Gå til innhold

Vondt i magesekken og såret etter fødsel m/tekst ;)


Påskekylling <3

Anbefalte innlegg

Sorry folkens, men serveren sa den var nede og da trodde jeg ikke det ble lagt ut noe, men jeg prøver igjen:

 

Er det noe som har opplevd smerter i magesekken eller området rundt etter fødselen?

 

Jeg er førstegangsfødende og har jo aldri opplevd dette før, vet ikke hva som er normalt. Var hos en liten sjekk hos jordmor i går, hun mente det bare var ligamentene som var stukket og mptte tilbake på plass, og at dette området var ekstra påvirket da det var der hun var mest aktiv da hun var inne i magen.

 

Smertene er som skrevet i magesekken, virker som den er veldig sår og det kommer i knip/tak sånn av og på, i magesekken og området rundt. Lille snupp ble født på onsdag 20.03 på ettermiddagen, og smertene begynte først natt til i går.

 

Er det noen som kjenner seg igjen, og vet hva det kan komme av eller evt. om det kommer til å gå over snart? Det blir hverken særlig bedre eller værre om jeg spiser/drikker.

 

I tillegg har jeg endel vondt og svie i såret, ble klippet litt. Jeg tar både smertestillende og betennelsesdempende for dette, men ikke alltid det holder. Prøver med grønnsåpebad og føler det hjelper noe, men en liten stund etter begynner det å svi veldig igjen når jeg tisser og tisset kommer i såret. Blir selvsagt tett i trusa med disse deilige bindene som må være på til en hver tid, så det hjelper vel heller ikke på.

 

Er også redd for at magesekken ikke har så godt av smertestillende og betennelsesdempende når den er sår og øm fra før, men det er ikke så lett å få alt bra på en gang :( Og smertene i magen forsvinner ikke om jeg tar smartestillende :(

 

Ellers er lille snupp verdens søteste og snilleste baby. Nå når vi har blitt kjent og vet hva hun vil er det bare spise, sove, tisse og bæsje som gjelder ;) Og når vi er våkne så titter vi bare rundt og er fornøyd. Vært lite gråt og sutring siste 2-3 døgn! :D Hun må vekkes for å spise, fordi jeg har melkespreng ;) Så her koooooser vi oss <3

 

Håper noen har råd til meg! God påske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående vondt i magesekk/mageregionen har jeg ikke noe godt svar.du tror ikke d kan være luftsmerter da? Jeg slet lenge med magen/tarmene leenge pga klysteret gjorde at jeg ikke fikk gått på do før 6 dager etter fødsel

 

Når d gjelder såret kan du alltids prøve å legge noen bind i frysa. Det syntes jeg var digg, bare synd at de blir fort varme igjen;-)

God bedring og god påske:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt å tisse i dusjen av jordmor den første tiden :o, eventuelt kan man helle lunkent vann mellom beina mens man tisser på toalettet for at det skal lindre. Jeg bare dusjer meg nedentil hver gang jeg har vært på do, og har ikke smerte eller svie lenger nå. (Snuppa er 18 dager gammel og jeg revnet grad 1 og måtte sy..) Nå begynner jeg å tenke på hvordan sexlivet blir etterhvert..hehe.. Litt skummelt når man har sydd, også har jeg lest at man blir tørrere i skjeden når man ammer. :S

 

Magesmertene dine skjønner jeg ikke helt hva kommer av. Jeg slet, som Charlotte, med å få vært på do og ha avføring i mange dager. Både fordi man var helt tømt, men også fordi det var vondt å presse. Så i den perioden hadde jeg vondt i magen. Jeg spiste svisker og drakk vann som en gammel dame på et sykehjem :D

 

Lindrer det noe i magen din om du ligger på magen, da? :)

 

Håper det ordner seg for deg :) God påske til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...