Gå til innhold

Noen fra Trondheimsområdet her?:-)


Songfugl

Anbefalte innlegg

Jeg har menstermin 30.nov, men fant termin 2. Des på tidlig UL, så jeg havner litt i midten her :-)

 

Kunne tenkt meg å skravle litt med andre i samme området, kanskje få til noen treff etterhvert?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fra litt utenfor Trondheim og har menstermin 23.nov., men ved forrige UL mente hun jeg hadde termin nærmere 30.nov., og blir sikkert satt enda mer tilbake ved ordinær UL, hvis jeg kjenner dem rett... Babyen kommer nok nærmest min egen termin uansett, som de to første ;)

 

Hadde vært koselig med noen treff etterhvert ja :) Har du barn fra før? Og hvor gammel er du?

 

Jeg har en gutt på 7 og ei jente på 5. Er 28 år selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg bor på Jakobsli i Trondheim. Menstermin er vel 10. November. Første barn for oss. Er 32, så det var vel på tide..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var på tidlig UL da jeg var 9 uker og skal tilbake igjen på onsdag når jeg er 12 uker. Får litt ekstra oppfølging p.g.a. en MA i februar, men ser ut til å gå bra denne gang :)

 

Spennende med førstemann for dere da :) Her blir det sistemann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var på tidlig ul jeg også, har hatt litt lavt stoffskifte, så fastlegen min ville følge tett opp. Fornøyd med det da! Alt så bra ut, heldigvis. Ny ordinær ul 10. Juni. Gleder meg! Var stort første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på tidlig UL i uke 10, da vi er veldig disponert for flerlinger. Både min mor og svigermor er tvilling, samt min bestefar og sambo sin oldefar! Sjansen var ganske stor, med andre ord:-P

 

Det viste seg å bare være èn i magen denne gangen (like greit til å begynne med, tenker jeg...!). Men jeg ble helt satt ut av følelsen av å se den lille som sparket og veivet og snudde seg rundt. Såå forelsket!!<3 Så nå lengter jeg etter å se gullet igjen. Får nok OUL i månedsskiftet juni/juli, da jeg er uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig:-) Spennende med førstemann :-) Jeg har funnet frem småpinnene, og strikker ullklær for harde livet nå :-D Det er SÅ stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Jeg har foreløpig latt den vordende bestemora fått ta strikkeoppdragene, men må kanskje begi meg utpå etterhvert selv. Har hatt "strikkepause" noen år, men får ta meg i nakken å kjøpe inn litt garn og sette i gang. Noen tips til enkle strikkeprosjekt for å komme igang? Kan ikke være for avansert.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 23 og er gravid for første gang. Termin 1.november i følge tidlig ultralyd, klarer nesten ikke å vente til OU, utrolig spent på hvem som lurer inne i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Jeg har foreløpig latt den vordende bestemora fått ta strikkeoppdragene, men må kanskje begi meg utpå etterhvert selv. Har hatt "strikkepause" noen år, men får ta meg i nakken å kjøpe inn litt garn og sette i gang. Noen tips til enkle strikkeprosjekt for å komme igang? Kan ikke være for avansert.. ;)

 

Jeg er glad i drops sine oppskrifter. Har strikket en kjempefin liten ullbukse i merinoull. Den er enkel og grei til å "friske opp" gamle kunster :-) (Oppskriften: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=36〈=no)

Jens Hoff har forresten tilbud på Baby Merino Ull ut mai! Ord. 35,- pr nøste, men nedsatt til 23,- nå :-)

