Gå til innhold

Innkjøp


Augustgutt13&Augustspire16

Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje litt tidlig å begynne å tenke på hva man trenger å kjøpe inn, og jeg har tenkt å vente en stund ennå, men så synes jeg det er litt gøy å planlegge også da :P

 

Noen her som har noen erfaringer når det gjelder innkjøp til augustbaby? Hva trenger man, hvor mye klær, hva slags klær? Noen som har en grei innkjøpsliste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt avhengig av kjønn, har vi veldig mye etter storesøster. Det vi behøver å få i hus som jeg kommer på er:

 

-Stellekommode, siden vi har flyttet og vil ha stellemulighet i begge etasjer.

-Bilsete.

-En hardbag til TFK-understellet vi har.

-En helt gedigen mengde gulpekluter, klok av skade. Her kan man gjerne føye til at det fort kan være nødvendig med en hel haug nye klær til foreldrene også ...

-En vogndyne, siden pose blir for varmt og jeg tror vi har kasta den vi hadde.

-Litt olje, sinksalve, bleier, smokker og slikt.

-Nye flasketuter og en sterilisator, siden denne skal fullflaskes fra starten av.

-Ny mei tai dersom vi får gutt, siden de to vi har er litt i overkant jentete.

 

Av klær foretrekker jeg langermede bomullsbodyer og strømpebukser, og vil nok ha en 10-12 av hver. Noen lette bukser, noen heldrakter, maaaange pysjer, et par tynne bomullsluer og et par tynne ulluer, en fleecedress og en lett jakke. Muligens et par bodyer i silkeull også, til kjøligere dager. Alt dette i str 50-56 for vår del (førstemann brukte det i nesten tre måneder, og denne her skal nok også ut litt før termin).

 

Om det er første vil du jo sikkert ha en hel vogn, og kanskje en seng - skjønt vi samsov de første 3-4 månedene og kommer nok til å gjenta den suksessen.

 

Ellers var det greit å ha en amme-BH i størrelse enorm, ammeinnlegg og pumpe - sånn om du regner med å amme. Akkurat pumpa kan jo gjerne vente til du ser hvordan det går, de er ganske dyre om man vil ha elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...