini veldig godt i den (den er dypere enn mtb vogna og dermed lunere ved vind og hardt vær) Når påske kom og snøen forsvant kjøpte vi svinghjul til å klikke på (byttet ut den faste hjulet) og nå fungerer den som en suveren sportsvogn med svinghjul som kommer like godt frem i butikker og byer som på grusveiene og skogstiene vi har her hjemme.  Negative med tfk er at bagen er liten så ungen vokser fort ut av den (vi brukte den ikke i det hele tatt siden mini var så stor når vi kjøpte den men tfk baggen fikk plass oppi emmaljunga baggen, det sier jo litt)

 

Søstra mi hadde simo kombi til sin første og den rustet i hele understellet første del av vinteren (2011 modell), så den ville jeg ha ligget langt unna om du vil ha vognen til senere bruk også eller selge den etter endt bruk. Men selvfølgelig det finnes jo de som er strålende fornøyd med simo duo også.

 

Hører ikke til desember 2013 men så innlegget øverst og tenkte å dele erfaringer jeg har hatt.

 

Så fint! :)) Tusen takk for et godt og informativt svar. Teutoniavogna mi var også trehjuling med  svingbart fremhjul, og de hjulene var i tillegg SMÅ så jeg har fått helt angst for trehjulinger etter den vinteren. Jeg bar heller minsten i bæresele under vinterjakka for å slippe dra med meg den vogna ut... 

 

Jeg skal sjekke ut TFK, høre med Mannen hva han tenker og stikke prøvekjøre/legge sammen/etcetcetc i butikken.. Har hørt at TFK blir ganske lange når man legger dem sammen?

 

Godt at det enda er noen måneder igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hatt emmaljunga edge duo (2012 modell) og tfk joggster 3 ( 2013 modell) og begge har her vært geniale på vinterstid i halvmeter snø til sørpe og is. Ingen av de har rustet heller. Brukte emmaljunga første vinteren med bag og syntes den var veldig stabil og god å trille, men den er jo litt tung (mener det er 16 kg med bag på og så kommer jo ungen i tillegg) men elsket å bruke vogna og har pakket den fint bort til neste ungen kommer.

Tfk vognen kjøpte vi nå rett før jul og har vært en super vogn, vi kjøpte joggster 3 (den med fast fremhjul) for hørte av flere som har hatt twist og mtb at snurrehjul var et mareritt på snø, må si vi kom oss frem på stier og umåkede veier med tfk vogna, i tillegg sitter mini veldig godt i den (den er dypere enn mtb vogna og dermed lunere ved vind og hardt vær) Når påske kom og snøen forsvant kjøpte vi svinghjul til å klikke på (byttet ut den faste hjulet) og nå fungerer den som en suveren sportsvogn med svinghjul som kommer like godt frem i butikker og byer som på grusveiene og skogstiene vi har her hjemme.  Negative med tfk er at bagen er liten så ungen vokser fort ut av den (vi brukte den ikke i det hele tatt siden mini var så stor når vi kjøpte den men tfk baggen fikk plass oppi emmaljunga baggen, det sier jo litt)

 

Søstra mi hadde simo kombi til sin første og den rustet i hele understellet første del av vinteren (2011 modell), så den ville jeg ha ligget langt unna om du vil ha vognen til senere bruk også eller selge den etter endt bruk. Men selvfølgelig det finnes jo de som er strålende fornøyd med simo duo også.

 

Hører ikke til desember 2013 men så innlegget øverst og tenkte å dele erfaringer jeg har hatt.

 

Så fint! :)) Tusen takk for et godt og informativt svar. Teutoniavogna mi var også trehjuling med  svingbart fremhjul, og de hjulene var i tillegg SMÅ så jeg har fått helt angst for trehjulinger etter den vinteren. Jeg bar heller minsten i bæresele under vinterjakka for å slippe dra med meg den vogna ut... 

 

Jeg skal sjekke ut TFK, høre med Mannen hva han tenker og stikke prøvekjøre/legge sammen/etcetcetc i butikken.. Har hørt at TFK blir ganske lange når man legger dem sammen?

