Gå til innhold

Tidlig bekkenløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og har ille vondt i hoftene, kjenner det bak på ryggen. Lurer veldig på om det kan være bekkenløsning?

 

Hvis jeg er gravid, er jeg kun 1-2 uker på vei, og har heller ikke testet meg enda, siden det er så tidlig.

 

Har aldri vært gravid før, så aner ikke hva disse nye smertene er. Men synes samtidig det er mistenkelig at jeg får vondt i hoftene samtidig som muligheten for å være gravid er tilstede....

 

Noen erfaringer med veldig tidlig bekkenløsing?

 

 

Anonym poster: 432260aa10b41d279bf88321513776e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Noen merker bekkenløsning som første symptom på graviditet dessverre. :(

 

Anonym poster: 9702ac66c14ac7134302148644f322ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. 1 - 2 uker på vei? Det vil si at du har eggløsning nå eller får det straks? Mente du kanskje 3 uker på vei?

 

Anonym poster: e6e9a535fe37eebd5f3b0e9cffc8f403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mente at frøets alder er 1-2 uker, så 3-4 uker iflg menstermin.

 

Anonym poster: 432260aa10b41d279bf88321513776e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første virkelige "utbruddet" med smerter i bekkenet så jeg ikke klarte å gå i uke 9, før det bare bittelitt vondt innimellom i noen uker. Vet ikke om man kan få det så tidlig som du men sikkert, da bekkenløsninger kommer av hormoner (trur forskerne, de er vist ikke helt sikre). Nå er det sånn at alle gravide får bekkenløsning for å kunne føde, men ikke alle får smerter, og de som får smerter får det i forskjellig grad. Jeg har fått beskjed om at siden jeg ikke plages daglig med å ikke klare å gå så har jeg ikke en ordentlig smertefull bekkenløsning, men helt klart bekkenplager. Er ikke sykemeldt og klarer meg ok på jobb.

 

Du får bare se hvordan det går, kanskje blir det som med meg, at du klarer å jobbe, men kanskje ikke, kanskje det blir verre. Eller bedre :) Du får vente og se, men ikke nøl med å dra til legen og be om en henvisning til en fysioterapeut hvis det blir ille. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg hadde bekkenløsning for 7 år siden da jeg var gravid med barnet mitt. Jeg ble gravid igjen tidligere i år (endte i MA) og da rakk jeg å merke milde bekkensmerter fra ca uke 8-9.

 

Denne måneden merket jeg milde smerter i bekkenet allerede 8dpo og jammen testet jeg ikke positivt i dag. Må si jeg lurer på hvordan dette svangerskapet skal arte seg når hofter og bekken merkes allerede...

 

Jeg skjønte at jeg var gravid da jeg merket den følelsen, men klarte nesten ikke tro det allikevel. Trodde ikke det var mulig med symptomer på bekkenløsning i uke 3.

 

Anonymous poster hash: acff4...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg sitter her og har ille vondt i hoftene, kjenner det bak på ryggen. Lurer veldig på om det kan være bekkenløsning?

 

Hvis jeg er gravid, er jeg kun 1-2 uker på vei, og har heller ikke testet meg enda, siden det er så tidlig.

 

Har aldri vært gravid før, så aner ikke hva disse nye smertene er. Men synes samtidig det er mistenkelig at jeg får vondt i hoftene samtidig som muligheten for å være gravid er tilstede....

 

Noen erfaringer med veldig tidlig bekkenløsing?

 

 

Anonym poster: 432260aa10b41d279bf88321513776e9

Hei, jeg har det samme. Tipper jeg er 4+1 idag, skal teste på mandag. jeg verker i korsryggen samt oppover ryggraden når jeg beveger meg mye!:-/ håper det er grav.tegn å ikke mensen!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har nesten ikke klart å stå oppreist den siste uken, antar det er pga bekkenløsning. Testet positivt i går, trur jeg er ca 6 uker på vei :) håper virkelig ryggen blir bedre, for dette er ikke noe kjekt. Har ikke vært plaget med det i tidligere svangerskap.

