Gå til innhold

Trim og treningsdagbok for desembermagene


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Dere er rå, damer! Selv klarte jeg å gå en times tur igår. ....og idag er jeg fullstendig ødelagt. Æsj. Men det var digg å røre litt på kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe! Trene er en ting, men å få på seg treningssko og sports BH er ekstremsport!

 

Jææ, den sports bh'n begynner å ligne mer på en brasiliansk bikini for min del :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Skal definitivt ønske meg PT i barselpresang av mannen :) Høres knall ut og bli pisket litt, tror det kommer til å ære nødvendig...

 

Får dere virkelig på dere treningsBH fremdeles?? Imponert! Prøvde for et par uker siden og da tøyt det ut i alle retninger + at jeg nesten måtte tilkalle brannvesenet for å komme meg ut av f....nskapet :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjøpte meg en trenings bh på H&M i anledning svangerskapet.. Å den er god og romslig enda :) kjøpte den litt stor.. Så den har vært gull i svangerskapet og forhåpentligvis til ammeperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et par treningsBHer som var to nr større enn de vanlige. Den ene begynner å bli trang, men har funnet BH-forlenger på Sparkjøp, og det funker!! Er ikke så mye jeg bruker dem for tiden. Det blir mest gåturer. Men forrige uke var jeg faktisk på zumba!! Det var slitsomt, men gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, wow Lykketroll13! Zumba føles på høyde med Crossfit for meg akkurat nå. Var på trening i dag, og merker at det er hardt å vedlikeholde det man har jobbet med når alt har tid til er den ene økta i uka, og ikke kommer seg avgårde på mårratrening.. Kveldene er jo fulle av lekser, husarbeid, mannens trening, fotballtrening for størstemann og forbredelser til lillemor kommer.. 
Vanskelig å holde motivasjonen oppe akkurat nå i alle fall, selv om flotte PT´n lokker med superbra resultater når magen er forduftet og vi virkelig kan begynne jobbe med progresjon.. Må prøve få til en økt før jobb denne uka, kanskje det hjelper! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, wow Lykketroll13! Zumba føles på høyde med Crossfit for meg akkurat nå.

Helt enig! Det var skikkelig hardtrening! (Føltes sånn i hvertfall)

jeg er mye slapp og kvalm for tiden, så det blir lite trening her. Men de dagene jeg klarer en økt eller en lang gåtur er jeg veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke så rart at tråden har blitt litt stillere nå som vi vagger mot slutten ;) Tenkte jeg skulle legge inn et skryteinnlegg, gått Søndagstur i dag, 4 km i kupert terreng! Avslutta med en deiiiilig vaffelplate når vi kom frem på stua, og enda mer deiiiilig sjokolade da vi kom hjem, så alt i alt: fikk i alle fall frisk luft.. *knegg*

I morgen har jeg time med PT, og øktene er blitt kortere og mer fokuserte på rygg og armer. Får til noe benøvelser enda, men det krever en god del skreving for å få plass til magen i mellom.. Føler meg feminin som en sart fiol <3 

 

Hvordan går det med dere andre, er det rom for bevegelse enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Så bra Mimosen!! Jeg må ærlig innrømme at jeg er inne i en tung fase, og nok blir værende der til termin... Jeg går en liten tur annenhver dag. Thats it! Har nesten ikke turt å rapportere om det stusselige aktivitetsnivået mitt... Jaja, får ta det igjen! Det som setter stopper for meg er alle "dusteplagene" som trøtthet, kynnere, halsbrann, mer trøtthet osv. Mao ikke noe alvorlig, og tror jeg kommer til å trene meg kjapt opp igjen. forrige gang var aktiviteten rimelig laber siste 1-2 månedene, men 6 uker etter fødsel jogget jeg helt greit. 3 måneder etter var jeg i like god form. Satser på en reprise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles tungt her og. Og i oppoverbakker er det liksom noe som er i veien - feks en mage... Gikk en times fjelltur i går. I dag har jeg brukt energien på å jobbe. Ser virkelig frem til permisjon. Skal prøve å holde meg litt mer aktiv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det full stopp. Klarer å gå til postkassa borti svingen, og et par hundre meter med hunden, men that's it. Og idag fikk jeg såååå vondt i bekkenet etterpå, så jeg må nok ta en fridag imorgen. Fryktelig frustrende å ikke kunne røre seg! Savner å gå tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Her er det full stopp. Klarer å gå til postkassa borti svingen, og et par hundre meter med hunden, men that's it. Og idag fikk jeg såååå vondt i bekkenet etterpå, så jeg må nok ta en fridag imorgen. Fryktelig frustrende å ikke kunne røre seg! Savner å gå tur!

Du er ikke alene om å være lei! Men nå er det ikke lenge før vi spretter rundt mange kg lettere alle sammen :) Og det blir definitivt turgåing når bebisene kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her er det full stopp. Klarer å gå til postkassa borti svingen, og et par hundre meter med hunden, men that's it. Og idag fikk jeg såååå vondt i bekkenet etterpå, så jeg må nok ta en fridag imorgen. Fryktelig frustrende å ikke kunne røre seg! Savner å gå tur!