 

Godt at det enda er noen måneder igjen ;)

 

 

Tfk har "12" hjul på alle tre hjulene og det er det også på det svingbare man kan kjøpe som tillegg (det billigste stedet å kjøpe ekstrahjulet er på www.plukke.no til 549,-)

Vi syntes den er behagelig å trille, men som du sier det er veldig viktig og teste ut selv før man kjøper.

Vi har en wv passat sedan (altså ikke stasjonsvogn) og tfk vogna kommer veldig fint inn der + plass til bagger og stæsj, det var en av de tingene som var viktige for oss, at den var liten sammenlagt og fikk plass i bilen, så den blir relativt liten sammenlagt i forhold til emmaljunga feks, som ikke gikk inn i bilen med bag, bare med sportsdel og uten plass til noe særlig annet.

 

Vi brukte og mye vår ergobaby bæresele da bagvogna ikke passet i bilen :P gull verdt de også :D

 

Evt kan du kjøpe deg en brukt quinny zapp (ikke zapp extra) til å ha som bilvogn til handlig osv, det gjorde vi, da har du bilstol adapter til å klikke bilstolen (0-13 kg) på så er enkelt å få med seg småttet om de sover eller du ikke vil ha med deg en stor vogn. Det er en trille med 3 små svinghjul som er kjempefint på fine dager, butikker og kjøpesentere.

Den har ikke rygg til å legge ned, det er det eneste negative, men min lille brukte den fint fra 8mnd og kunne fint sitte selv (frem til da er det jo uansett veldig greit å bruke bilsetet) Fordelen med denne vogna er at den blir så liten sammenlagt at du kan ha den med som håndbagasje på flyet og i bilen tar den aldri plass. Følger med i en egen reiseveske og inkl, regntrekk. Quinny zapp extra kan legge ryggen ned, men er mye større sammenslått og kan ikke bæres med over skulderen eller ta liten plass i bilen. Ligger ute på finn.no til rundt 600 kr brukt og nypris er 1999,-.

 

Tenkte kanskje den og var greit å vite ;)

 

Lykke til med lille i magen og vognkjøp :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en teutoniavogn, kombi med 4 hjul. Har vært fornøyd med den begge gangene :)

 

Sikkert superfin med 4 hjul, jeg fikk bare Teutonia langt oppi halsen den vinteren :wacko: Skal ikke avskrive den helt altså, det KAN jo være at det har skjedd ting siden 2006 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har gått glipp av noe jeg også, men jeg skjønner heller ikke hvorfor alle skal ha emmaljunga. Er ikke de veldig tunge og klumpete? Jeg ser rett som det er damer som ikke kommer frem mellom hyller i butikkene, eller damer som sliter i mange minutter med å demontere vogna før den skal inn i bagasjerommet på bilen.

 

Vi har en mountain buggy swift. En enkel liten trehjuling på kun 9 kg alt inkludert. Den slåes sammen med ett håndgrep, og tar liten plass i bagasjerommet. Vi kommer ikke til å kjøpe ny vogn nå når andremann kommer, for vi kommer aldri i verden til å bli så fornøyd!

 

Mountain buggy swift vil jeg anbefale på det varmeste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har gått glipp av noe jeg også, men jeg skjønner heller ikke hvorfor alle skal ha emmaljunga. Er ikke de veldig tunge og klumpete? Jeg ser rett som det er damer som ikke kommer frem mellom hyller i butikkene, eller damer som sliter i mange minutter med å demontere vogna før den skal inn i bagasjerommet på bilen.

 

Vi har en mountain buggy swift. En enkel liten trehjuling på kun 9 kg alt inkludert. Den slåes sammen med ett håndgrep, og tar liten plass i bagasjerommet. Vi kommer ikke til å kjøpe ny vogn nå når andremann kommer, for vi kommer aldri i verden til å bli så fornøyd!

 

Mountain buggy swift vil jeg anbefale på det varmeste! :)

 

Ikke sant! Det samme har jeg tenkt om de jeg har sett også... :-) Virker som om Emmaljunga er vognenes svar på Mercedes og BMW. Fint å se på, populært og ikke så godt å kjøre med. :-P For all del, de som er fornøyde med den skal få lov til å være det! :-) 

Jeg vurderer sterkt Mountain Buggy selv, har godt inntrykk av den etter det lille jeg har prøvd selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

har kjøpt en Simo kombi vogn :) Grå og nydelig :D

 

Ah, ja. Har lest at Simo kombi og Emmaljunga Edge Duo skal være fine snøbrøytevogner ;) Vurderer kombivogn selv, bor i 4 etasje uten heis ( ....... spørs om de ekstra kiloene forsvinner raskt uansett type vogn.) og det hadde vært kjekt med en lett og fin bag å bære opp alle de trappene.. 

