Gå til innhold

Jeg kommer til å invitere 11 av 13 gutter i klassen i bursdag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg ble litt sjokkert over at så mange er uenig med deg,HI. Jeg ville aldri ha invitert mobberne i bursdagen(!) til min unge. Det er 364 andre dager dere kan kjempe for forståelse og samhold, og mot mobbing. Denne dagen er sin sønns, og istedenfor å være redd for å "synke ned på noens nivå", så kan du samtidig vise sønnen din og mobberne at det ikke lønner seg å mobbe. Hvorfor skal ikke gutten som blir plaget på skolen høres?

Klart er det nok en grunn for at disse guttene gjør som de gjør..men det er en tid og en plass for alt. Barnebursdagen er ikke det!

Men jeg ville tatt meg en telefon til foreldrene å forklart dem avgjørelsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si jeg ble litt sjokkert over at så mange er uenig med deg,HI. Jeg ville aldri ha invitert mobberne i bursdagen(!) til min unge. Det er 364 andre dager dere kan kjempe for forståelse og samhold, og mot mobbing. Denne dagen er sin sønns, og istedenfor å være redd for å "synke ned på noens nivå", så kan du samtidig vise sønnen din og mobberne at det ikke lønner seg å mobbe. Hvorfor skal ikke gutten som blir plaget på skolen høres?

Klart er det nok en grunn for at disse guttene gjør som de gjør..men det er en tid og en plass for alt. Barnebursdagen er ikke det!

Men jeg ville tatt meg en telefon til foreldrene å forklart dem avgjørelsen min.

 

Det tror jeg nok også jeg skal gjøre. Ikke at jeg har noen tro på at det hjelper denne gangen heller, men da har jeg i alle fall mitt på det tørre.

 

HI

 

Anonym poster: 6583943c4e432d0355ca5ee1ebd3c863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MIN sønn vært en mobber, og ikke blitt invitert i bursdagen, hadde jeg forstått det veldig godt! Jeg hadde forklart han at det er en konsekvens av hans oppførsel...ærlig talt!! Slutt å sy puter, og ta heller problemet ved rota. En 8 åring bør ta den type konsekvens, og lære seg at man mister venner og er uønsket i hyggelig selskap ved slik oppførsel.

 

Lykke til, HI! Jeg støtter deg...

 

Anonym poster: ebabcdb4255cfda8b9beb66b304905a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.linksiden...et bestemme.pdf

 

Anonym poster: 9d3fcf55ebb5fc4daea711f74c56e55f

...Ikke la barnet bestemme

 

Anonym poster: 9d3fcf55ebb5fc4daea711f74c56e55f

 

sitat: "Snakker man om alvorlig plaging eller mobbing stiller det seg annerledes. Da bør barnet få slippe, men da KAN det være best å bare invitere noen få fra klassen..."

 

Det HI beskriver her er en ganske alvorlig situasjon; gutten blir mobbet daglig av to bøller, der hverken skolen eller foreldrene får gjort noe med det. Altså helt greit å ikke invitere alle da?

 

Vet du hva, HI, jeg synes du gjør det helt rette. At det å mobbe noen får en negativ konsekvens er bare bra - forhåpentlig går det et lys opp for foreldrene til bøllene når de kommer hjem og er lei seg for å ikke ha blitt invitert. Synes ikke man ved å invitere bursdag nødvendigvis plikter til å overta rollen som psykolog og blande seg inn i oppdragelsen av andres barn fordi foreldrene ikke gidde eller har samme holdning som en selv. Begynner du å kjefte på disse to barna blir sønnen din høyst sannsynlig enda mer latterliggjort.

 

Synes i stedet du bør prøve å bli med sønnen din på skolen en dag - da kan du se hva som faktisk foregår. Og så kan du ta et generelt initiativ på neste foreldremøte der du forteller om det knapt så hyggelige miljøet i klassen som sønnen din opplever hver dag (uten å nevne navn så klart) og at du ønsker en felles innsats mot dette. Tipper at alle foreldre er enige og holder et våkent øye med barna etter det.

