Gå til innhold

Da har jeg meldt oss på sinnasnekkeren, hva synes dere om deltagerne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen vil ikke bli med, mener det er sosialt selvmord. Jeg er forbi det! Vi sliter skikkelig med å få ferdig huset fordi jeg har blitt syk, langtidssyk og det sliter skikkelig på meg å leve i et litt "halvveis" hus. Og når jeg blir ytterligere sliten og syk sliter det selvfølgelig også på forholdet. Tror dere naboer, familie, venner og folk på gata vil dømme oss nord og hjem bare pga et program i sinnasnekkeren? Jeg tror ikke det, men blir litt usikker pga mannen. Hva mener du?

 

Anonym poster: f48ac231f5fe3e5abddaa261d72526c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du har rett :) Tenk så mye penger man sparer da, også blir det jo så fint! :) Bare å søke!

 

Anonym poster: 399bfa6d37ac59b6e8ecb1d6f0ab906b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke er av de som ikke har orket å rydde/gå ut med søpla på flere år, så tenker jeg at dere er tøffe som blir med. Tror man lærer mye om seg selv og partneren og ikke minst får man en unik mulighet til å komme seg ovenpå igjen.

 

Definitivt ikke sosialt selvmord i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er sikkert litt dømmende. Men er ikke alle som har prøvd å pusse opp heller, noe som ikke er bare bare akkurat.

Men ville ikke tenkt på å være redd for at folk skal komme meninger når forholdet, familien og livsstilen står på spill. Er viktig å gjøre noe med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han svelge stoltheten og slutte å ta seg selv så høytidelig. Jeg synes uansett av familiens helse er viktigere enn risikoen for sosialt selvmord.

 

Anonym poster: d418d7deada1e90a824cf8ba115780f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt genialt å være med på et sånt program. For oi så mye hjelp de får. Og jeg kan underskrive på at jeg er litt misunnelig etterpå når jeg ser hvor fint de får det.

 

Men det du må tenke litt ekstra på er at sånne program går i reprise til evig tid virker det som på tv. Så du må tenke gjennom om det er like ok for barna dine om fem-ti år å se det i reprise...

 

Er sikkert noen som vil være litt fordømmende? Men jeg iallfall har sett programmet mange ganger, og skjønner godt at folkene som er med har kjørt seg fast...

 

Anonym poster: bec0b9abaadf3484c0167f28a8f5118d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin mulighet for å få gjort noe med "problemet" dere har da. Tror ikke folk ser ned på de som er med eller noe. Men mange kan jo ha meninger såklart.

 

Selv ville jeg ALDRI vært med på noe slikt, for jeg skal ALDRI på TV eller noe slikt. Liker ikke å eksponere meg slik.

 

Anonym poster: 9a9a222290e658997e8b259f5c08d18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har også prøvd å melde oss på flere ganger (eller på lignende progammer) :)

Det fordi vi har kjøpt et hus med mange feil, og kommer aldri i gang med å få fikset noe (ihvertfall ikke ferdig..) :)

nå har vi heldigvis fått i orden både bad,hage og endel av el-anlegget, så det lover bra nå, t.o.m. Uten hjelp fra sinnasnekker'n;)

 

Synes det må være en topp ting å få blitt med på slike programmer jeg, tenk så mye man kan få forandra i huset den uka de er der.. Hadde vært noe det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere det ordentlig hjemme, ryddig, rent, både utafor og innafor (til tross for halvferdig hus), så synes jeg det er kjempefint å melde seg på! Har dere det derimot som en delvis søppelplass... Piiiinliiiig.... Men ikke sosialt selvmord. Jeg føler meg bare pinlig berørt over slappheten til folk som ikke engang gidder rydde. Det er for så vidt også slapt å ikke bli ferdig med huset om det ikke er pengene det står på, men å ha det som en søppeldynge i tillegg, er bare ufyselig.

 

Lykke til, håper dere kommer med i programmet da, så ting kommer i orden for dere :)

 

Anonym poster: 9ee277b919bbade1d8837d57efddc629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive ord! Nei, det er ikke så aller værst gæli her, men det kommer jo ann på hvordan de vil fremstille oss. Filmer de kjelleren og later som vi bor der ser det dessverre heeeelt jævlig ut! På rommene vi bor og bruker til vanlig er det stort sett ok, men det mangler lister, puss på peisen osv osv, alle slike småting overalt...

Barna har vi ikke en gang bilder av på fb for nettopp å beskytte de, så jeg tror ikke mannen vil ha de med! Må man det tro? Man må kanskje det :( Nei, det er en helt jævlig avgjørelse og evt måtte ta!

 

Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke mange dømmer akkurat dette programmet. Det finnes enormt mange andre muligheter for å drite seg ut på TV!

Et fint program egentlig :)

 

Anonym poster: 450e14acc91fabebf3aa66c3802ac32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste tilfellet jeg har sett var et par der sinnasnekker'n måtte be hun dama vaske do!!! Så ikke ut som om badet hadde vært vaska på lenge lenge.

