Gå til innhold

Norge stiller strengeste krav til arbeidsledige


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er kravene dermed urimelige? Hva betaler Norge ut til arbeidsledige kontra de andre landene?

 

Kravene er nok ikke urimelige, men interessant lesning når så mange klager over at det er så enkelt og lett å motta stønader i Norge. Vi har faktisk strenge krav og er strengest i klassen når det gjelder arbeidsledige. Kanskje også derfor vi har langt lavere ledighet enn de fleste andre land?

 

HI

 

Anonym poster: 6aedc1217c79e1ee2bbeef0be7dee3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussie77

Ja veldig bra at man stiller krav til arbeidsledige. Og det samme gjelder også andre Nav stønader. Har selv vært både sykemeldt og arbeidsledig og andre ting fra Nav, og ja det det stilles krav. Så det er ikke bare bare å få stønader her i landet som veldig mange tror. Og akkurat det er jo bare bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare bra. Mange uføre som får mer penger enn folk som jobber fulltid. Tanta mi får 17 000 i mnd i stønader og trygd, det samme som jeg får i 80 % stilling som spesialsykepleier ansatt i dagstilling. Tanta mi klarer forøvrig både å stelle hus og gård, men jobbe er hun altså for syk til.. Så strengt er det sikkert, men det er utrolig mange som kvikner enormt til straks de får vedtaket i posten. Jeg kjenner 4-5 stykker som mottar fett med trygd og stønader for å gå hjemme selv om de både vasker hus, går på skiturer, er jordmødre for dyra på gården, oppdrar 2-3 unger eller passer barnebarn annanhver helg osv.

 

Min mening er altså at det burde være nøye oppfølging etter at stønader/trygd er bestemt!

 

Anonym poster: 53fb05c4d7136b93cc6861d092c17dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare bra. Mange uføre som får mer penger enn folk som jobber fulltid. Tanta mi får 17 000 i mnd i stønader og trygd, det samme som jeg får i 80 % stilling som spesialsykepleier ansatt i dagstilling. Tanta mi klarer forøvrig både å stelle hus og gård, men jobbe er hun altså for syk til.. Så strengt er det sikkert, men det er utrolig mange som kvikner enormt til straks de får vedtaket i posten. Jeg kjenner 4-5 stykker som mottar fett med trygd og stønader for å gå hjemme selv om de både vasker hus, går på skiturer, er jordmødre for dyra på gården, oppdrar 2-3 unger eller passer barnebarn annanhver helg osv.

 

Min mening er altså at det burde være nøye oppfølging etter at stønader/trygd er bestemt!

 

Anonym poster: 53fb05c4d7136b93cc6861d092c17dfc

 

Da har hun vel tjent mer enn deg da siden hun får såpass utbetalt. Ikke at 17000,- er mye å leve for. Og om du tjener mindre så tjener du lite.

Må heller ikke glemme at mange har forsikringer som gjør at utbetalingene blir høyere.

 

HI

 

Anonym poster: 6aedc1217c79e1ee2bbeef0be7dee3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da bare bra. Mange uføre som får mer penger enn folk som jobber fulltid. Tanta mi får 17 000 i mnd i stønader og trygd, det samme som jeg får i 80 % stilling som spesialsykepleier ansatt i dagstilling. Tanta mi klarer forøvrig både å stelle hus og gård, men jobbe er hun altså for syk til.. Så strengt er det sikkert, men det er utrolig mange som kvikner enormt til straks de får vedtaket i posten. Jeg kjenner 4-5 stykker som mottar fett med trygd og stønader for å gå hjemme selv om de både vasker hus, går på skiturer, er jordmødre for dyra på gården, oppdrar 2-3 unger eller passer barnebarn annanhver helg osv.

 

Min mening er altså at det burde være nøye oppfølging etter at stønader/trygd er bestemt!

 

Anonym poster: 53fb05c4d7136b93cc6861d092c17dfc

 

Man kan jo ikke slutte og oppdra barna selv om man mottar trygd eller stønader. Man må jo få lov til og leve fordi om man mottar trygd eller stønad, eller mener du at de skal bure seg inne og ligge i sengen?

 

Anonym poster: f6883c342877274beee03c6e8ea35426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...