Gå til innhold

Erfaring med barselhotellet?


IceNose

Anbefalte innlegg

Har dere vært fornøyd med barselhotellet?

Jeg har hørt at det bare er en eller to jordmødre der og at det kanskje er veldig liten hjelp å få!?

 

Det kommer sikkert helt ann på hvordan fødselen gikk osv, men når havner man der?Når alt er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var veldig fornøyd med at mannen min fikk være der, sammen med oss, hele tiden (2 netter) etter fødsel:)

Var også luksus å få alle måltider servert, uten å måtte stresse noe med matlaging de første dagene:) ...og å bruke håndkler og kluter, og nettingtruser(!) uten å tenke på klesvasken:)

Jeg hadde en rask og naturlig fødsel, men vondt var det å tisse etterpå uansett.. Så setter stor pris på hånddusjen ved toalettet:-p

 

Når det gjelder hjelp, så synes jeg de var for påtrengende da vi lå der.. Og kommer nok aldri helt over barnepleieren som dro frem min pupp i all offentlighet for at "vi" skulle lære å amme, eller hun som tydelig var irritert over at vi ikke ønsket å ha lillegutt i senga vår første natta (altså jeg satt jo å ammet å si hele natta, men synes det var fint å legge han i den senga hans når han var trøtt og mett)..

Fikk også litt sjokk da jm på samtale før avreise ba meg amme minst 12 ganger i døgnet, uansett om lillegutt var mett.. Endte jo opp med at lillegutt la på seg opp til 500-600 gr. I uka, og jeg holdt på å gi opp hele amminga..

Men ellers så var alt fint og flott altså:)

 

Når fødselen er over så får man litt hjelp til å få amminga i gang på føden ihvertfall, om jeg husker riktig.. Så skal man ha tisset en gang, slik at det er normalt.. Så er det vel bare å bli flytta over:)

Vi var på fødeavd. Til de tingene var i boks ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder jeg meg til :) Å få ha mannen min der sammen med oss :) Så alle måltider er inkludert ja :)

Det høres luksus ut å ikke tenke på håndklær osv ;)

 

Men var det få JM der?For det er jo litt kjedelig om man trenger hjelp til noe og JM ikke kan komme før en halvtime etterpå fordi det bare er noen der..

 

Åh, jeg orker ikke påtrenging og mas fra disse damene kjenner jeg...Baah!Jeg vil få til den amminga selv med tips, uten mas os tjas..

Oj, uansett om baby var mett..?

Er ikke det litt feil da?Baby vil vel kanskje få vondt i magen?

Jeg tenker at det er kanskje bedre å la han få når han vil?Eller tar jeg kanskje feil!?

Førstegangs ;)

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder jeg meg til :) Å få ha mannen min der sammen med oss :) Så alle måltider er inkludert ja :)

Det høres luksus ut å ikke tenke på håndklær osv ;)

 

Men var det få JM der?For det er jo litt kjedelig om man trenger hjelp til noe og JM ikke kan komme før en halvtime etterpå fordi det bare er noen der..

 

Åh, jeg orker ikke påtrenging og mas fra disse damene kjenner jeg...Baah!Jeg vil få til den amminga selv med tips, uten mas os tjas..

Oj, uansett om baby var mett..?

Er ikke det litt feil da?Baby vil vel kanskje få vondt i magen?

Jeg tenker at det er kanskje bedre å la han få når han vil?Eller tar jeg kanskje feil!?

Førstegangs ;)

 

Takk for svar :)

Ja, mannen din får også inkl. Alle måltider om dere ønsker det.. Tror vi betalte 1000 kr. For 2 netter inkl. Alle måltider til mannen forrige gang, så det er superbillig!:)

 

Hadde ihvertfall ingen problemer med å få hjelp av både barnepleier og jm jeg, så det er vel beregnet en grei bemanning sikkert..:)

Men det varierer sikkert hvor travelt det er der! Jeg fødte i slutten av april forrige gang, og da var det tydeligvis ikke helt stappet fullt der:-p

 

Ja, den amminga følte jeg som et stort press der.. Hadde allerede produsert melk i flere uker før fødsel jeg (og såg frem til å amme), lillegutt rakk jo ikke engang å gå ned de normale 10% av fødselsvekta før vekta hans gikk rett opp:) men hva jm mente med å skremme meg slik forstår jeg ikke!

Jeg vekket jo lillegutt annenhver time hele døgnet i et par mnd. Etterpå For å amme han, redd for at han ikke fikk nok.

Til slutt måtte jeg spørre jm i familien hva som virkelig var normalt, og fikk da beskjed om at hver 4. Time holdt i massevis, dersom lillegutt var mett og fornøyd:)

..og det svaret reddet amminga mi tror jeg:) da kunne jeg endelig puste lettet ut, og stole mer på meg selv:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :) det er jo ikke så gøli pris da :)

 

Satser på at det er god bemanning når jeg er der ;) Hehe!

Jeg kjenner flere som har termin samtidig som meg, så kan jo hende det blir noen der ;):P

 

Åh såpass ja.Jeg ser at det har piplet litt bare, men ikke noe mer enn det da.

Uff, ikke bra at de skal skremme en.. :/ Jeg tenker at det kan jo være forskjellig ift ungen behov og!?

Jeg tenker at man merker dette jeg!?

Man ser når han er fornøyd og go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i februar i fjor, og ifht barsel var det jo HIMMERIKE! Det skal sies at jeg hadde ingen ammeproblemer og var i storform (unntatt en jævlig hoven og øm høne ;-), og satte pris på at de lot oss være i fred. De kom innom og sa hei ved vaktskifte, og jeg oppdaget først siste dagen at jeg kanskje kunne dra i den røde snora selv om vi ikke var døden nær 8-) Jeg ruslet bort selv jeg og spurte om det var noe jeg trengte, som smertestillende for den nevnte høna ;-) He he he

 

Skal dit igjen denne gang, og håper at jeg får en grei fødsel og sprek unge så jeg kan være der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Gleder meg ihvertfall til å komme dit. Det er godt man kan få være på et barselopphold et par dager før man skal hjem- så man kan komme seg litt til hektene før man må hjem. Samt at de sikkert har masse nyttig informasjon- jeg er tross alt førstegangsfødende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...