 

En barnebursdag bør som minimum være hyggelig for bursdagsbarnet, selv en otteåring trenger å bli hørt iblant og har lov å si ifra på en måte som virker.

 

Anonym poster: ac15107b4f43f219d1e533cf9211fc26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sønnen din sin dag. Er helt enig i det du gjør. Her går han sansynligvis å gruer seg for hver eneste skoledag og kanskje er han redd for å treffe mobberne utenom skoletid og.............skulle han da måtte grue seg til sin egen gebursdag også ? Nei ærlig talt, det er ikke tvil i min sjel om at du gjør det rette. Når atpå til han ikke blir buden i deres gebursdager er det ikke noe å tvile det aller minste på. Det er 364 andre dager i året der man kan prøve å etablere et bedre forhold, dette trenger man ikke gjøre på mobbeofferets bursdag. Ærlig talt det ville nesten vært for "tortur" å regne.

Har ikke noe tro på at det hadde hjulpet å invitere foreldrene deres samtidig heller. Du sier jo at de allerede er involvert og at de ikke ser problemet. Sansynligvis ville "gullungene" oppført seg eksemplarisk når foreldre er der, for så å være like ille etterpå. Mens foreldrene får bekreftet at sønnene deres oppfører seg flott.

I beste fall vill kanskje mobberne få litt følelse på hvordan det er å bli holdt utenfor ved ikke å bli bedt. Men helt ærlig tror jeg ikke det gjør store forskjellen.

Kanskje har mobberne det ille hjemme, og det gjør at de mobber....det er godt mulig de trenger hjelp selv, og det bør de få. Men ikke på bekostning av mobbeofferet. La bursdagen være hans dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert gjort det samme som deg, selv om jeg synes det ikke er helt greit.

Jeg klarer ikke å la være når andre barn mobber mitt eget. Jeg har vært mobbeoffer men jeg gikk på ungdomskole, og jeg klarer virkelig ikke å være grei med barn som mobber.

 

Anonym poster: 049dae198c8a0d5ab95826531b412c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk sammen med en gutt som slet veldig. Mange var redd ham. Det kan jeg forstå. Han var ekkel mot mange .

Ganske raskt etter skolestart fikk han stempelet "bølle". Klassemiljøet ellers var elendig med mange foreldre som tenkte bare på sine egne barn og holdt de som ikke passet inn utenfor. Jeg var selv i den gruppen, bare av andre årsaker så jeg merket det godt.

Denne gutten ble ikke invitert i bursdager, de andre guttene fikk ikke ha ham med hjem eller besøke ham. Foreldrene gjorde sitt beste for å holde sine barn unna "bølla". Slik gikk hele barneskolen.

 

Da vi begynte på ungdomskolen begynte han og jeg på samme trening og jeg ble kjent med en helt annen gutt. I det miljøet ble han godtatt. Der var det ikke noen andre enn jeg som viste om bøllestatusen. Desverre ble det ikke bedre på skolen. I 9. klasse orket han ikke mer. Da hang han seg.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

Vel, i dette tilfellet er jeg mer opptatt av at min egen sønn ikke skal henge seg i 9. klasse pga mobbingen.

 

HI

 

Anonym poster: 6583943c4e432d0355ca5ee1ebd3c863

Hvis det er så ille at du faktisk er bekymret for det og skolen ikke vil/klarer å løse problemet tror jeg du bør la gutten din skifte skole.

Jeg har imidlertid aldri hørt om noen som har tatt varig skade av å bli plaget av en eller to medelever hvis vedkommende har hatt et godt forhold til de andre (i en vanlig stor klasse). De jeg hører om at sliter er de som har blitt holdt utenfor og/eller plaget av flertallet. Det er gjerne da det går på selvrespekten løs.

