Gå til innhold

Hvor tidlig får man dilla?


Heklemamma

Anbefalte innlegg

I mine to siste svangerskap har jeg de første mnd hatt dilla på sjokolademelk. Sånn ferdigblanda sjokolademelk fra TINE. Det fikk jeg nesten fra dag en. Tidlig tidlig i svangerskapet. Sånn type uke 4-5.

 

Nå er jeg snart i min 6 uke med nummer tre, og har helt syyyyyyyykt lyst på vannmelon. Det er det eneste jeg vil ha liksom. Ingenting annet smaker noe godt. Prøvde meg på appelsin i går kveld, men det var ikke det samme altså.

 

Flere som har fått diller så tidlig i svangerskapet?

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Jeg er i uke 17, og det er først nå jeg vil si jeg har fått "dilla" på noe..og det er på alt som er surt! Helst så surt at det blir sår på tunga, f.eks surt smågodt :P

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg er i uke 8 og finner stadig meg selv med hodet inne i tørketrommelen for å snuse inn lukten av nyvasket tøy.

..Her om dagen endte jeg opp med å sove med et nyvasket putetrekk foran nesa som jeg lå og sniffa på.

Først nå jeg skriver det jeg ser hvor sykt det høres ut :D

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

H-melk! Jeg er 6+5 og trodde aldri i mitt liv at jeg skulle få opphenting noe slikt..å så tidlig?

Men siste tre dagene har det vært det eneste jeg har hatt lyst på! :o

 

Kanskje jeg trenger noen av næringsstoffene? Har ikke drukket melk på sikkert 5 år....(liker det i utgangspunktet ikke!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fra ca. uke 9 har jeg hatt dilla på salt mat. Spesielt salt sild; både fisken og godteriet :fnise:  På grunn av alt saltet drikker jeg mye også, mest vann, men Styrk sjokolademelk har også vært populært.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er 4+4 og dynker tabasco på middagen hver dag. Det skal være sterkt!!! Tabascoen er litt sur, og det liker jeg ikke, så har fått nyss i at det finnes chilli-purè. Give it to me! :)

 

Jeg er ikke redd sterk mat til vanlig, men litt grillkrydder har pleid å holde i massevis.

 

Ellers er det saltlakris som er nammis, sånn med salmiakkpulver i smågodthylla.

Endret av Bambi-Bolla :)
Lenke til kommentar

Annonse

  • 3 uker senere...
Gjest Angelstath

Var melk med tvillingene i sist svangerskap. Nå er det salt, ja rent salt - på alt!

Og proteiner...drømmer om blodig biff og rennende eggeplomme. Saftig burgerkjøtt med ost. Ku kjøtt i alle former.

Blir dårlig av å lukte mat da...dårlig av å spise, dårlig av å ikke spise..

Er kun 6-7 uker men har vel gått ned en kilo i uka sikkert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er 5+3 nå, her går det i sitronbrus, kesam lime, druer og melk. Vet ikke om jeg vil kalle det cravings, for jeg MÅ ikke ha det. Men det er liksom det som er greiest å få i seg uten å kaste opp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er 10 uker og elsker Norske epler. Det er jo sesong og jeg spiser 3-4 om dagen. Nom nom.

Prøver å unngå for mye godis, men saltsild er digg. En pose i helgen får holde.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg er 5+0 og jeg må ha bakst med sprø skorpe og fersk juice.

 

Når jeg handler middag, så er middagen tilbehøret til brødet for jeg har ikke matlyst på annet enn ferskt brød/rundstykker med sprø skorpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...