Gå til innhold

Termin i mars/april og bor i Oslo?


Påskekylling <3

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Tenkte det var koselig å lage en gruppe for oss som har termin mars/april. Tenkte å lage en tråd her, også evt om flere er interessert, så kan vi lage en lukket facebook gruppe, som vi kan holde kontakten videre?

 

Flere som er interessert i det?

 

Jeg er ute i permisjon nå, og synes det hadde vært koselig med en møte-gjeng når lille snuppa er ute. Jeg er 27, straks 28år og bor påTåsen. Mitt første barn er rett rundt hjørnet nå, 4 dager til termin. En liten jente :)

 

Jeg er dyrepleier og jobber på en Dyreklinikk. Jeg har 2 hunder selv, så jeg er mye ute i skog og mark! Jeg er veldig klar for trilleturer i godt selskap :)

 

Deilig tid vi har foran oss, med vår og sommer! Jeg har allerede nytt mange permisjonsdager i solveggen. Helt fantastisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen med termin rundt hjørnet som vil snakke litt og møtes fremover?

 

Hadde vært koselig :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg har termin om 10 dager :) Venter en liten gutt, min første. Selv er jeg 34 og bor på østkanten. Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bra, heldigvis vært det hele veien i grunn, men føler meg tung og at det hadde vært deilig å få magen for seg selv igjen snart ;)

 

Er ikke så behagelig å sitte/ligge og særlig ikke å spise :) Er jo ikke plass til noe mer lengre :)

 

Termin i morgen jeg, men virker ikke som om det skjer så mye her! Hadde vært koselig om vi fikk samlet en liten gruppe med terminer rundt samme tid :) Er jo endel nytt kan man si, så å kunne samles å snakke litt om hvordan det går er sikkert veldig godt:)

 

Blir et påskebarn på deg også da kanskje?! Har du merket noe enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som tyder på at en fødsel er nær forestående. Magen er høyt oppe fremdeles, selv om hodet er festet. Så jeg sliter litt med tung pust da det presser på lungene. Har heller ikke hatt noe særlig med kynnere så jeg har en stygg mistanke at jeg kommer til å gå over termin. Men ellers er formen fin :) Hadde vært hyggelig å møtes for trilleturer når de små har kommet seg vel ut, får håpe våren kommer samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente murring og sånn igjen i natt, men det er bare små små tegn, så jeg vet ikke helt om jeg tør tro det skjer noe enda. Men men, ut kommer hun, og blir vel satt i gang innen helligdagene, så det er jo uansett ikke SÅ lenge igjen. Prøver å holde på tålmodigheten ;)

 

Hvor skal du føde? Jeg skal på Ullevål, blir så spennende. Er litt merkelig nå som det nærmer seg, vanskelig å se for seg hvordan det kommer til å bli når hun endelig er her... Og hvordan hun er ikke minst, håper på en snill liten snupp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er termindatoen din her, skjer det noe hos deg? Jeg kjenner fremdeles ingenting, men enda 8 dager igjen før jeg kan begynne å bli virkelig utålmodig. Skal også føde på Ullevål forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termindato i dag ja, men nei da... rolig her! Hadde dog veldig mensensmerter i går og murringer i natt, men skjer liksom ikke noe mer... Og i dag har det vært helt rolig. Så ikke vet jeg, tar nok litt tid det her ;)

 

Men kan jo hende de vil jeg skal føde før påske, så håper jeg får tid neste uke til overtidskontroll :) Men senest blir vel tirsdag i påskeuken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd noe hos deg? Det nærmer seg i hvert fall :) Jeg har enda noen dager til termin og er redd for at jeg ikke får overtidskontroll før etter påske.. Skal på siste kontroll på fredag så får vel høre da. Litt dumt med termin rett før påske. Du har vel uansett din lille jente hos deg før påsken :) Spennende tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen gikk i dag tidlig, så noe mer skjer jo, men ikke hatt noe murring eller press i dag. Hadde murringer og press på skambenet i går kveld og i natt. Virker som det kommer mest på kvelden/natten.

 

Skal til kontroll onsdag om ikke skjedd noe før, og da bestiller evt legen overtidskontroll på sykehuset... Vet ikke om de kommer til å velge det da denne uken eller om de vil vente over helgen?! Siden det er påskeuke så kanskje de tar meg inn denne uka? Ikke vet jeg. Når er din 10 dag etter termin? Min er på tirsdag til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.dag er ikke før 3. april, håper virkelig ikke jeg må gå helt til da. Men overtidskontroll skal være 7 dager etter termin, men pga. påsken blir dette enten allerede neste uke eller først på dag 9. Tror ikke de tar kontrollen på helligdagene. Men får høre på fredag. Så spennende at noe skjer, da føler man at det nærmer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg hadde termin 14. Mars, men jenta mi kom 8. mars(på kvinnedagen :D). Utrolig fin fødsel(havnet på Ullevål, selvom jeg hadde fødeplass på riksen - men der var det fult), gjør det lett igjen ;) Jeg vil svært gjerne møte andre mødre og deres herlige små! :) Jeg fyller 30 år i november i år, jobber som sykepleier på sykehus. :) Jeg bor på hovseter med min samboer, og min 16 dager gamle datter Amanda =)

 