 

Jeg hadde selv en skolegang hvor jeg ble banket opp, pisset på, fikk tømt sekken i søledammer osv ofte. Det har jeg erfaring fra. Likevell kunne det ikke falle meg inn å holde noen utenfor i sånne eller andre sammenhenger. Jeg opplevde nemlig det også og det var ekstremt mye værre.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

Det tror jeg faktisk du tok skade av. Bare se hvor lite empatisk du er nå!

At jeg tok skade av å bli holdt utenfor og nektet adgang av foreldrene til de i klassen, ja, til de grader. Det var grusomt. Den fysiske biten deromot var grei å komme over så lenge jeg hadde støtte fra andre.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

Jeg ble også utestengt, ikke fordi jeg mobbet men fordi jeg var en nokså aktiv guttejente. ALLE jentene i klassen ble invitert bortsett far meg. Dette skjedde gang på gang, jeg var ofte i guttenes bursdager da. Men det var jo selvfølgelig sårt og ikke bli bedt av jentene.

 

Utestenging er også mobbing men her stiller faktisk saken seg annerledes. Gutten til HI blir mobbet av to gutter, så hvorfor skal han måtte ha dem i sitt selskap?

 

Det er jo kjent at man forandrer personlighet ettersom hvem man er i selskap med og hvordan man behandles. Man setter opp "maskerer" seg for å beskytte seg selv osv.... Det er mulig at gutten til HI allerede gjør dette i skolesammenheng pga. mobbingen, desverre!

Fortjener ikke han å få "slippe" masken, og å vise klassekameratene hvem han er? Slik at dem får bli kjent med han og får se hvordan han er uten disse elementene av stress over seg? Det synes jeg faktisk han bør få lov til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Nå er jeg egentlig veldig for å invitere alle. Men skjønner faktisk dette i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg egentlig veldig for å invitere alle. Men skjønner faktisk dette i denne situasjonen.

Jeg forstår også godt at det er fristende her og nå, men jeg mener det kan være en veldig uheldig løsning både for gutten, "mobberene" og klassemiljøet på sikt. At noe er fristende og forstålig gjør ikke at det er riktig.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er slem i det hele tatt. Det er hans dag og da skal han ha det fint. Pedagogikken kan brukes alle andre dager.

 

Barna våre er faktisk selvstendig tenkende individer. Hvorfor skal de tvinges inn i situasjoner som er ubehagelig for dem, fordi vi voksne syns alle skal inkluderes? Hvorfor skal slike bøller bli belønnet med bursdagsbesøk? Hva lærer de av det? Jo, at det er ok å mobbe for det får ingen følger uansett.

 

Har ikke barn lov å velge venner selv? Jeg hadde blitt rasende om noen skulle fortalt meg hvem jeg skulle tilbringe tiden min med og ikke. Og spesielt hvis jeg ble tvunget til å være med noen som bare var stygg med meg. Ja for stakkars den personen liksom.

 

Kunne aldri falle meg inn å tvinge igjennom min mening i slike viktige ting som dette. Det er heldigvis ikke et tema her, men hadde min datter blitt utelatt fra en bursdag fordi hun mobbet og bare laget kvalme, ja så hadde det faktisk vært helt ok. Jeg hadde pratet med datteren min om hvorfor og prøvd å få henne til å forstå at dette faktisk er konsekvensen av at hun er stygg med andre. Da vil ingen leke med henne til slutt. Forhåpentligvis hadde hun lært av det.

 

Barn i 3 klasse er store nok til å kunne ta til seg den type lærdom. Og det er bedre å ta det nå enn når de er større og det er en skikkelig inngrodd uvane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg egentlig veldig for å invitere alle. Men skjønner faktisk dette i denne situasjonen.