Hvilken Simo er det du har kjøpt?

 

http://www.google.no/search?q=simo+kombi+2011+gr%C3%A5&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.ZWU&biw=1092&bih=533&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=qpDaUeawLInIsgbIuoHwDA#facrc=_&imgdii=_&imgrc=16hJ0t6NXjIfxM%3A%3BoKFxPJ9-V6QYRM%3Bhttp%253A%252F%252Fbloggfiler.no%252Fsiljemilf.blogg.no%252Fimages%252F496412-11-1336844042175.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsiljemilf.blogg.no%252F1336845123_vognene_vi_har_hatt.html%3B790%3B494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mulig jeg har gått glipp av noe jeg også, men jeg skjønner heller ikke hvorfor alle skal ha emmaljunga. Er ikke de veldig tunge og klumpete? Jeg ser rett som det er damer som ikke kommer frem mellom hyller i butikkene, eller damer som sliter i mange minutter med å demontere vogna før den skal inn i bagasjerommet på bilen.

 

Vi har en mountain buggy swift. En enkel liten trehjuling på kun 9 kg alt inkludert. Den slåes sammen med ett håndgrep, og tar liten plass i bagasjerommet. Vi kommer ikke til å kjøpe ny vogn nå når andremann kommer, for vi kommer aldri i verden til å bli så fornøyd!

 

Mountain buggy swift vil jeg anbefale på det varmeste! :)

 

Ikke sant! Det samme har jeg tenkt om de jeg har sett også... :-) Virker som om Emmaljunga er vognenes svar på Mercedes og BMW. Fint å se på, populært og ikke så godt å kjøre med. :-P For all del, de som er fornøyde med den skal få lov til å være det! :-) 

Jeg vurderer sterkt Mountain Buggy selv, har godt inntrykk av den etter det lille jeg har prøvd selv. 

 

 

Hm! Og den fungerer godt på vinterføre også? Kan man låse fremhjulet og fins det flere alternativer på hvilke hjul man kan bruke? Hvordan er baggen ift størrelse når man skal ha voksipose oppi?

 

Kanskje vi må kjøre til Svinesund å sjekke ut.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Mulig jeg har gått glipp av noe jeg også, men jeg skjønner heller ikke hvorfor alle skal ha emmaljunga. Er ikke de veldig tunge og klumpete? Jeg ser rett som det er damer som ikke kommer frem mellom hyller i butikkene, eller damer som sliter i mange minutter med å demontere vogna før den skal inn i bagasjerommet på bilen.

 

Vi har en mountain buggy swift. En enkel liten trehjuling på kun 9 kg alt inkludert. Den slåes sammen med ett håndgrep, og tar liten plass i bagasjerommet. Vi kommer ikke til å kjøpe ny vogn nå når andremann kommer, for vi kommer aldri i verden til å bli så fornøyd!

 

Mountain buggy swift vil jeg anbefale på det varmeste! :)

 

Ikke sant! Det samme har jeg tenkt om de jeg har sett også... :-) Virker som om Emmaljunga er vognenes svar på Mercedes og BMW. Fint å se på, populært og ikke så godt å kjøre med. :-P For all del, de som er fornøyde med den skal få lov til å være det! :-) 

Jeg vurderer sterkt Mountain Buggy selv, har godt inntrykk av den etter det lille jeg har prøvd selv. 

 

 

Hm! Og den fungerer godt på vinterføre også? Kan man låse fremhjulet og fins det flere alternativer på hvilke hjul man kan bruke? Hvordan er baggen ift størrelse når man skal ha voksipose oppi?

