Gå til innhold

Mediestorm i UK - denne gangen meslinger


mamma-x-3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet det er helt fånyttes å stille deg spørsmålet, men jeg bare må.(kjenner jeg deg rett blir det vel dårlig med svar fra din side også).

 

Syns du virkelig det er bedre at barna blir syke av sykdommene enn å vaksinere?

 

Jeg har selv hatt både meslinger og røde hunder. Var bare 3-4 år, men allikevel husker jeg så inderlig godt hvor dårlig jeg var. Det gikk bra med meg, men aldri om det er noe jeg unner mine barn å få.

Og jada, jeg er så naiv(i dine øyne) at jeg vaksinerer, fordi jeg ser på risikoene for ettervirkninger som minimal. Og ser på risikoen for å bli smittet av sykdommene som langt større.

 

Anonym poster: 9e0ef410464e68bd359513aa5434e1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tåler sykdommer - og de gjør oss sterkere på sikt. Vi er så heldige å leve i en del av verden der rent vann, god hygiene og riktig kosthold og levevaner er selvfølgeligheter.

 

Med det utgangspunktet har barn med normal helse all grunn til å takke nei til vaksiner. Vi kan ikke vaksinere oss friske. Se på alle autoimmune sykdommer rundt oss. Så altfor mye av disse skyldes vaksineprogrammet vi pøser i bana våre. Immunsystemene får enkelt sagt "sjokk" og immunforsvaret blir satt ut i flere år - med småsyke barn som "normalen".

 

At allergier, astma, mat-intoleranser, kroniske øre- nese hals plager, gjentatte forkjølelser florerer er ikke tilfeldig.

 

Jeg har tre 100% uvaksinerte barn. Den eldste er 18 år. De har vært utrolig sunne sammenliknet med sine slektninger, venner og klassekamerater. Flere ganger har jeg blitt kontaktet av våre omgivelser hvordan våre barn holdt seg så friske. De såkalte barne"epidemiene" i barnehagen så vi langt etter. De ble nsten aldri smittet. Et par ganger har det vært forkjølelser, men over på en to-tre dager. Vi ser våre venners barn med øreinfeksjoner og hoste i ukesvis. De får høre at dette er normalt. Vel...

 

Tilfeldig at de er så friske når de er uten vaksiner? Jeg mener det motsatte og har klokketro på vårt naturlige forsvar. Får barna barnesykdommene, har jeg like like panikk som våre mødre på 60/70-tallet hadde. Da er den beste medisin kjærlig pleie og fred og ro til å komme over det hele.

 

Må si også som et lite apropos: Våre barn har aldri noen gang fått antibiotika. Behovet hat uteblitt. Tilfeldig?

 

Sender ved denne linken som et svar. Du sier risikoen for ettersykdommer er minimal. Har du lest litt videre om akkurat det?

 

Her er link å tygge på

http://theback.net/chiropractic-children.html:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tåler sykdommer - og de gjør oss sterkere på sikt. Vi er så heldige å leve i en del av verden der rent vann, god hygiene og riktig kosthold og levevaner er selvfølgeligheter.

 

Hvorfor får da 20% av barna som er smittet med meslinger komplikasjoner helt opp mot hjernebetennelse og død?

 

Med det utgangspunktet har barn med normal helse all grunn til å takke nei til vaksiner. Vi kan ikke vaksinere oss friske.

 

Jo, faktisk. For nettopp å unngå smitte og dertilhørende risiko for komplikasjoner.

 

Se på alle autoimmune sykdommer rundt oss. Så altfor mye av disse skyldes vaksineprogrammet vi pøser i bana våre. Immunsystemene får enkelt sagt "sjokk" og immunforsvaret blir satt ut i flere år - med småsyke barn som "normalen".

 

I call bullshit. Troverdig kilde, dvs. fagfellevurdert medisinsk publikasjon, takk.

 

Jeg har tre 100% uvaksinerte barn. Den eldste er 18 år. De har vært utrolig sunne sammenliknet med sine slektninger, venner og klassekamerater. Flere ganger har jeg blitt kontaktet av våre omgivelser hvordan våre barn holdt seg så friske. De såkalte barne"epidemiene" i barnehagen så vi langt etter. De ble nsten aldri smittet. Et par ganger har det vært forkjølelser, men over på en to-tre dager. Vi ser våre venners barn med øreinfeksjoner og hoste i ukesvis. De får høre at dette er normalt. Vel...

 

Tilfeldig at de er så friske når de er uten vaksiner? Jeg mener det motsatte og har klokketro på vårt naturlige forsvar. Får barna barnesykdommene, har jeg like like panikk som våre mødre på 60/70-tallet hadde. Da er den beste medisin kjærlig pleie og fred og ro til å komme over det hele.

 

Jeg husker ganske livlig at du har berettet om ditt barns sykdom.

Løy du da, eller lyver du nå igjen? Du har blitt fersket på det gjenntatte ganger.

Må si også som et lite apropos: Våre barn har aldri noen gang fått antibiotika. Behovet hat uteblitt. Tilfeldig?

 

Ja, og så? Det har ikke min sønn heller. Han er vaksinert. Men jeg mener ikke at det beviser noenting mtp. vaksiner.

Hvorfor mener du at dine anekdoter er sterkere enn andres?

 

Sender ved denne linken som et svar. Du sier risikoen for ettersykdommer er minimal. Har du lest litt videre om akkurat det?

 

Her er link å tygge på

http://theback.net/c...hildren.html:-D

 

Oooh, du har gått youtube-universitetet. Ja, hvis det er på youtube, ja da må det jo være sant.

Jeez, at det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får barna barnesykdommene, har jeg like like panikk som våre mødre på 60/70-tallet hadde. Da er den beste medisin kjærlig pleie og fred og ro til å komme over det hele.

Det er kun en -1- generasjon siden folk døde relativt ofte av meslinger i Norge. Mine foreldre husker barn de vokste opp sammen med som var ekstremt syke av meslinger. To i mine foreldres omgangskrets hadde også polio, noe man tydelig ser ved små forkrøplinger og andre plager de har hatt i tiår etter de fikk sykdommen.

Polio er utryddet i vesten av vaksiner. Meslinger er på tiden på fremmarsj i områder med lav vaksinedekning. Uvaksinerte får også oftere komplikasjoner og alvorlige sykdommer. Jeg har dokumentert dette i flere tråder som svar til dine udokumenterte påstander. Du nekter å lese de og du nekter å svare. Du er en sjarlatan som sprer usikkerhet for frykt uten å ta ansvar for konsekvensene. I et normalt moderert oppegående forum hadde du sannsynligvis blitt utestengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Stiller meg bak dette:

 

"MMR (and other vaccines) increases the recipients’ susceptibility to the targeted diseases. Stop vaccinating"...

 

 

Mer her:

 

http://www.bmj.com/c...5?tab=responses

 

:-)

Jeg vet du stiller deg bak alt som går i disfavør av vaksiner, men kan du dokumentere de negative effektene for forfekter? Nei, for du har ALDRI lagt frem noe som helst med substans. Nå linker du tilsynelatende til en BMJ-artikkel som kunne blitt brukt som underlag for en konstruktiv diskusjon, men linken din pekte selvfølgelig til ett enkelt tilsvar på hovedartikkelen. Good old cherry-picking! Det er jo det du er god til. Dokumentasjon er du ikke like flink til. Vi har alle våre sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...