Jeg forstår også godt at det er fristende her og nå, men jeg mener det kan være en veldig uheldig løsning både for gutten, "mobberene" og klassemiljøet på sikt. At noe er fristende og forstålig gjør ikke at det er riktig.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

På sikt... denne ene dagen. Hva med de andre dagene? De dagene hvor HI's sønn ikke var invitert i sine mobbere sin bursdag f.eks? Så hva er egentlig riktig? Å skjerme sitt barn og sørge for en bekymringsfri fødselsdag eller å skjerme mobberne slik at de ikke ser tilbake på denne dagen hvor de ikke fikk komme i bursdag til den ENE av 11 andre gutter i klassen og bruker dette som unnskyldning til videre dårlig oppførsel.

 

Jepp, gi mobbere kake og brus så skal du se at alt ordner seg. Skulle likt å se dine barn bli mobbet for å så bli tvunget til å feire dagen sin med dem, hvert eneste år frem til skoleslutt, bare fordi du synes det er det riktige å gjøre.

 

 

 

Anonym poster: b49ee048041f9d9ae5cac911fd56d8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, HI, særlig hvis det er snakk om åtte år gamle gutter (slik jeg forsto det). Barn på denne alderen forstår forskjellen på rett og galt.

 

Slik HI forklarer det er disse to guttene mobbere, og hvis problemet har blitt tatt opp flere ganger hos både foreldre og hos skolen, så er nok disse guttene fullt klar over hva de holder på med, men likevel fortsetter de. Dermed synes jeg det er rett og rimelig at de ikke blir invitert i bursdagen til gutten de mobber. Streng tatt vil jeg si at det er en ganske "mild" konsekvens for mobbingen.

 

Anonym poster: cffd48075503bcd21eec6b4760145d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi.

Jeg bare lurer litt på hele situasjonen. Syns det er forferdelig at dere ikke blir hørt og at ingenting skjer i mobbesaken. Hva svarer egentlig mobbernes foreldre og skolen når dere tar opp at sønnen din mobbes? Sier de at de skal gjøre noe med det, eller skylder de på din gutt eller hva er det som skjer?

Hva sier de to guttene når du henvender deg til dem angående mobbingen?

Hva er det de sier til gutten din, hva sier de andre barna i klassen, og er det kun din gutt som mobbes?

Og hvordan foregår mobbingen?

 

 

 

Anonym poster: 9d3fcf55ebb5fc4daea711f74c56e55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg egentlig veldig for å invitere alle. Men skjønner faktisk dette i denne situasjonen.

Jeg forstår også godt at det er fristende her og nå, men jeg mener det kan være en veldig uheldig løsning både for gutten, "mobberene" og klassemiljøet på sikt. At noe er fristende og forstålig gjør ikke at det er riktig.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

Hvorfor skriver du hele tiden mobberne i anførsel?

 

Anonym poster: 487d3c111d5e122672b18a92d36298af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: Jeg synes det er bra at du tar grep om situasjonen og ivaretar din sønns interesser. Du iverksetter tiltak for å skjerme og beskytte ham, OG du sørger i tillegg for at han får en flott bursdag og FRI fra bøllene.

 

Det kan også hende at det er læring i dette for bøllene:

"Uønsket atferd fører til at man ekskluderes fra fellesskapet".

Det er faktisk slik det fungerer i samfunnet: følger man ikke spillereglene får man ikke være med. Man kan f.eks.settes i fengsel,

Som voksne, enten det er som pedagoger eller foreldre, har vi svært liten makt til å gi barn effektive negative sanksjoner (NÅ SNAKKER JEG IKKE OM Å STRAFFE BARN FYSISK!). De siste 20 årene har det skjedd en dramatisk maktforskyvning.

Jeg setter spørsmålstegn ved bruk av time-out og det at vi snakker problematikken rundt problematferd og mobbing i hjel.

Ekskludering fra fellesskapet, gjensitting på skolen, bruk av straffelekser og straffearbeid er effektive og humane metoder, men de benyttes ikke lenger.

