Gå til innhold

Noen som skal føde på ABC-avdelingen på Ullevål ?


Gjest isimagen

Anbefalte innlegg

Gjest isimagen

Jeg hadde en fantastisk fødsel på ABC med førstemann. Og jeg har heldigvis fått plass der igjen.

 

Anbefaler ABC sterkt til alle som er trygge i troen på at kvinnekroppen kan føde uten smertestillende, i rolige og hjemlige omgivelser.

 

Du får en stor fødestue, badekar, dobbeltseng (både på fødestua og på barsel). Partneren din kan bo på barsel med deg og babyen. Luksus!

 

Anbefales på det varmeste. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt så mye positivt om ABC, svigerinnen min har født sine to siste der og sier mye bra :) Selv er jeg litt usikker ettersom jeg ikke vet hva jeg går til :P

 

Jeg har fått plass på Ullevål, og har sett på ABC, men vil de kunne flytte meg over dersom jeg skriker etter epidural? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest isimagen

Ja, de flytter deg over dersom de ser at du har en dårlig opplevelse og/eller trenger epidural. Er ikke uvanlig å bli flyttet over som 1. gangs.

 

Men husk at ofte er den vondeste delen av fødselen umiddelbart rett før pressriene kommer. Da er det for sent med epidural, og smertene går snart over til konstruktive pressrier. Da gjelder det å holde ut og la kroppen gjøre sitt.

 

Mitt beste fødselstips er å forsøke å slappe av under hver eneste rie. Høres absurd ut, men det funker. Smertene forverres av spenninger, stress og frykt. Og en livmor som får jobbe i fred, uten at du spenner musklene dine, jobber mye mer effektivt = raskere fødsel.

 

Det er bare under pressriene at man behøver å jobbe. Men også da bør man slappe godt av i mellom hver rie.

 

Gleder meg til fødsel. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...