Gå til innhold

Utstyr..


juuli

Anbefalte innlegg

Kan man kjøpe en hjemmefødselpakke et sted med bind, kladder, engangstruser osv?( Hjemmefødsel.no er tomme...) Ev hvem bind var dere fornøyd med etter fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke kjøpt pakke noe sted, bare samlet litt her og litt der i løpet av de siste mnd. Kladder og bind får du kjøpt på apoteket om du ikke får kjøpt deg noen " hjemmefødselspakke" :)

Her er min utstyrsliste:

- tykt laken

- gamle håndklær

- kladder

- bind i forskjellige str.

- tørkerull

- søppelsekk

- tett plastboks m/ lokk

 

Og til meg selv har jeg:

- musikk

- stearinlys

- varmeflaske

- massasjeolje

 

av bind synes jeg always sine største er best. De første dagene bruker du bare de store bleiene ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Hvem bind/ bleier kjøpte du til rett etter fødsel? Har tena noen, eller er det et annet merke? Har vært på apoteket, men syns de hadde så dårlig utvalg! Og skal du ha netting/ engangstruser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bleiene de hadde på sykehuset, og begynte med vanlige bind et par dager etter fødselen. Tok KS, vet ikk om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Hvem bind/ bleier kjøpte du til rett etter fødsel? Har tena noen, eller er det et annet merke? Har vært på apoteket, men syns de hadde så dårlig utvalg! Og skal du ha netting/ engangstruser?

 

De største nattbindene til allways:) har en venninne som jobber på pleiehjem så hun ordnet 3 nettingtruser og 3 megabind. Vet at flere har foreslått saba sine bind, men synes de fungerer dårlig .. Du har ikke noen i omgangskretsen som jobber på sykehus/ pleiehjem som du kan " bomme" en nettingtruse eller to fra? Ev. Høre med jordmoren du bruker :) lykke til! Når har du termin foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du skal ha hjemmefødsel så ville jeg ha hørt med et lokalt sykehjem. Der har de nettingtruser og alt av bind og bleier. I alle former og størrelser. Fra store til små. Jeg hadde spurt om et lite utvalg til bruk de første dagene når du trenger litt større, og som takk kan du jo gi noe kos for de eldre. Nybakte boller evnt en vinflaske, ekstra god eplemost eller noe sånt. Eller så kan du spørre, hvis du har, en gravid venninne om hu kan ta med fra sykehuset til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har de ikke sånne megabind på apoteket da?? Jeg trodde det, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, dere!

I dag fant jeg hjemmefødselspakke på Boots apotek i Ås :) Vet ikke om de har det på alle Boots apotekene, men.

 

Pakken inneholder (bare skriver det som står på, har ikke åpnet den ennå):

Tena sengeunderlag x4

Tena comfort extra x5

Tena lady normal x3

Klyx x1

Pussbekken x2

Plastforkle x1

Kompresser 10x10cm x10

Tena fix nettingtruse L x3

 

Kostet 250 kr. Jeg kommer til å kjøpe litt mer bind, tena lady normal tenker jeg. Har hørt at de er bedre å bruke enn mens-bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

 

Jeg har to hjemmefødsler bak meg, og har bare sørget for å ha kladder (fra Boots apotek), hospitallaken (fra Princess) og Always ultra night-bind klart hjemme. Resten har jordmor ordnet. :) I stedet for nettingtruser kjøpte jeg noen store "bestemortruser" på sparkjøp. :D sinnsykt lite sexy, men utrolig mye bedre enn nettingtrusene... Ja og så er det en fordel at man ikke er altfor redd for håndklærne man har tenkt å bruke...

 

Lykke til!

Endret av Tulla med tre små
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...