Gå til innhold

Gravid for første gang, og litt overraska


miniMe83

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert skjønt at jeg nok har et "lett" svangerskap. Sånn bortsett fra smerter i forbindelse med bekkenløsning, så har jeg til nå ikke hatt noen plager. Er i uke 28.

Til dere som har gått gravide tidligere, når begynner man å merke at det blir tungt? Alle "advarer" meg om at det sikker vil bli så mye verre framover.

 

Samboer og jeg har det helt flott, graviditeten var ikke planlagt, men alt går helt etter boka. Er egentlig litt overrasket over hvor bra jeg har følt meg de siste 6 mnd. Har jeg bare fått servert skrekkhistoriene på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måte, det vil si et veldig uproblematisk svangerskap så langt. Med unntak av halsbrann som kommer og går har jeg ingen som helst ubehag med rygg/bekken heller :) Går snart inn i uke 30. Har hørt at mange også går distansen ut med lite eller ingen plager, så det er vel typisk at det er skrekkhistoriene man får servert og som fester seg på minnet når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har litt med holdningen til folk om man synes det er tungt elle ikke også. Mange tenker at det er slitsom og tungt å være gravid og da blir det det.

 

Første svangerskap hadde jeg ingen plager. Var litt kvalm i 12 uker ca, synes aldri det ble tungt, var ikke sliten en eneste dag og koste meg bare de siste ukene før fødsel. Ble aldri lei av å være gravid, hadde ikke gjort noe å gå en uke over tiden heller.:-)

 

Svangerskap nr 2 har jeg også bare kost meg. Litt mer sliten nå pga en aktiv 2 åring som vil bæres og lekes med. Var også kvalm til uke 28 denne gangen, men jobber fortsatt fult og skal gjøre det til permisjon om 1 mnd. Mange ville sikkert synes det var slitsom og tungt for jeg merker at kondisen er dårligere og jeg må gå litt saktere for å ikke få kynnere. Men alt det hører med og jeg bare koser meg og synes ikke det er tungt å være gravid. Begynner man å klage og tenke over at ting er slitsomt, så blir det det. Nyt svangerskapet videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....

 

selvfølgelig kan alt bli litt lettere når man ser lyst på ting, men å påstå at det er holdningen til folk som gjør om man synes det er tungt eller ikke..ja DA har man virkelig ikke hatt det særlig tungt.. den ble jeg rett og slett litt provosert av gitt!

 

Til Minime83 så flott at du har et så fint svangerskap, det er nok utrolig forskjellig hvordan folk har det i svangerskapene og hvilke plager man får, og ofte er det jo de som har hatt det tungt som trenger å snakke om det, er jo kanskje ikke sååå mye å utbrodere når alt går greit? da er det lett å tenke at "alle" har tunge svangerskap for det er ofte de som skriver mest innlegg og spør om råd for ditt og datt og kanskje har mest behov for å prate om det. Likevel er det jo også mange som har det som deg der alt bare går fint. Nyt det sier jeg bare! :) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...