Gå til innhold

Da har jeg meldt oss på sinnasnekkeren, hva synes dere om deltagerne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Visten Vrangskapning

Jeg ville ikke gjort det. En ting er jo hvordan man forsøker å framstille seg, en annen sak er det jo hvordan tv folka ønsker å framstille dere. Er du klar til å tute foran TV-kamera og at hele Norge skal få innblikk i din sykehistorie og ditt hjem, ja, da er det jo bare å melde seg på.

 

Mulig det er dømmende av meg, men jeg tenker det er en spesiell type mennesker som drar problemene sine med seg på TV. Enten er de desperate og ser ingen andre utveier, eller så har de litt gjennomtrekk i toppen og er passe oppmerksomhetskåte, og produsentene vet virkelig å lage underholdning av andres ulykke. Er det verd det?

Jeg er SÅ klar over alt det der, men har kommet frem til at jeg ikke har noen verdi lengre og ikke kan ta slike hensyn. Jeg klarer ikke bidra, tapper familien for penger og er ei elendig kone og mor. Hvilke alternativer har jeg? Eneste jeg ønsker er at ungene skal vokse opp med nogenlunde orden rundt seg, men jeg lager bare kaos, uansett... Tanken min er å først og fremst få huset ferdig, så føler jeg meg på en måte friere til å gjøre "hva jeg vil". Da har jeg ihvertfall bidratt med noe. Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

 

Jeg håper du vet at du er verdifull. Du har kanskje ikke energi eller gjennomslagskraft til å sluttføre noen prosjekter akkurat nå, muligens ikke til å være en aktiv kone eller mor heller, men det gjør deg ikke elendig. Du er syk, og det har du ikke valgt selv. Dette er jo også en beslutning du tar sammen med mannen din, og det er naturligvis ingen dum beslutning selv om jeg ikke ville valgt det. Husk å vaske doen og rydde skittentøyet opp i kurver før TV teamet kommer da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gjort det uten at mannen var enig. Vil han ikke på tv, så kan han ikke tvinges til det. Ville nemlig vært utrolig stygt gjort.

Får du han med slik at han synes det er greit, go for it! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere burde vært enige. Jeg hadde blitt forbannet om mannen min meldte meg på et TV-program jeg ikke ville være med på, avhengig av grunnen.

I grunnen enig, men legger ikke skjul på i søknaden at mannen ikke vil. Antar det må være lov å takke nei om tilbudet plutselig skulle komme. Slik var min tanke. Blir som å tippe i Lotto, ikke sikkert man vinner. Blir vi trukket ut blir det mer reelt og noe jeg må diskutere med mannen på nytt selvfølgelig. Ingen kan jo tvinge han til å delta og i grunnen ikke meg heller om jeg ombestemmer meg. Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjernet-medlem-1402

Jeg er SÅ klar over alt det der, men har kommet frem til at jeg ikke har noen verdi lengre og ikke kan ta slike hensyn. Jeg klarer ikke bidra, tapper familien for penger og er ei elendig kone og mor. Hvilke alternativer har jeg? Eneste jeg ønsker er at ungene skal vokse opp med nogenlunde orden rundt seg, men jeg lager bare kaos, uansett... Tanken min er å først og fremst få huset ferdig, så føler jeg meg på en måte friere til å gjøre "hva jeg vil". Da har jeg ihvertfall bidratt med noe. Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

 

Du er verdt noe, du er hele verden for din familie! Selv om du føler deg som en elendig mor og kone (uten grunn) så har du vært med å skape din familie, du sprer kjærlighet og du har skapt ett eller flere liv som du er med på å oppdra.

 

Å være syk over lang tid tærer på deg som person, selvfølelsen får seg en smell og det er tungt... Veldig tungt!

Selv om det ser mørkt ut nå, så må du ikke glemme at det blir bedre. Gi deg selv tid til å akseptere situasjonen, da er det lettere å ta det et steg av gangen, dag for dag.

 

Jeg er ikke enig med hva du har gjort når det kommer til påmelding til Sinnasnekker'n, men det er ikke mitt valg å ta... Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ klar over alt det der, men har kommet frem til at jeg ikke har noen verdi lengre og ikke kan ta slike hensyn. Jeg klarer ikke bidra, tapper familien for penger og er ei elendig kone og mor. Hvilke alternativer har jeg? Eneste jeg ønsker er at ungene skal vokse opp med nogenlunde orden rundt seg, men jeg lager bare kaos, uansett... Tanken min er å først og fremst få huset ferdig, så føler jeg meg på en måte friere til å gjøre "hva jeg vil". Da har jeg ihvertfall bidratt med noe. Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

 

Du er verdt noe, du er hele verden for din familie! Selv om du føler deg som en elendig mor og kone (uten grunn) så har du vært med å skape din familie, du sprer kjærlighet og du har skapt ett eller flere liv som du er med på å oppdra.

 

Å være syk over lang tid tærer på deg som person, selvfølelsen får seg en smell og det er tungt... Veldig tungt!

Selv om det ser mørkt ut nå, så må du ikke glemme at det blir bedre. Gi deg selv tid til å akseptere situasjonen, da er det lettere å ta det et steg av gangen, dag for dag.