Endret av Songfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er :) Jeg kan ikke å strikke, bare lapper i rett. Kommende mormor har allerede strikket vogntepper, ett i rosatoner og ett i blått, pluss spesialbestilte viktorianske kantblonder rundt, knis :) Jeg får ta min tørn med babyrommet, er mye flinkere med oppussing enn fint håndarbeide :) Kommende farmor er flink til å strikke tøy heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er svigermor og kommende oldemor satt igang med strikkepinnene, har bestilt hentesett fra svigermor, babyteppe fra oldemor og så mye klær de gidder! Er ikke dyktig på sånt selv, så herlig at noen andre tar seg av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del fint strikkatøy fra før, men søsteren min har visst planer om å strikke noe hun også, så det blir koselig :) Hun er rimelig nybegynner på strikking da, så hun regnet med det bare ble med et par sokker og et teppe eller noe :) Skulle gjerne kunnet det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere som har fått rygg/bekkenproblemer ennå? Jeg er på ferietur i Kroatia, men tilbringer kvelden vannrett i senga med en pute under ryggen. Fikk skikkelig ryggsmerter i korsryggen i går og det ble bare verre og verre! Skikkelig kjipt når vi er på ferie og skulle kose oss. Samboeren er så snill og ligger på hotellet og ser på MGP sammen med meg istedet for å finne på noe selv..! Bør bli bedre til vi skal dra hjem, ellers forstår jeg ikke hvordan jeg skal takle flyturen! Noen med erfaring på dette som har tips for lindring? Går til fysio allerede men har ikke vært så ille som nå. Er jo faktisk helt handikappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det hørtes fryktelig slitsomt ut Polarqueen... Men jeg sliter med litt av det samme, bortsett fra at det setter seg i høyre hofta mi, eller midt på høyre skinka :P Får skikkelig låsninger der om jeg feilbelaster eller om jeg har ligget mye flatt på ryggen. Det som hjelper meg er å ALLTID ligge på den siden jeg har vondt om natten og aldri ligge flatt på rygg. Men høres ut som du har smerter på andre steder enn meg, så du bør nok bare høre med noen fagfolk som har peiling... Håper virkelig du blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått låsninger i korsryggen og hofteleddet. Går regelmessig til manuellterapaut, som knekker opp hele rygg- og hoftepartiet. Det gir en god lindring for min del:-)

I tillegg kan du be din kjære om litt "hardhendt" massasje i området du har vondt. Viktig å stimulere musklaturen, fordi når den stivner gjør det ekstra vondt.

 

Selv om det gjør vondt, så prøv å aktiver området. Det fikk jeg beskjed om, og det har hjulpet betraktelig:-)

 

Håper du får koset deg iallefall litt på ferie!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som skal på Saupstad helsestasjon i morgen tidlig? Jeg ringte jordmor veldig tidlig, så jeg ble invitert til "førstetreff" med andre gravide i samme termintidsrom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Ble faktisk veldig mye bedre etter en forferdelig natt der jeg tilslutt fikk sove på siden. Nå er jeg nesten tilbake til "normalen" og har fått vært aktiv igjen! Vurderer nesten å måtte be om delvis sykemelding om jeg skal få flere slike "tak" i ryggen, har jo ikke sjans å fungere på jobb da. Men krysser fingrene for at det holder seg borte!

 

Jeg går forresten på Strindheim helsestasjon. Var på et sånt infomøte der, men det var stortsett bortkasta tid. I alle fall om du vet litt fra før om hva det dreier seg om å være gravid.. ;) eneste nytten kan jo være for å treffe andre i samme område da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det har sluppet taket for denne omgangen:-)

 

Anbefaler deg å kontakte en manuellterapaut for videre behandling, som kan holde det hele i sjakk. De kan jo også sykemelde om du får behov for det :-) Og om det er bekkenløsning så er det fri behandling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg går allerede til trening hos fysioterapeut, som jeg får dekt etter henvisning fra legen. Men hun mente det ikke var så mye å behandle da jeg hadde god bevegelighet da jeg var der, mest trening for å forebygge en forverring. Men når jeg var sist hadde jeg ikke en brøkdel av de smertene jeg fikk her om dagen, så jeg får ta det opp med henne. Greide feks ikke å legge meg/reise meg fra senga uten hjelp. Aldri hatt sånn før og håper at det ikke blir så ille på nytt..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til Melhus helsestasjon, men tror ikke de har noen mammatreff her før etter man har født..? Det skal jeg undersøke! Hadde jo vært kjempekoselig å bli kjent med barselgruppa før fødsel :)

Skal ringe jordmor nå jeg og se om de har lang venteliste... Frykter jeg ikke får noen jordmortime denne gang egentlig, men går fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare bra :) Sykmeldingsdag idag, så nå slapper jeg av og tar vare på meg selv :) Det trengs kjenner jeg, for bekkenlåsninga blir bare verre og verre! I går følte jeg at jeg tok hensyn til kroppen min hele dagen, men var likevel helt ødelagt da jeg kom hjem igjen. Dersom jeg ikke finner noen behandling som hjelper, så blir jeg nok 100% sykmeldt...

Men ellers bra altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...