Sånt har jeg ikke mye sympati med! Og ja, det kan være på grensa til sosialt selvmord.

 

Men at folk kan få problemer med oppussing i en ellers travel hverdag, det forstår jeg veldig godt, og vil absolutt ikke kalle det sosialt selvmord. Kjør på :-)

 

Anonym poster: 93f430f287ddaa43c814652eefed27f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mannen din, og synes det er forkastelig av deg å ville tvinge ham til å ydmyke seg selv på TV når han ikke ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de er flaut på deltagernes vegne, hadde aldri vært med på moe sånt. Sosialt selvmord ja!!

 

Late folk ass som ikke klarer å ta tak i livet sitt selv...

 

Anonym poster: a1cffd64902664a2a5d0925a26a95b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er oppussing som er problemet og ikke et rottereir skal dere kunne komme fint unna med det.

 

Jeg blir flau på deltakernes vegne når de bor i en dynge. Selv om vegger er revet og ting er på halv åtte går det an å rydde og vaske etter seg. Noen har det sjokkerende rotete og møkkete hjemme hos seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mannen din, og synes det er forkastelig av deg å ville tvinge ham til å ydmyke seg selv på TV når han ikke ønsker det.

Hva skal HI gjøre da når helsa skranter og de aldri kommer i gang med jobben?

 

Anonym poster: 4cde4a61f5e6ef850384646cfc9fbe8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mannen din, og synes det er forkastelig av deg å ville tvinge ham til å ydmyke seg selv på TV når han ikke ønsker det.

Hva skal HI gjøre da når helsa skranter og de aldri kommer i gang med jobben?

 

Anonym poster: 4cde4a61f5e6ef850384646cfc9fbe8b

 

Leie inn folk, be venner/familie om hjelp, ta seg sammen? Det samme som absolutt alle andre i samme situasjon gjør? Å drite seg ut på TV er sjeldent en god løsning, særlig når de ikke er enige om det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mannen din, og synes det er forkastelig av deg å ville tvinge ham til å ydmyke seg selv på TV når han ikke ønsker det.

Hva skal HI gjøre da når helsa skranter og de aldri kommer i gang med jobben?

 

Anonym poster: 4cde4a61f5e6ef850384646cfc9fbe8b

 

Leie inn folk, be venner/familie om hjelp, ta seg sammen? Det samme som absolutt alle andre i samme situasjon gjør? Å drite seg ut på TV er sjeldent en god løsning, særlig når de ikke er enige om det engang.

Tusen takk! Jeg håper en flott med borelia biter deg i ræva så skal jeg be deg ta deg sammen! Stakkars de som omgås perfekte deg!!!

Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mannen din, og synes det er forkastelig av deg å ville tvinge ham til å ydmyke seg selv på TV når han ikke ønsker det.

Hva skal HI gjøre da når helsa skranter og de aldri kommer i gang med jobben?

 

Anonym poster: 4cde4a61f5e6ef850384646cfc9fbe8b

 

Leie inn folk, be venner/familie om hjelp, ta seg sammen? Det samme som absolutt alle andre i samme situasjon gjør? Å drite seg ut på TV er sjeldent en god løsning, særlig når de ikke er enige om det engang.

Hehe, må nesten le av deg, ditt ufyselige lille menneske.

 

Absolutt alle andre i den situasjonen gjør jo ikke det samme, da hadde jo ikke Sinnasnekkern vært et program som gikk på TV. Kanskje ikke HI og mannen har familie eller venner som gidder å ta på seg en så stor jobb, og det skjønner jeg faktisk!

 

Du er sikkert ei sånn som har fått alt servert på sølvfat hele livet og aldri opplevd verre enn at gullfisken ble skylt ned i dass!

 

Anonym poster: 4cde4a61f5e6ef850384646cfc9fbe8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen for meg (og mange flere dessverre) er at man ikke tester boreliose før det er gått altfor lang tid, dermed detter man ned til 66% av lønna. Venner og familie brukes opp på administrere barn, hus og hjem forøvrig. Vi planla ikke med at jeg skulle bli langtidssyk og det er behov for to voksene som fungerer i denne familien. Sett Lars Monsen? Ingen tror vel han tuller? Jeg tror han! Det er rett og slett helt jævlig :( hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mannen din, og synes det er forkastelig av deg å ville tvinge ham til å ydmyke seg selv på TV når han ikke ønsker det.

Hva skal HI gjøre da når helsa skranter og de aldri kommer i gang med jobben?

 

Anonym poster: 4cde4a61f5e6ef850384646cfc9fbe8b

 

Leie inn folk, be venner/familie om hjelp, ta seg sammen? Det samme som absolutt alle andre i samme situasjon gjør? Å drite seg ut på TV er sjeldent en god løsning, særlig når de ikke er enige om det engang.

Tusen takk! Jeg håper en flott med borelia biter deg i ræva så skal jeg be deg ta deg sammen! Stakkars de som omgås perfekte deg!!!

Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

 

Huff da, bet den både deg og mannen? Nei, dere er neppe de eneste i verden som opplever alvorlig sykdom hos en av partene mens dere driver og pusser opp, og de fleste løser det likevel uten å stille opp på TV. (det heter forøvrig en flått, flott er et positivt ord).

 

Sånn, puste litt nå og roe ned, den syke boreliaangrepne kroppen din har ikke godt av å hisse seg sånn opp bare fordi ikke alle mener at å pimpe ut mannen din på TV er en strålende ide.

 

Jeg er enig med mannen din, og synes det er forkastelig av deg å ville tvinge ham til å ydmyke seg selv på TV når han ikke ønsker det.

Hva skal HI gjøre da når helsa skranter og de aldri kommer i gang med jobben?

 

Anonym poster: 4cde4a61f5e6ef850384646cfc9fbe8b

 

Leie inn folk, be venner/familie om hjelp, ta seg sammen? Det samme som absolutt alle andre i samme situasjon gjør? Å drite seg ut på TV er sjeldent en god løsning, særlig når de ikke er enige om det engang.

Hehe, må nesten le av deg, ditt ufyselige lille menneske.

 

Absolutt alle andre i den situasjonen gjør jo ikke det samme, da hadde jo ikke Sinnasnekkern vært et program som gikk på TV. Kanskje ikke HI og mannen har familie eller venner som gidder å ta på seg en så stor jobb, og det skjønner jeg faktisk!

 

Du er sikkert ei sånn som har fått alt servert på sølvfat hele livet og aldri opplevd verre enn at gullfisken ble skylt ned i dass!

 

Anonym poster: 4cde4a61f5e6ef850384646cfc9fbe8b

 

 

 

Hehe, tar meg ikke nær av at en som må gjemme seg bak anonymknappen kaller meg ufyselig ;) Får ikke noe som helst servert på gullfat, men presser ikke mannen til å drite seg ut offentlig av den grunn.

 

Absolutt alle andre gjør det ikke nei, men 99,9 % gjør det. Sinnasnekkeren består ikke av så mange episoder at det er sannsynlig at alle som opplever alvorlig sykdom under oppussing velger et TV-program som løsningen på sine problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer

Sånn, puste litt nå og roe ned, den syke boreliaangrepne kroppen din har ikke godt av å hisse seg sånn opp bare fordi ikke alle mener at å pimpe ut mannen din på TV er en strålende ide.

 

Jøss, du hørtes ut som et sjarmerende menneske full av empati og forståelse for andre!

 

Et foreldrepar i bhg var med på Sinnasnekkeren for en tid tilbake. Det så helt jævlig ut hos dem, og må innrømme at jeg ble litt sjokkert over å se hvor ille de bodde. Når det er sagt fikk de kjempe god hjelp, og det ble veldig fint.

Man får nesten finne ut om fordelene veier opp for ulempene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Visten Vrangskapning

Jeg ville ikke gjort det. En ting er jo hvordan man forsøker å framstille seg, en annen sak er det jo hvordan tv folka ønsker å framstille dere. Er du klar til å tute foran TV-kamera og at hele Norge skal få innblikk i din sykehistorie og ditt hjem, ja, da er det jo bare å melde seg på.

 

Mulig det er dømmende av meg, men jeg tenker det er en spesiell type mennesker som drar problemene sine med seg på TV. Enten er de desperate og ser ingen andre utveier, eller så har de litt gjennomtrekk i toppen og er passe oppmerksomhetskåte, og produsentene vet virkelig å lage underholdning av andres ulykke. Er det verd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det. En ting er jo hvordan man forsøker å framstille seg, en annen sak er det jo hvordan tv folka ønsker å framstille dere. Er du klar til å tute foran TV-kamera og at hele Norge skal få innblikk i din sykehistorie og ditt hjem, ja, da er det jo bare å melde seg på.

 

Mulig det er dømmende av meg, men jeg tenker det er en spesiell type mennesker som drar problemene sine med seg på TV. Enten er de desperate og ser ingen andre utveier, eller så har de litt gjennomtrekk i toppen og er passe oppmerksomhetskåte, og produsentene vet virkelig å lage underholdning av andres ulykke. Er det verd det?

Jeg er SÅ klar over alt det der, men har kommet frem til at jeg ikke har noen verdi lengre og ikke kan ta slike hensyn. Jeg klarer ikke bidra, tapper familien for penger og er ei elendig kone og mor. Hvilke alternativer har jeg? Eneste jeg ønsker er at ungene skal vokse opp med nogenlunde orden rundt seg, men jeg lager bare kaos, uansett... Tanken min er å først og fremst få huset ferdig, så føler jeg meg på en måte friere til å gjøre "hva jeg vil". Da har jeg ihvertfall bidratt med noe. Hi

 

Anonym poster: 6d5c6bc29141fe2361549f46fb62eaff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere burde vært enige. Jeg hadde blitt forbannet om mannen min meldte meg på et TV-program jeg ikke ville være med på, avhengig av grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...