 

Anonymous poster hash: 7162e...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det på bekkenet før testen var4 positiv men nr 2. Da var jeg 4 uker på vei så ja helt mulig å kjenne det. Jeg kjenner det mest i lysken og på symfysen. Men dette varierer. Lykke til med testing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en liten følelse om at jeg kan være kandidat tilen ellerannen grad for bekkenløsning. Når jrg har feber er det is-leddene som verker. Jeg er gravid for første gang nå, og forrige uke (uke 5) løp jeg intervaller. I etterkant av det tydelig utstrålendesmerter fra is-ledd (nedover setet og noe bakside lår). Noen som har erfaring fra trening i tidlig svangerskap og om dette kan si noe om det vil bli et problem/ økte muligheter for det? Løpe skal jeg i allefall holde meg unna... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg hadde bekkenløsning for 7 år siden da jeg var gravid med barnet mitt. Jeg ble gravid igjen tidligere i år (endte i MA) og da rakk jeg å merke milde bekkensmerter fra ca uke 8-9.

 

Denne måneden merket jeg milde smerter i bekkenet allerede 8dpo og jammen testet jeg ikke positivt i dag. Må si jeg lurer på hvordan dette svangerskapet skal arte seg når hofter og bekken merkes allerede...

 

Jeg skjønte at jeg var gravid da jeg merket den følelsen, men klarte nesten ikke tro det allikevel. Trodde ikke det var mulig med symptomer på bekkenløsning i uke 3.

 

Anonymous poster hash: acff4...0cc

Trodde ikke jeg heller. Men kjente det første gang 4 dager etter antatt befruktning. Hvordan skal dette gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Hvordan har det gått med dere som fikk dette så tidlig?

 

Jeg er 8+2 og fikk konstatert bekkenløsning allerede for et par uker siden. Det er utrolig lite som skal til før jeg ikke kan gå i det hele tatt. Jeg kan bare gå noen hundre meter om dagen før det gjør skikkelig vondt. Nå er jeg 100 % sykmeldt en stund for å roe ned smertene etter at jeg tidligere i uken ble stående fast midt i byen og ikke klarte å gå en meter.

 

Dette er virkelig helt forferdelig :( Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette i 7 mndr til. Jeg kommer meg ingen steder. Jeg er vant til å trene, treffe venner og familie, jobbe osv. Nå føler jeg meg helt isolert. Vi har ikke bil heller så hvis det er noe viktig jeg må tar jeg taxi. Må virkelig spare på skrittene på en dag og bruke de på det som er viktig.

 

Hva skjedde med dere? Var det noen som opplevde å bli bedre eller ble det bare verre?

 

Håper noen ser dette og svarer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ser jeg skrev her inne i uke 5. Jeg er nå snart i uke 26. Jeg har ikke hatt noe mer store plager fra bekkenet så lenge jeg holdt meg unna løping, og gange over 1 time (da stivner jeg). Men ingen plager ellers, så fikk nok aldri bekkenløsning, var nok mer litt slakke ligamenter helt i starten som kroppen ikke var helt vant med. Lykke til med deg,  også får vi håpe at det blir bedre med litt ro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre her også.  er nå uke 16 og kjenner lite til bekkenet til daglig, så lenge jeg er flink til å passe meg. Men skal ikke mye til av skjeve bevegelser eller belastning før jeg kjenner det i noen dager etterpå. Men enn så lenge er det rolig. Men med tanke på at jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap, så er jeg forberedt på at det kommer senere. Sist fikk jeg det i uke 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Godt å lese om dere som har blitt bedre! Jeg fikk ikke vondt i bekken/korsrygg (vet ikke om det kvalifiserte til bekkenløsning) før helt mot slutten av forrige svangerskap. Denne gangen har jeg merket at det har murret helt fra uke 5-6. Nå er jeg i uke 10, og har virkelig vondt. I dag "låste" ene benet seg mens jeg gikk, og jeg har haltet siden. Jeg krysser fingre for at det er høye nivå av hcg nå i 1. trimester som gjør plagene så store. Og krysser fingre for at neste trimester blir bra. 

 

Er vant til å trene 2-3 ganger i uken, men nå har jeg (gså pga. kvalme) neste vært stillesittende i halvannen måned. Har vært på lett trening et par ganger, men da har både bekken og kvalme blitt verre etterpå. Jeg tar det derfor helt med ro....men håper virkelig å komme i gang igjen med noe aktivitet igjen i løpet av svangerskapet. Noen tips? Nå gjør bekkenet så vondt at jeg ikke kan se for meg noen form for trening som kunne ha blitt gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...