 

Jeg er ikke enig med hva du har gjort når det kommer til påmelding til Sinnasnekker'n, men det er ikke mitt valg å ta... Lykke til uansett :)

Takk for fine ord :) Neida, jeg har gått mange runder med meg selv, men kommet frem til at en søknad vel ikke er bindende uansett, så SÅ farlig er det ikke. Mannen vet han trenger hjelp, men er som mannfolk flest, nekter å innse det. Nederlag for han :( Min situasjon kan jeg dessverre ikke akseptere eller leve med. Jeg har fått beskjed om at jeg må gi det ett år til, er jeg ikke bra etter det akter jeg ikke slite mer på min familie mer! Det er til det beste for alle :) Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er så lett å være med på sinnasnekkeren som det ser ut til. Ja, dere får litt hjelp av fagfolk men han kommer til å pushe deg langt over grensa di og du må gjøre mye selv. Pluss at alle kostnader på materiale må dere dekke selv.

 

Synd at dere har havna i den klemma og er jo ikke noe moro med sykdom. Men ta litt hensyn til mannen din, stoltheten hans blir kanskje knekker av å være med på dette programmet.

Spør han hvilke løsninger han har og om ingen av de funker kan du si til han at dere burde melde dere på.

 

Anonym poster: 24b024c65088322f88b8ba2b7af2c1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle og enhver kan bli syke. Det er en ærlig sak, og ingenting å være flau over. Og som de over sier. Pass på å vaske doen/rydde bort skittentøy. Det er ting som som gjør seg "godt" på tv, men som folk biter seg merke i og fordømmer. Men det at en er syk og havner i en situasjon en ikke makter. Det er en situasjon folk kan leve seg inn i, og har sympati med. Stort sett iallfall.

 

Det at du prøver å komme ut viser styrke. Ikke gi opp.

 

Og lykke til uansett hva som skjer. Mange, mange har vært syke, og ting har sett svart ut, for så å se lyset i enden av tunnelen og kommet ut i sola :-)

 

Anonym poster: bec0b9abaadf3484c0167f28a8f5118d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke mange dømmer akkurat dette programmet. Det finnes enormt mange andre muligheter for å drite seg ut på TV!

Et fint program egentlig :)

 

Anonym poster: 450e14acc91fabebf3aa66c3802ac32f

Enig! Det er enkelte av parene jeg ikke forstår holder sammen, men det er en annen sak.

 

Som sagt før her, så lenge det er så nogenlunde ryddig og rent er det ikke sosialt selvmord. Bedre å be om hjelp, enn aldri å bli ferdig.

 

Anonym poster: 6901f5b30882a687779c2ab1a823572c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg kunne aldri deltatt i reality-tv eller slike program så jeg skjønner mannen din godt og dere må være enige om dere skal delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Jeg er SÅ klar over alt det der, men har kommet frem til at jeg ikke har noen verdi lengre og ikke kan ta slike hensyn. Jeg klarer ikke bidra, tapper familien for penger og er ei elendig kone og mor. Hvilke alternativer har jeg? Eneste jeg ønsker er at ungene skal vokse opp med nogenlunde orden rundt seg, men jeg lager bare kaos, uansett... Tanken min er å først og fremst få huset ferdig, så føler jeg meg på en måte friere til å gjøre "hva jeg vil". Da har jeg ihvertfall bidratt med noe. Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

 

Du er verdt noe, du er hele verden for din familie! Selv om du føler deg som en elendig mor og kone (uten grunn) så har du vært med å skape din familie, du sprer kjærlighet og du har skapt ett eller flere liv som du er med på å oppdra.

 

Å være syk over lang tid tærer på deg som person, selvfølelsen får seg en smell og det er tungt... Veldig tungt!

Selv om det ser mørkt ut nå, så må du ikke glemme at det blir bedre. Gi deg selv tid til å akseptere situasjonen, da er det lettere å ta det et steg av gangen, dag for dag.

 

Jeg er ikke enig med hva du har gjort når det kommer til påmelding til Sinnasnekker'n, men det er ikke mitt valg å ta... Lykke til uansett :)

Takk for fine ord :) Neida, jeg har gått mange runder med meg selv, men kommet frem til at en søknad vel ikke er bindende uansett, så SÅ farlig er det ikke. Mannen vet han trenger hjelp, men er som mannfolk flest, nekter å innse det. Nederlag for han :( Min situasjon kan jeg dessverre ikke akseptere eller leve med. Jeg har fått beskjed om at jeg må gi det ett år til, er jeg ikke bra etter det akter jeg ikke slite mer på min familie mer! Det er til det beste for alle :) Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

 

I all verden... mener du at verden blir et bedre sted for barna dine hvis du ikke er der? En ting er at du ikke kan bidra mye, men små samtaler iblandt med barna kan du vel ha? Pusle puslespill eller lese en bok?

 

Håper for Guds skyld at du ikke tenker på selvmord som en god løsning... tenk for en belastning det ville vært for din mann og dine barn.

 

Kjenner du til lightning metoden (tror det er det det heter)? En venninne av meg med ME har hatt stort utbytte av den metoden. Det hjalp henne til å være så bra som mulig innenfor de mulighetene hun hadde pga sykdommen.

 

Pass på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri syntes noe negativt om deltakerene. Bite meg mer merke i den "strenge" sinnasnekkeren jeg, ler godt når han hisser seg opp over bagateller :D

 

Håper dere får bli med da! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...