 

Dersom Nurket på noe tidspunkt ikke oppfører seg slik hans far og jeg ønsker vil jeg ikke nøle med å la ham vaske toalettet, tømme kattedoen, sette ham til hagearbeid, luking, pussing av sølvtøy eller noe annet han sikkert ikke kommer til å like.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi.

Jeg bare lurer litt på hele situasjonen. Syns det er forferdelig at dere ikke blir hørt og at ingenting skjer i mobbesaken. Hva svarer egentlig mobbernes foreldre og skolen når dere tar opp at sønnen din mobbes? Sier de at de skal gjøre noe med det, eller skylder de på din gutt eller hva er det som skjer?

Hva sier de to guttene når du henvender deg til dem angående mobbingen?

Hva er det de sier til gutten din, hva sier de andre barna i klassen, og er det kun din gutt som mobbes?

Og hvordan foregår mobbingen?

 

 

 

Anonym poster: 9d3fcf55ebb5fc4daea711f74c56e55f

 

Skolen tar det på alvor og prøver så godt de kan å løse situasjonen. Foreldrene til de to gutta er dessverre av typen som tror ungene deres aldri gjør noe galt og de feier mye under teppet og bagatelliserer det. De bryr seg vel bare om seg og sitt. Har blitt sjokkert mange ganger over hvor nådeløse og kalde enkelte kan få seg til å være. Guttene har jeg ikke snakket med direkte.

 

Det er ikke kun min gutt som mobbes, men han er vel den verste hakkekyllingen. Vet at det er andre foreldre i klassen som ikke er så veldig glade i de samme ungene heller.

 

 

Anonym poster: 6583943c4e432d0355ca5ee1ebd3c863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Nå er jeg egentlig veldig for å invitere alle. Men skjønner faktisk dette i denne situasjonen.

Jeg forstår også godt at det er fristende her og nå, men jeg mener det kan være en veldig uheldig løsning både for gutten, "mobberene" og klassemiljøet på sikt. At noe er fristende og forstålig gjør ikke at det er riktig.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

Ja er kanskje enig i at det kan være uheldig på sikt. Personlig så hadde jeg nok ikke invitert alle de andre guttene. Men noen få av de. Så ikke dette skulle slå tilbake på gutten som ble mobbet.

Men skjønner godt at mobberne ikke er invitert.

Endret av sussie77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi.

Jeg bare lurer litt på hele situasjonen. Syns det er forferdelig at dere ikke blir hørt og at ingenting skjer i mobbesaken. Hva svarer egentlig mobbernes foreldre og skolen når dere tar opp at sønnen din mobbes? Sier de at de skal gjøre noe med det, eller skylder de på din gutt eller hva er det som skjer?

Hva sier de to guttene når du henvender deg til dem angående mobbingen?

Hva er det de sier til gutten din, hva sier de andre barna i klassen, og er det kun din gutt som mobbes?

Og hvordan foregår mobbingen?

 

 

 

Anonym poster: 9d3fcf55ebb5fc4daea711f74c56e55f

 

Skolen tar det på alvor og prøver så godt de kan å løse situasjonen. Foreldrene til de to gutta er dessverre av typen som tror ungene deres aldri gjør noe galt og de feier mye under teppet og bagatelliserer det. De bryr seg vel bare om seg og sitt. Har blitt sjokkert mange ganger over hvor nådeløse og kalde enkelte kan få seg til å være. Guttene har jeg ikke snakket med direkte.

 

Det er ikke kun min gutt som mobbes, men han er vel den verste hakkekyllingen. Vet at det er andre foreldre i klassen som ikke er så veldig glade i de samme ungene heller.

