Gå til innhold

Veldig usikker på hvilken vogn vi skal kjøpe. Hvilken vurderer du å kjøpe?


havrebodl

Anbefalte innlegg

Her vurderer vi om det blir Emmaljunga, men veldig usikker pga at vognen er så stor. Dog er det greit med stor bag i fht at babyen kommer i juli/august mtp vinterposen som etterhvert skal tas i bruk:)

 

Har dere noen anbefalinger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde emmaljunga til førstemann og var veldig fornøyd med den. Vi bodde da i Oslo og det var godt å ha en stabil vogn på t-bane og buss. Da vi flyttet syntes jeg vogna ble litt for stor og tung fordi vi brukte bil mye oftere og den er slitsom å ta inn og ut synes jeg. Så jeg ønsket å kjøpe ny vogn til nestemann og vi solgte vogna da vi ikke trengte den mer.

 

Den vogna jeg ville gå over til var tfk sin twinner twist, men så viste det seg at de var to i magen som snart melder sin ankomst. Har da kjøpt tvillingvogna til tfk (pga håndbremsen, det var flere aktuelle vogner), men har jo ikke fått brukt den enda ;) Så jeg får ikke gitt deg noen tips om annen vogn, men at vi var fornøyde med emmaljunga bortsett fra ved bilkjøring, da ble den stor og tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gammel TFK, regner med vi kjøper en bag til den bare. Den er helt grei, så bytter vi til City Elite (som vi også har stående) når det er sportsvogntid. Jeg liker City Elite veldig godt, men ikke bagen til den.

 

Vi hadde Emmaljunga City Cross første halvannet året med eldste. Den er god og stødig, men jeg syntes den var i overkant lav og det var ikke noe særlig å ikke ha svingbare hjul med bekkentrøbbel. Men hendig at man kan ha barnet både mot seg og fra seg når den er sportsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Naboen har ei Emmaljunga, vi har ei Simo duo og ei venninne av meg har en City elite. Emmaljunga og Simo er uten tvil de som tåler vind og vær best, men City elite'n er fantastisk enkel å slå sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en emmaljunga city cross. Den har vært perfekt for oss. Det vi hadde som kriterier var at den ikke skulle ta mye plass i bilen og at den var lett (dypbagen) for den skulle bæres opp 3 etager. Dersom dere skal bruke bagen på vinteren så ville jeg ha valgt noe annet enn city cross da det blir liten plass til store poser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte emmaljunga edge duo. Knall fornøyd!!! Skikkelig traktor av eii barnevogn men vi bor landlig med god plass både til lagring ute og inne. Den tar hele bakrommet på passaten men skikkelig god og stødig. Og greit med god plass i bagen når vinteren kommer :) Var aldri i tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha TFK joggster twist, usikker på hvilken bag bare. Multi x bagen virker veldig praktisk, men er visst ikke så romslig. Quickfix bagen er visst lang og smal, så kjekk hvis man får et langt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har bestilt Emmaljunga Edge Duo i PP Light Grey:) Har hatt emmaljunga-vogner til alle mine og bryter ikke den tradisjonen nå. Skal også kjøpe en Scooter S, men den tror jeg vi blir å kjøpe i Sverige da vi skal den veien i barnedåp i juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tfk joggster twist til storesøster (9mnd). Byttet til sportsdel på den for 1 mnd siden. Var kjøpt Carena søskenvogn med bag/sportsdel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Kjøpt en emmaljunga Mondial duo i navy, hvor forhjulene er drejbare. Tenker at det er praktisk når man bor i Oslo.

Jeg har valgt en stor barnevogn, da jeg er dansk. Vi i Danmark har tradisjon for at barna sover ute, indtil de er rundt 3 år. Derfor vil vi gerne ha en stor barnevogn, som også er forholdsvis tilpasset bylivet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Vi kjøpte x-lander XA da vi fikk førstemann og vi har vært SUPERFORNØYD! Det er ei relativt ukjent vogn i Norge, men man får kjøpt den på nettet og i noen få butikker. Denne gangen velger vi å kjøpe den nye x-landeren som kom denne sesongen. Den heter x-move og den ser helt perfekt ut i og med at den er en forbedret utgave av den første vognen vår hvor man har gjort justeringer på de småtingene jeg har å pirke på :-) Så da kjøper vi x-move sportsvogn til størstemann og bruker den gamle på babyen som kommer!

Endret av Fjellrypa venter gutt nr 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...