Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Vet noen av dere om det fins gravideyoga og platens i Bergen?:-) da skal jeg ut på joggetur etterfulgt med en god styrkeøkt med min kjære senere!:-) ha en flott dag jenter!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror european yoga starter kurs i juli. Ellers har yogarommet gravidyoga. Tenker litt på å prøve selv, men er redd for at jeg skal synes det er kjedelig... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på bikram yoga før, så må si yoga er utrolig deilig! :-) nå er det sikkert annerledes med vanlig yoga enn i et rom med 40 grader :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jeg har også tenkt at det er litt kjedelig, Lykketroll. Liker stort sett best trening med høyt tempo og intensitet hvis jeg først skal trene. Men i 3. Trimester orker de færreste intervalltrening... Tenkte dette kunne være et fint avbrekk fra kun gåturer. Håper det blir bra :) Dersom det blir gjesp er det uansett ikke mer enn 8 ukers kurs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng! Tror jeg og skal se etter noe som starter etter ferien. Har forsøkt yoga noen ganger før, og det har jo vært helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at det kan være greit å være påmeldt noe, og det er jo veldig bra trening med tanke på fødsel.. Kan sikkert være greit å ha den type motivasjon de siste mnd så får en hvertfall gjennomført noe om det blir tungt med treninga.. I går var jeg nede i byen å kjøpte meg slyngesett og god matte.. Så nå skal jeg bare vente på at mannen må lage hull i taket i stua ;) haha. ( vi har en stor trebjelke i tv stua om han sa han kunne feste krok i, den kan vist sparkles lett igjen) jippi!! Nekter å bli invalid av bekkenløsning denne gangen så her skal alt prøves... Vært på 3 timers sykkeltur med snuppa i henger igjen! Suuuper digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk det like bra på sykkelen som før? Såå bra at det er noe du kan gjøre uten smerter!

 

Jeg var på step/styrke-time i dag. Det gikk kjempefint. Ble sliten, men ikke svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er med step/ styrke!! :) går du sammen med noen eller klarer du motivere deg helt selv? Jeg har vært på ny sykkeltur i dag! Kjenner at det er deilig å kunne trø så hardt jeg vil uten at det gjør vondt! Kjenner at je e blitt sterkere allerede i beina.. Til uken skal jeg sykle tur uten snuppa baki vogn.. Lurer på hvordan det blir ;) jeg blir altså ikke verre av selve syklingen... Men blir det mye av og på og løfting av småen ut og inn av sykkelvogna blir der vondt allikevel.. Gleder meg til mannen får opp slyngesette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterkere = klapp på skulderen!! :D

 

Vanligvis har jeg lyst til å gå på treningssenteret. Jeg kjenner mange der, så jeg treffer alltid noen kjente. Men nå for tiden er jeg så trett og tiltaksløs at jeg må forplikte meg. Har avtalt med andre som også pleier å trene der at vi skal gå på samme time, og det har fått meg av gårde :)

Endret av Lykketroll13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig vanskelig å holde seg motivert nok til å komme seg ut når en er så sliten! Jeg er supermotivert, men allikevel er eg nødt til å ha en venninne som skal bli med som presser meg ut døren.. ;) men så er sykkelpartneren min heldigvis like motivert til tur så da får jeg kommet meg litt ut allikevel! Vært på ny sykkeltur i dag! Deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente fram til uke 10, da var dansesemesteret slutt, og jeg var egentlig veldig glad for det (var mye trøtt og sliten og ble lett svimmel). Men jeg hadde meldt meg på et en-ukers dansekurs fra 24.-28.juni og grudde meg ganske mye. Trente ingenting mellom uke 10 og 16, men går en del på jobb. Forrige uke var jeg altså på dansekurs, med nesten 5 timer dans til dagen og det gikk overraskende bra! :-D Var en del mer støl enn vanlig og kjente det ganske godt i korsryggen, men var godt å få beveget seg igjen! Så nå tenkte jeg å melde meg inn på treningssenter slik at jeg ikke blir lat i sommer (lærerferie passet meg ganske godt nå som jeg er gravid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Vi har fått treningsrom på jobben :) Testet det ut i dag før jobb, og det var kjempedeilig. Tredemølle + litt styrkeøvelser. Nå er det jo strax ferie, men ser for meg at en liten økt på morgenen før jobb er noe jeg faktisk vil kunne gjennomføre etter ferien. Tar liten tid, lite logistikk og jeg er mer opplagt på morgenen enn etter jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg skal også melde meg på både gravidyoga og gravid pilates! Trenger noe som er fast, så dukker jeg opp.. Har heldig vis mange naboer som jeg trener med... Tror ikke jeg hadde kommet meg nye ut for egen motivasjon, lett for å komme med undkyldninger for å utsette da. Lykketroll13 var å kjøpte meg et bekkenbelte i dag, utrolig digg! Det var rett og slett umiddelbar virkning! Men jeg tror godt fottøy er syykt viktig, merker utrolig forskjell fra når jeg har på flate tøysko og gode joggesko med god demping.. For å si det sånn så var turn i går ikke bra, sovet dritt i mat og er dårligere i bekkenet i dag en på lenge. MEN skal ta samme løypa med bare gange og bekkenbelte på og se om det har noe effekt, hvis ikke blir det sykling å sånt resten. Men sør også lest at slyngetrening skal være bra... Hvor gjør man det da? Sånn utenom hos fysio.. Har egen fysioterapeut på jobben, hadde håpt å slippe å betale ekstra for å gå utenom