Lykke til til alle dere! Er nysgjerrig på hvordan det går? :) Do tell!! :):):)

 

Jeg er helt med på Facebook-side! Er ikke så flink til å sjekke forumet her ;) jeg tenkte å lage en gruppe, men trenger visst å invitere noen på Facebook før gruppen kan bli opprettet. Kanskje dere vil sende meg navnet deres her på pm, så kan jeg legge dere til på Facebook :)

 

(Sitter her og ammer her midt på natta, hihi. Blir litt nattdyr av å ha ei lita ei ;).)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Har nå laget en ny facebookgruppe; BIM Oslo 2013

 

Håper vi sees til trilleturer og andre sosiale sammenkomster! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!! Ble fraværende etter lille prinsessa kom 20.03!! Endelig er hun her:):)

 

Så bra du har laget en gruppe, må du invitere eller kan man melde seg inn i den ved å søke den opp?

 

Hvordan går det med Oslo 34-1 tro?! Kommet noen baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, påskekylling!! :)) Hvordan gikk fødselen? :) Det er så koselig med ei lita ei <3 Her ligger jeg vedsidenav et lite nurk som har sovnet "på puppen".

 

Tror det bare er å søke opp gruppa på Facebook. BIM Oslo 2013 kalte jeg den. Er bare meg der enn så lenge, så håper flere vil bli med :)) Så kan vi trille og bli litt kjent! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg vil gjerne være med, men fant ikke siden når jeg søkte på facebook. Gratulerer til dere som har fått deres skjønne små. Har UL termin 2.april og mens termin 29.mars, så går å hååååper på at hun skal komme litt før ;) hehe. Men vi får se da, får vel ikke gjort så mye fra eller til!

 

Vi venter vårt første barn (jente), så alt er veldig nytt og spennende. Jeg blir 29, bor med min samboer på Høyenhall/Manglerud og jobber som pedagogisk leder.

 

Ser dere har født på ullevål, jeg skal også det. Hvordan var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! Ble fraværende etter lille prinsessa kom 20.03!! Endelig er hun her:):)

 

Så bra du har laget en gruppe, må du invitere eller kan man melde seg inn i den ved å søke den opp?

 

Hvordan går det med Oslo 34-1 tro?! Kommet noen baby?

Gratulerer så mye :) Her skjer ingen verdens ting og jeg blir snart sprø :/ Heldigvis får vi litt besøk i påsken hvis ikke lillegutt plutselig melder sin ankomst. Gikk fødselen bra? Og vesle jenta har det fint?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fikset problemet tror jeg - nå skal det være mulig å søke opp gruppa =) Prøv igjen: BIM Oslo 2013

 

 

 

Bentix; Ullevål var veldig bra synes jeg. Hadde egentlig fødeplass på Riksen, men de hadde ikke kapasitet til å ta meg imot. Men jeg er veldig glad for at det ble Ullevål =) Da kunne samboer bo med meg på pasienthotellet - veldig fint å kunne ha han hos oss om natta. :) Er også veldig fornøyd med de jordmødrene som hadde med meg å gjøre :)

Lykke til!!! :) :) Det er en fantastisk opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen gikk bra, men det var ikke det beste jeg har opplevd;) sett bortifra når premien kom selvsagt!

Startet med veer kl 01 natt til onsdag, ble fort regelmessig hvert 10 min, også tettere og tettere. Kl 04 var de hvert 5 min og jeg ringte føden. De ba meg se an hjemme i 1-2 timer til om jeg turte det. Veene ble bare tettere og tettere, kl 6 var de hvert 2-3 min. Jeg ringte igjen, og de sa det var så stor pågang der nede at de gjerne ville jeg skulle holde ut til 07-07.30 før jeg kom ned...

 

Da vekket jeg samboer og fortalte hva som skjedde, han fikk summet seg og vi pakket sammen ting og tang og dro ned til halv 8. Når jeg kom inn da hadde jeg 3-4cm åpning! De fikk tatt målinger av veer og babys hjerterytme, og vi fikk beskjed om at vi kunne gå opp på føden. Men det var dessverre ikke noen fødestue ledig, så vi ble ventende i over 1 time til nede på mottaket! :(

 

Kom opp på føden kl 10 ca, og gikk rett i badekaret, for veene var ganske kraftige og tette! Det hjalp veldig:) Deilig å ligge i vannet!

 

Etter 30 min ca var veene for kraftige selv i vannet, så da gikk jeg opp, og da ble selvsagt veene mye verre! Jeg bad om å få smertestillende og skjønte fort at valget falt på epidural. Dessverre for meg sto han opptatt hos en annen fødende og gikk deretter inn i en operasjon, så det drøyer 1,5 time fra jeg bad om det til jeg fikk det:( Da gjorde det VONDT:( Etter epiduralen satt var jeg derimot i himmelen:) Anbefales om man har det jævlig;)

 

Full åpning kl 13, men da var ikke lille snupp klar for å komme ut, lå for langt opp! Jordmor sa jeg hadde fått åpning fort for førstegangsfødende å være, og at jeg derfor hadde kraftige og tette veer.

 

Lille lå ikke klar for pressing før kl 16. Og da holdt vi på til kl 17.24 da hun endelig kom! Herlig følelse å være ferdig, da var alt annet glemt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...