 

 

Anonym poster: 6583943c4e432d0355ca5ee1ebd3c863

 

Hva med å prøve å snakke med guttene? Nå har mitt barn aldri blitt mobbet på den måten men han har ei i klassen som er veldig dominerende. Og hun bestemte før hvem som fikk være med på lekene i friminuttene. Etter at gutten min kom hjem dag nr. 2 og sa han hadde vært alene i friminuttene tok jeg hene "fatt" neste morgen. Spurte hvem som hadde utnevnt henne til sjef og at jeg ikke ville høre flere ganger at hun skulle bestemme om og hvem som skulle eskluderes den dagen. Sa at det ikke var lov i følge skolen sine reglementer og at det gjaldt både mitt og andre barn. Selv om dette er 1 år siden sa hun faktisk selv i forrige uke når jeg var på skolen: jeg husker enda avtalen vår.

 

Nå har jo dette gått mye lenger og er overhodet ikke sammenlignbarn, men jeg hadde nok "skremt" de litt. Jeg tror ikke det gjør saken verre, og hadde det vært mine barn hadde jeg jammen satt pris på at noen satte dem på plass.

 

Anonym poster: 487d3c111d5e122672b18a92d36298af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men hva i all verden er det som feiler dere uspiselig politisk korrekte damer som mener man MÅ invitere to drittunger som bøller med sønnen til HI??

Så dere mener på ramme alvor at bursdagsbarnet skal grue seg til egen bursdagsfeiring fordi mamman skal gjør alle til lags slik at de "stakkars" bøllene ikke føler seg utelatt?

nei vet du meg hva! ble selv bølla mye me da jeg gikk på skolen og min mor prøvde alltid å være så forståelig på mobbernes vegne, husker jeg opplevde det som et svik at mamma tok mer hensyn til mobberne enn til meg som var datteren henens.

makan til dulling med unger som er gamle nok til å forstå hva de driver med og som fortsatt velger å oppføre seg stygt. Om foreldrene til disse bøllene reagerer ville jeg fortalt dem akkurat hvorfor de ikke var velkomne.

 

Ville gjort akkurat det samme som HI - du har min fulle støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg egentlig veldig for å invitere alle. Men skjønner faktisk dette i denne situasjonen.

Jeg forstår også godt at det er fristende her og nå, men jeg mener det kan være en veldig uheldig løsning både for gutten, "mobberene" og klassemiljøet på sikt. At noe er fristende og forstålig gjør ikke at det er riktig.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

Hvorfor skriver du hele tiden mobberne i anførsel?

 

Anonym poster: 487d3c111d5e122672b18a92d36298af

Fordi et menneske aldri bare har en side. Ingen er bare mobbere. For meg er det såpass ubehaglig å benevne disse guttene med ordet "mobberene" at jeg velger å sette det i anførselstegn. Når ordet brukes uten videre er det så lett å glemme at disse ganske små guttene er noe mer enn bare mobbere. De er barn med sterke og svake sider som helst skal vokse opp til gode, lyklige voksne, akkurat som andre barn.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort d samme selv. Din gutts spesielle dag ikke la bøller ødelegge! Når tiltak er forsøkt ved å gjentatte ganger blitt tatt opp innser foreldra sikkert d er på sin plass starte oppdra dem til gode gutter om de skal få bli invitert på ting. Ja d går desverre også utover bøllene men heller dem enn din gode gutt! Og en reality check for foreldrene. Tommel opp og go for it!!!! Og ja! Dette mener jg og om min sønn hadde blitt utelatt pga bølleoppførsel. Steber etter oppdra min til kardemommeby loven og d er nulltolleranse for mobbing i min verden!!!

 

Anonym poster: 744000104d0ea20b7b19cca13d632f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi.

Jeg bare lurer litt på hele situasjonen. Syns det er forferdelig at dere ikke blir hørt og at ingenting skjer i mobbesaken. Hva svarer egentlig mobbernes foreldre og skolen når dere tar opp at sønnen din mobbes? Sier de at de skal gjøre noe med det, eller skylder de på din gutt eller hva er det som skjer?

Hva sier de to guttene når du henvender deg til dem angående mobbingen?

Hva er det de sier til gutten din, hva sier de andre barna i klassen, og er det kun din gutt som mobbes?

