Gå til innhold

Hvordan går det med vekta da, damer?


MaybeAgain

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18+1 og jeg gikk ned 11 kg i 1. trimester, og har vel lagt på meg ca. 1 kg igjen...

Nå er jeg 31+4. Har faktisk tilsammen gått ned 12,5 kg nå, og ikke gått opp igjen. Jeg var overvektig da jeg ble gravid og jordmor sa at jeg var en av de få hun "tilllot" å stå på stedet hvil når det gjalt vekt. 

 

Med tanke på at magen vokser som bare det, og vekta mi står stille må jo det bety at kroppsvekta mi faktisk går ned og at det magen vokser er det som gjør at vekten likevel ikke endres???  :o

Ikke vet jeg, men kjenner at det ikke gjør noe at jeg har gått opp igjen i vekt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

35+4, opp ca 1 kg. :) Jeg var også overvektig i starten, gikk ned 6-7 kg første trimester, og har nå siste to ukene bikket startvekten igjen. Men fornøyd for "min" vekt er jo fortsatt under startvekten siden bebisen har noen kg, pluss alt det andre som har vokst og veier sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 34 uker og har gått opp over 20 kg... Alt ved normalen når det gjelder meg og mine sv.skap med andre ord. Gikk opp nesten 30 kg begge de to andre gangene. Håper det forsvinner like greit etter fødsel nå også;)

 

Fastlegen min sier følgende om vekta mi: jaja, du har jo gått det ned igjen tidligere... Mens vikarlegen hans sa: fin vektoppgang. ( men han virket ganske fersk som lege;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 32 og 14 kg...... :) synes selv magen min har vokst noe enormt siste ukene selv om vekten ikke har økt noe særlig siste måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

178 cm høy..lagt på meg 25 kilo! har 5 uker igjen. ser og ut som en vannballong da skal ikke glemmes....hjelpes, og ja pimper inn med vann, bruker støttestrømper og holder bena høyt når eg kan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+5 og opp 13,5 kg. Det renner på periodevis, men har vært roligere nå de siste ukene. Er lita og slank så antar at jeg trenger litt ekstra flesk i tiden fremover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som forventa når eg ikkje greier å gjere noko særleg, og i allefall ikkje gå noko lenger enn det eg absolutt må. I tillegg er appetitten på topp og sjølvdisiplin er blitt eit framandord...er i veke 37 i morgon, så no er det vel forhåpentleg snart slutt på galskapen... ( har gøymt badevekta )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

18+1 og jeg gikk ned 11 kg i 1. trimester, og har vel lagt på meg ca. 1 kg igjen...

Nå er jeg 31+4. Har faktisk tilsammen gått ned 12,5 kg nå, og ikke gått opp igjen. Jeg var overvektig da jeg ble gravid og jordmor sa at jeg var en av de få hun "tilllot" å stå på stedet hvil når det gjalt vekt. 

 

Med tanke på at magen vokser som bare det, og vekta mi står stille må jo det bety at kroppsvekta mi faktisk går ned og at det magen vokser er det som gjør at vekten likevel ikke endres???  :o

Ikke vet jeg, men kjenner at det ikke gjør noe at jeg har gått opp igjen i vekt  ;)

 

 

Og nå,  ;) , er jeg 37+2 og har bare gått opp igjen 1 kg. Så det vil si 12,5kg ned og 1 opp igjen. Må si jeg er MEGET fornøyd med det. Hvis jeg klarer å holde dette frem til termin vil jeg være ei dundre på under hundre etter fødselen!!!! og det er det lenge siden jeg har vært!!!!!!!!!!!!!!! :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er i uke 38 og er gått opp 10 kilo tilsammen babyen ble estimert til Ca 3 kilo på ultralyd forrige uke. Klager absolutt ikke tror det blir ganske lett og komme tilbake i form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

18+1 og jeg gikk ned 11 kg i 1. trimester, og har vel lagt på meg ca. 1 kg igjen...

 

Nå er jeg 31+4. Har faktisk tilsammen gått ned 12,5 kg nå, og ikke gått opp igjen. Jeg var overvektig da jeg ble gravid og jordmor sa at jeg var en av de få hun "tilllot" å stå på stedet hvil når det gjalt vekt. 

 

Med tanke på at magen vokser som bare det, og vekta mi står stille må jo det bety at kroppsvekta mi faktisk går ned og at det magen vokser er det som gjør at vekten likevel ikke endres???  :o

Ikke vet jeg, men kjenner at det ikke gjør noe at jeg har gått opp igjen i vekt  ;)

 

Og nå,  ;) , er jeg 37+2 og har bare gått opp igjen 1 kg. Så det vil si 12,5kg ned og 1 opp igjen. Må si jeg er MEGET fornøyd med det. Hvis jeg klarer å holde dette frem til termin vil jeg være ei dundre på under hundre etter fødselen!!!! og det er det lenge siden jeg har vært!!!!!!!!!!!!!!! :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Nå har jeg født, og vekta viser -16kg på startvekt.. Er overlykkelig. Sikker på at jeg er den eneste som har måttet pakke vekk en mammabukse fordi den ble for stor utover i svangerskapet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

18+1 og jeg gikk ned 11 kg i 1. trimester, og har vel lagt på meg ca. 1 kg igjen...

Nå er jeg 31+4. Har faktisk tilsammen gått ned 12,5 kg nå, og ikke gått opp igjen. Jeg var overvektig da jeg ble gravid og jordmor sa at jeg var en av de få hun "tilllot" å stå på stedet hvil når det gjalt vekt. 

 

Med tanke på at magen vokser som bare det, og vekta mi står stille må jo det bety at kroppsvekta mi faktisk går ned og at det magen vokser er det som gjør at vekten likevel ikke endres???  :o

Ikke vet jeg, men kjenner at det ikke gjør noe at jeg har gått opp igjen i vekt  ;)

 

Og nå,  ;) , er jeg 37+2 og har bare gått opp igjen 1 kg. Så det vil si 12,5kg ned og 1 opp igjen. Må si jeg er MEGET fornøyd med det. Hvis jeg klarer å holde dette frem til termin vil jeg være ei dundre på under hundre etter fødselen!!!! og det er det lenge siden jeg har vært!!!!!!!!!!!!!!! :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Nå har jeg født, og vekta viser -16kg på startvekt.. Er overlykkelig. Sikker på at jeg er den eneste som har måttet pakke vekk en mammabukse fordi den ble for stor utover i svangerskapet ;-)

 

Godt gjort det ja...  :)  Jeg gikk opp 13 totalt. Er 3 uker siden snuppa kom og mangler to kg så er jeg tilbake på normalvekten. Noe jeg egentlig syns er litt kjipt for likte meg mye  bedre med noen kg ekstra. Skal sies at jeg er veldig tynn fra før av så satt stor pris på litt ekstra former 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra for deg og gratulerer med strålende svangerskap og babyen! Det må jo være utrolig motiverende for deg nå som permisjon og trilleturer starter! Kos deg masse i tida framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...