Gå til innhold

Noen fra Skien, Porsgrunn her?


kww78

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har en jordmor å anbefale?

Jeg må prøve å finne en som er hyggelig å snakke med og som tar deg på alvor.

Har enkelte bekymringer som jeg ikke kommer til med hos legen og da er kanskje jordmor bedre å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mente du nå milla1998? Søke på Porsgrunn kommune og jordmor, eller har jordmoren et eget navn, eller har Porsgrunn kommune bare en jordmor? Føler meg dum nå, men dette er så nytt for meg at jeg har virkelig ikke snøring, og hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hos Anne Elisabeth Nord på sentrum helsestasjon, har bare vært der en gang men så langt har jeg vært veldig fornøyd :) Men har jo ikke vært hos noen andre heller da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle stikke innom helsestasjonen i morgen og høre litt med de om en eventuell time om ikke alt for lenge. Kjenner ikke til rutiner for hva som er vanlig og eventuelle priser for kontroll utenom det som er vanlig/uvanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke noe med kontroller hos lege og jordmor når man er gravid :) Jeg har betalt 100 kr i egenandel på ultralyd, med henvisning fra lege. Men det er privat, tror ikke man betaler noe på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay.... men gjelder det også timer utenom de rutinekontrollene som man blir innkalt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er hos jordmor og lege, har kun gått til faste timer. Men var på en ekstra ultralyd og da trengte jeg ikke betale. Tror det er en av fordelene vi har ved å være gravide! Snakket med noen som sa så lenge det er iforhold til graviditeten så er det gratis! Men skal ikke si det helt sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen fordeler burde vi ha for noen av disse "lidelsene" ;-).

Finner fort ut av hva jeg må betale for og hva som inngår i "pakken" ;-)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte en tur til legen utenom en avtalt time, pga kramper i magen. Da måtte jeg ikke betale noe :) så hvis man trenger noe ekstra oppfølging eller hjelp, så er det gratis! Så lenge det gjelder graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg til jordmor til torsdag så da blir det tusen spørsmål som kommer til å komme fra meg. Får sikkert litt info om hvordan dette kommer til å foregå i forhold til kostnader under graviditeten ;-), ikke at det er det største problemet ;-).... Har begynt å få ligamentsmerter og synes de er litt vonde. Skal det føles som om jeg har mensensmerter ganger hundre? Er ikke bekymret for SA siden jeg ikke har blødninger, men det er jo så utrolig ubehagelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok livmora som strekker seg tenker jeg :).

 

Hvor fort slo hjerte til deres lille nurk? <3.

Var å hørte hjertelyden forrige uke å jordmor fant hjertelyden med en gang å det slo 150 slag :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hjertelyden som blei målt på ultralyd  uke 15 lå på 147 slag i minuttet :) Siste kontrollene har den ligget jevnt rundt 150. Skal på ny ultralyd om 3 uker, da er jeg i uke 30, så blir spennende å se hvor mye hun har vokst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp nå. Tror jeg har klart å surre med terminberegningen. Man regner termin fra siste menstruasjon og ikke fra forventet forventet menstruasjon? For i så fall så er jeg ikke 9+6, men 12+5...

Burde jeg kanskje komme meg til fastlegen en tur? Er litt forvirret og litt satt ut åv denne mulige terminbommerten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal regne ut i fra førstedag i siste menstruasjon. Så kan nok hende du er lengre på vei da ja! Lurt å ringe legen å avtale en time uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra terminkalkulatoren på nett så havner jeg da med termin 23/12-2013 i stede for januar. Skal prøve å få time hos legen i morgen. Kjenner jeg ble litt stresset over dette, ikke at jeg vet hvorfor siden jeg da mest sannsynlig er 12+5 og da utenfor "faresonen" og burde slappe av ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så rart du blir stresset av det, alt blei plutselig litt nærmere og kanskje virkeligere :) Det hadde jo vært supert om du har kommet over den magiske grensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med legen og fått beskjed om at jeg er 13 uker og ikke 9 uker som jeg trodde. Den magiske grensen er nådd og plutselig er vi noen uker lengre fremme og ultralyd er også nærmere enn regnet. Nå ble plutselig alt litt endret, men vi gleder oss like mye, heldigvis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på ultralyd nå 4 juli :D alle sammen trur at det er ei lita tulle i magen, så vi er kjempe spente her hjemme på hva som gjemmer seg der inne <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig deilig å komme over den magiske grensen, men samtidig så føler jeg at hele prosessen nå blir feil. Nå skal jeg plutselig på første svangerskapskontroll og er nå 13+3 og da er det bare uker til første UL, men samtidig så blir ventetiden for å vite kjønn kortere :-).

Her er det også et flertall for at City får jente, men jeg har følelse for at det blir gutt, uansett, det finner vi ut om noen uker :-).

 

Blir spennende å se kjønnet og barnet for første gang Milla1988.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er Linnipinni som får sett babyen din alt nå på UL =D <3.

Det blir spennende hva du får ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...