Og hvordan foregår mobbingen?

 

 

 

Anonym poster: 9d3fcf55ebb5fc4daea711f74c56e55f

 

Skolen tar det på alvor og prøver så godt de kan å løse situasjonen. Foreldrene til de to gutta er dessverre av typen som tror ungene deres aldri gjør noe galt og de feier mye under teppet og bagatelliserer det. De bryr seg vel bare om seg og sitt. Har blitt sjokkert mange ganger over hvor nådeløse og kalde enkelte kan få seg til å være. Guttene har jeg ikke snakket med direkte.

 

Det er ikke kun min gutt som mobbes, men han er vel den verste hakkekyllingen. Vet at det er andre foreldre i klassen som ikke er så veldig glade i de samme ungene heller.

 

 

Anonym poster: 6583943c4e432d0355ca5ee1ebd3c863

Har du aldri snakket med guttene selv om de har gått i klasse med din gutt i snart 3 år?

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg egentlig veldig for å invitere alle. Men skjønner faktisk dette i denne situasjonen.

Jeg forstår også godt at det er fristende her og nå, men jeg mener det kan være en veldig uheldig løsning både for gutten, "mobberene" og klassemiljøet på sikt. At noe er fristende og forstålig gjør ikke at det er riktig.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

Hvorfor skriver du hele tiden mobberne i anførsel?

 

Anonym poster: 487d3c111d5e122672b18a92d36298af

Fordi et menneske aldri bare har en side. Ingen er bare mobbere. For meg er det såpass ubehaglig å benevne disse guttene med ordet "mobberene" at jeg velger å sette det i anførselstegn. Når ordet brukes uten videre er det så lett å glemme at disse ganske små guttene er noe mer enn bare mobbere. De er barn med sterke og svake sider som helst skal vokse opp til gode, lyklige voksne, akkurat som andre barn.

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

Det tror jeg kanskje er den merkeligste begrunnelsen jeg har hørt til dags dato her inne på DiB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi.

Jeg bare lurer litt på hele situasjonen. Syns det er forferdelig at dere ikke blir hørt og at ingenting skjer i mobbesaken. Hva svarer egentlig mobbernes foreldre og skolen når dere tar opp at sønnen din mobbes? Sier de at de skal gjøre noe med det, eller skylder de på din gutt eller hva er det som skjer?

Hva sier de to guttene når du henvender deg til dem angående mobbingen?

Hva er det de sier til gutten din, hva sier de andre barna i klassen, og er det kun din gutt som mobbes?

Og hvordan foregår mobbingen?

 

 

 

Anonym poster: 9d3fcf55ebb5fc4daea711f74c56e55f

 

Skolen tar det på alvor og prøver så godt de kan å løse situasjonen. Foreldrene til de to gutta er dessverre av typen som tror ungene deres aldri gjør noe galt og de feier mye under teppet og bagatelliserer det. De bryr seg vel bare om seg og sitt. Har blitt sjokkert mange ganger over hvor nådeløse og kalde enkelte kan få seg til å være. Guttene har jeg ikke snakket med direkte.

 

Det er ikke kun min gutt som mobbes, men han er vel den verste hakkekyllingen. Vet at det er andre foreldre i klassen som ikke er så veldig glade i de samme ungene heller.

 

 

Anonym poster: 6583943c4e432d0355ca5ee1ebd3c863

Har du aldri snakket med guttene selv om de har gått i klasse med din gutt i snart 3 år?

 

Anonym poster: 2e1548ed98152fc82bb35e2cf0ed8a68

 

Nei, jeg har ikke gått på guttene og tatt dem for oppførselen sin. Jeg har prøvd å ta det gjennom de "rette" kanalene. Jeg vet jo godt at det å dra hjem til dem og ringe på ikke har noe for seg, for foreldrene tar ikke dette på alvor likevel.

 

HI

 

Anonym poster: 6583943c4e432d0355ca5ee1ebd3c863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...