 

Ugh, I går da jeg kom hjem fra jobb hadde jeg så vondt i røva ( musklene altså :P)  at jeg ikke greide ta av meg sokkene uten å sitte! Er dette også tegn på fremtidige bekkenplager? Burde jeg skaffe meg et sånt bekkenbelte? Det jeg merker er at de dagene jeg har vært å trent får jeg ikke disse smertene, så jeg lurer litt på hva som kan forårsake det. Går jo på hardt gulv hele dagen, men har mine elskede Nike Lunareclipse på føttene, så dempinga er godt..

Kanskje jeg må begynne trene hver dag? :blink:

 

Ps: Når det gjelder slyngetrening, så gjør jeg en del øvelser på Elixia i slynge. Omvendt roing og bulgarsk utfall med vekter. Tror det er best jeg ikke prøver forklare det, sikkert bedre å google :P Men det funker. Og en plankeøvelse på pilatesball som også skal være topp for kjernemusklaturen.

 

I dag økte jeg vekt på alle øvelsene mine! Litt stolt. Må skryte. Sikkert vondt i kveld. *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trente litt styrke i går!! Jeg har skjønt st hvis jeg skal gå trent på treningssenteret, må jeg dra dit rett etter jobb. Bare så synd at alle timene nå i sommer begynner senere. Satser på å gå på timer i helgene i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimosen.. Høres ut som startn på bekkenløsning ja.. Jeg får det ille om jeg år mye og løfter feil og gjør ting i dårlige stillinger.. Men har blitt mye bedre etter at jeg starta å sykle.. Føler meg mer stabil i bekkene liksom.. Dere er flinke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente litt styrke i går!! Jeg har skjønt st hvis jeg skal gå trent på treningssenteret, må jeg dra dit rett etter jobb. Bare så synd at alle timene nå i sommer begynner senere. Satser på å gå på timer i helgene i stedet.

 

Så bra!! Kan du ikke høre med dem om de kan sette opp et treningsprogram for deg som passer for gravide mager? Så får du mer utbytte av styrketreninga mener jeg..

PT'n min tar ferie i 1 måned, så nå er det opp til meg selv gitt. Har barnefri i 2 uker, så da er det i bunn og grunn ingen unnskyldning for å komme seg på trening før jobb, har all tid i verden. Fått treningsprogram! Kan dele det med dere her! Men kanskje vanskelig for dere å få utbytte av det når ingen har gått gjennom øvelsene med dere. Hm.

 

Jeg har også funnet ut at enten rett etter eller før jobb funker best. Selv om man kanskje har lyst å trynestupe i sofaen etter jobb, så er det jo så DIGG å være ferdigtrent og full av energi etterpå! Det får jo de hjemme glede av også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimosen.. Høres ut som startn på bekkenløsning ja.. Jeg får det ille om jeg år mye og løfter feil og gjør ting i dårlige stillinger.. Men har blitt mye bedre etter at jeg starta å sykle.. Føler meg mer stabil i bekkene liksom.. Dere er flinke jenter!

 

Skal ta frem sykkelen igjen jeg også, vært så øh. pysete på det. Redd for å tryne ;) Men det høres lurt ut. Får utnytte barnefri og ta noen kveldsturer med Mannen! Se om det funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Første feriedag idag :) Satser på å trene litt i feriem også! Jeg har kajakk, såtenkte at det vil være perfekt trening på varme dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Åh, hørtes skikkelig digg ut med kajakk tur! En liten anelse misunnt!

Veldig deilig, selv om jeg er en "fersking"! :) Faktisk ganske fin trening for rygg og armer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst at u kan være ute på vannet lenge og trene lenge uten å bli sliten! Hmm vi har også et vann her.. Kanskje kanskje syns mannen at hvertfall en kano hadde vært en god ide... Hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Ikke minst at u kan være ute på vannet lenge og trene lenge uten å bli sliten! Hmm vi har også et vann her.. Kanskje kanskje syns mannen at hvertfall en kano hadde vært en god ide... Hmmmm

Kano er kjempegøy det også :) Jeg har kajakk fordi mannen er hekta og ville at jeg også skulle begynne med padling. Perfekt trening når vi er på hytta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar har vist to kanoer i garasjen sin, så vi får finne en lur måte å hente de hit på, vi har e ganske stort vann ikke så langt fra huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Har trent Zumba i dag!! Slitsomt for min stive norske rumpe, men veldig gøy! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Jeg har fått UVI så har ikke fått syklet p mye i det siste! Håper på bedre tider neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...