Du er ikke alene om å være lei! Men nå er det ikke lenge før vi spretter rundt mange kg lettere alle sammen :) Og det blir definitivt turgåing når bebisene kommer :D

Gleder meg til å kle opp veslegutten i tykke klær i en god pose, og trille lange turer på snødekket tursti i skogen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, det skal bli deilig!!

Er dere tre på Facebookgruppen forresten? Hvis ikke, og hvis dere har lyst å være med, send meg gjerne en pm med navnet så kan jeg legge dere til. (Må bli venn først).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil være med på Facebook ;) ser ut til at vi alle mann har samme tempo nå.. Jeg har blitt mye bedre i mitt bekken etter all styrketrening med sykkel og pilates, så nå kan jeg gå lange turer.. Få jo selfølgelig vondt etterpå men det går greit ! Jeg er også vanvittig trett og sliten! Helt utrolig.. Så når jeg har litt energi til over tar jeg et skippertak her hjemme eller har gått en liten tur! .. Men jeg er lykkelig med det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med på facebook! :) Sender deg PM Lyketroll13.. 

Nå må jeg iiile avgårde på jobb, håper dere får en fin og bekkentrøbbelfri dag alle.. mann.. :huh:  Jeg skal unne meg en dobbel mocca med soya og late som jeg fremdeles ikke vet at det er like usunt som med vanlig melk. Yes. Torsdag er nesten Fredag. Må feires. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I går overrasket jeg meg selv med å bli med sambo på trening! Det ble 15 min oppvarming på ellipse og noen styrkeøvelser for bein, rygg og skuldre :) Er faktisk litt støl i rumpa i dag! :)

Det blir ikke mye trening på meg for tiden. Har ikke lyst pga at magen er i veien og fordi jeg blir så fort sliten. Men det var godt å få trent litt likevel. Nå gleder jeg meg bare til å få ut magetrollet. 40 uker i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, så bra! All bevegelse er et pluss nå, og at du kom deg avgårde og fikk tatt en styrkeøkt er jo knallflott, særlig hvis du føler at du sitter med noe igjen for det, og ikke er helt utkjørt etterpå.. :)

 

Jeg merker at jeg faktisk blir mer gåen i lysken av lange turer i marka enn av en tur på Elixia, er nok bakkene som tar knekken på meg. Det blir jo en form for vridning i bekkenet der også, som i gående utfall, og det har jeg funnet ut ikke er gode greier på dette stadiet :) 

 

Men dere! Snart er babyene ute, formen kommer til å bedre seg til slutt, og vi kan begynne å pusle sammen bitene og bli oss selv igjen.. Bare med et par enorme, lekkende bryst og litt ekstra mageskinn som bonus :P 

 

Har noen av dere tenkt å hive seg på babysvømming etterhvert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å trene opp formen igjen etter fødselen!

Jeg får som regel energi av styrketrening. Kondisjonstrening blir jeg trøtt av, men slapper veldig godt av da. For min del har det vært mest tur, små fjellturer og dansing de siste ukene.

 

Babysvømming blir nok sambo sin oppgave siden jeg ikke tåler klor så godt.

 

Har du gode øvelser på elixia, Mimosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å trene opp formen igjen etter fødselen!

Jeg får som regel energi av styrketrening. Kondisjonstrening blir jeg trøtt av, men slapper veldig godt av da. For min del har det vært mest tur, små fjellturer og dansing de siste ukene.

 

Babysvømming blir nok sambo sin oppgave siden jeg ikke tåler klor så godt.

 

Har du gode øvelser på elixia, Mimosen?

 

Ja, vi har funnet noen som fungerer veldig godt med stor mage!

 

Har flere gode øvelser i slynge, bl.a push ups og omvendt roing og bulgarsk utfall med vekter. Push ups i slynge er veldig nyttig, fordi du kan avlaste litt ved å støtte opp med en fot foran hvis det blir for tungt.. Så slipper du at magen deiser i gulvet ;) Prøvde legge inn bilder her, men forumet digger visst ikke sånt.. 

 

Men alt av benøvelser har jeg kuttet ut den siste måneden, begynte merke tendenser til overbelastning i lysken.. Og det er jo ikke så rart med noen kilo ekstra kanskje.. 

Nå går det mye i rygg, bryst, armer og skuldre, og det er forsåvidt greit :) Så blir det litt plankeøvelser innimellom alt for å prøve styrke litt magemuskler også. 

 

Styrketrening er veldig gøy, jeg har først oppdaget det det siste halvåret! Og i bunn og grunn passer det min kroppstype bedre, jeg er ganske tettbygd.. Så blir man jo utrolig glad av det også ;) Vi får følge opp når småttisene er kommet ut, og vi har kommet oss på beina igjen.. Blir jo så inspirert av å lese og følge med på det dere gjør.. :)

 

Hva slags dansing er det du driver med, Lykketroll13? Jeg heiv meg på Bollywoodkurs i et års tid, det var superkleint men utrolig gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått litt på zumba og så danset på julebord de siste ukene. Har veldig lyst å fortsette med mer danseinspirert trening fremover. Tidligere har jeg stort sett trent sykling og bodypump og det gir ikke akkurat de mest grasiøse bevegelsene...

 

 

Bein trener jeg for tiden i en beinpressmaskin. Ellers blir man jo også rimelig sterk i beina av å bære en 12 kg tyngre kropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...