 

Kanskje vi må kjøre til Svinesund å sjekke ut.. ;)

 

 

Jeg har ikke trillet den med egne barn selv (førstegangsgravid!), men siden jeg jobber i barnehage og barna sover i egne vogner - så har jeg fått trillet noen vogner! Jeg kan ihvertfall si at den er en av de bedre å trille (av de vognene barna bruker). Også om vinteren. Men skal legge til at jeg bor i Bergen - så vintrene er ikke så harde som i indre strøk av landet. MB kan låse hjulet. Har ikke prøvd bag-delen til MB, så der kan jeg ikke si noe... Så vidt jeg har lest meg opp, så har MB flere type vogner med ulike diameter på hjul - men alle er luftdekk så vidt jeg har sett.. 

 

Men nå er jo ikke jeg ekspert da... Hehe.. Men tenkte jeg kunne svare på det jeg visste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet når det "store barnevognssalget" pleier å være? Hvor de selger ut fjorårets modeller til en rimelig pris? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mulig jeg har gått glipp av noe jeg også, men jeg skjønner heller ikke hvorfor alle skal ha emmaljunga. Er ikke de veldig tunge og klumpete? Jeg ser rett som det er damer som ikke kommer frem mellom hyller i butikkene, eller damer som sliter i mange minutter med å demontere vogna før den skal inn i bagasjerommet på bilen.

Vi har en mountain buggy swift. En enkel liten trehjuling på kun 9 kg alt inkludert. Den slåes sammen med ett håndgrep, og tar liten plass i bagasjerommet. Vi kommer ikke til å kjøpe ny vogn nå når andremann kommer, for vi kommer aldri i verden til å bli så fornøyd!

Mountain buggy swift vil jeg anbefale på det varmeste! :)

 

 

Ikke sant! Det samme har jeg tenkt om de jeg har sett også... :-) Virker som om Emmaljunga er vognenes svar på Mercedes og BMW. Fint å se på, populært og ikke så godt å kjøre med. :-P For all del, de som er fornøyde med den skal få lov til å være det! :-) 

Jeg vurderer sterkt Mountain Buggy selv, har godt inntrykk av den etter det lille jeg har prøvd selv.

 

Hm! Og den fungerer godt på vinterføre også? Kan man låse fremhjulet og fins det flere alternativer på hvilke hjul man kan bruke? Hvordan er baggen ift størrelse når man skal ha voksipose oppi?

 

Kanskje vi må kjøre til Svinesund å sjekke ut.. ;)

Den fungerer utmerket på vinterføre. Hjulene vi har på vår vogn er luftfylte, og ca 20-25 cm i diameter. Dempingen er det ingenting å si på. Fremhjulet kan låses.

Bagen er ikke av de største, men den var stor nok til at vår jente som var 4300 gram (født i januar) fikk plass oppi i en voksipose så lenge det var nødvendig. Vi gikk over til sportsdelen da hun var ca 5 måneder, for da ville hun opp og se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjører vi TFK :)

 

Stor og romslig bag, brukte den 10mnd sist. God å trille, liten sammenlagt og stor sportsdel.

 Har også ei brio kombi, som er tung, klumpete, vond å trille, liten bag :-P Den er degradert til sovevogn på hytta, hvor jeg slipper å legge den sammen og trille den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor slik at det ikke brøytes her uten at vi gjør det selv, ett par km ;)

Jeg har dyttet vogner i flere vintre, og ikke kommet over noen jeg har bedre erfaring med en briokombi.

Kommer frem over alt, bruker de og i skogen, også utenom skogsstier. Jeg kunne ikke hatt annen vogn.

En annen ting er at dempingen er såpass god at ungen ikke forstyrres selv over røtter og stein, og jeg slipper vondt i ryggen.

 

Men skal man i hovedsak trille på asfalt skjønner jeg det er litt andre kriterier som spiller inn på om det er en god vogn.

 

Den der med emmaljunga skjønner ikke jeg heller, virker som om folk vil ha det merket for merkets skyld.

Jeg har gått i butikk å lett etter vogn til mitt bruk.

Er vel litt det det går i å finne en vogn man er fornøyd med, at man finner en som er tilpasset eget bruk, egen høyde osv. Er man heldig og kommer borti rette personen i butikken kan man få god hjelp. Ofte vil de vel helst bare selge for mest mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

Jeg har lyst på Simo kombi vogn rett og slett fordi jeg syntes de er finest, og så skal jeg ha 4 hjul uten dill dall som låsing, små hjul ol.

Bor "på landet" med dårlig brøyting og masse snø og her skal det trilles :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er viktig hvilket bruk det er til ja! En byvogn er ikke det samme som en vogn som skal brukes på "landet".

 

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg fire låste hjul - for jeg skal opp og ned fortauskanter, inn og ut av bybanen og alt som byen fører med seg. Ikke har jeg bil heller, og jeg bor i 3. etg uten heis! Så for min del må jeg ha en vogn som er lett å bære, lett å styre og lett å svinge med. Kan absolutt ikke fortdra vogner man må "løfte" forhjulene for å svinge...

 

Så før jeg legger inn bestilling på vogn skal jeg helt klart "prøvekjøre" litt i butikken og "kjenne" godt på vogna. 

 

Litt "utenom" tema: Men går det ann å feste alle slags bilseter for baby med vanlig bilbelte? Jeg kommer nok bare til å trenge bilsete til den ene gangen jeg skal ta taxi hjem fra sykehuset, og en og annen gang til flyplass eller lignende.. "Alle" bilseter har jo isofix-feste osv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hive meg på denne diskusjon her! Hadde mountain buggy tvilling vogn sist og brukte den på masse snø, over brøytekanter, inn og ut på bussen og stort sett over alt da jeg ikke kjørte bil. Så flere med 4 hjulig vogner der selve vogna var så tung at de ikke kom seg over de minte brøytekantene en gang. Så det har overhode ingenting med vogn og egenskaper å gjøre. Dersom en har en skikkelig god 3-hjulig med lufthjul og låsbare hjul så er de minst like gode og ofte mye lettere en 4 hjulinger. MEN det som er vidt viktig med vogn er at du som skal trille dn hver neste dag liker den!! Du skal forhåpentligvis trille vognen mye og lenge! Så det er viktig at du syns at den e fin og funksjonell til ditt eget bruk! Jeg har hatt tilsammen 5 forskjellige vogner i min barnekarriere og mountainbuggy er min soleklare vinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å gjør litt research på vogner nå. Ble nysgjerrig på Mountain Buggys nye vogn Cosmopolitan. Er det noen med erfaringer på den? 

Endret av eneleh_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Har emmaljunga duo. Kjøpte brukt på Finn og ante ikke at den var så dyr før lenge etterpå :P Den er veldig god på vinterføre og har stor bag. Dersom man har liten plass, bor i leilighet eller har tenkt å gå rundt på kjøpesentre hadde jeg imidlertid ikke vurdert en så tung og stor vogn! Det er jo rene traktoren... hadde heller ikke betalt 8000-10000 for en ny, men synes generelt at vognprisene her til lands er veldig høye. Vi bruker den til å gå lange turer, også på skogsveier. Da er den kjempefin! Den holder fint til nestemann også selv om vi kjøpte brukt for 1500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er viktig hvilket bruk det er til ja! En byvogn er ikke det samme som en vogn som skal brukes på "landet".

 

Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg fire låste hjul - for jeg skal opp og ned fortauskanter, inn og ut av bybanen og alt som byen fører med seg. Ikke har jeg bil heller, og jeg bor i 3. etg uten heis! Så for min del må jeg ha en vogn som er lett å bære, lett å styre og lett å svinge med. Kan absolutt ikke fortdra vogner man må "løfte" forhjulene for å svinge...

 

Så før jeg legger inn bestilling på vogn skal jeg helt klart "prøvekjøre" litt i butikken og "kjenne" godt på vogna. 

 

Litt "utenom" tema: Men går det ann å feste alle slags bilseter for baby med vanlig bilbelte? Jeg kommer nok bare til å trenge bilsete til den ene gangen jeg skal ta taxi hjem fra sykehuset, og en og annen gang til flyplass eller lignende.. "Alle" bilseter har jo isofix-feste osv... 

 

Jeg har kjøpt Britax BABY-SAFE pluss SHR II, til den må man kjøpe en base, og man kan velge om man vil ha isofix-base eller en base som festes med belte. Vi valgte den som festes med belte fordi da vet vi at den passer i alle biler, også de som er gamle og ikke har innebygd isofix. Det finnes sikkert barneseter som ikke man må ha base til også, men det vet jeg ikke noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...