Gå til innhold

Barseltid på KK


Solstråle86

Anbefalte innlegg

Er litt bekymret for barseltiden..om alt går etter planen ønsker jeg å føde på storken.

Hvor stor er sjangsen for å få familierom egentlig?

Er redd for å være alene uten pappaen i tiden etter fødsel... Har hørt at om man ikke får familierom blir han jaget hjem omtrent med en gang etter fødselen er overstått. Har også hørt at man er mye overlatt til seg selv uten hjelp fra jordmødrene... Noen som har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok dessverre noen sannheter i det. Det er også selvfølgelig mye opp til hvem som er på vakt.

Jeg havnet på barsel 1 og synes det var fryktelig. Jeg var oppegående og i fin form, men lå på 3 mannsrom med to damer med hver sin minibaby som måtte mates hver tredje time, det var trafikk på rommet hele tiden og vi hadde kun et skjermbrett som privatliv.

Jeg ble også nærmest avvist når jeg bad om hjelp med amming og fikk høre at "det har vi ikke tid til" når jeg bad en pleier passe min hylende baby i 3 minutter mens jeg fikk vaske meg og bytte bind.

Blodet flommet langs beina mine og det endte med at hun jeg delte rom med sa hun kunne passe henne.

 

Min datter ble født 00.30, far ble sendt hjem noen timer etterpå.

Jeg holdt ikke ut så lenge og reiste hjem når hun var 1 1/2 dag. Det var en vond opplevelse. Jeg håper du er heldigere enn meg, bare vær forberedt på at du kommer til å møte på folk som ikke burde jobbe der og KREV hjelp.

KK påstår de er et mor og barn-vennlig sykehus, minn dem på det.

Jeg kommer til å føde på Voss neste gang.

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Storken for snart 3 mnd siden, og vi fikk familierom. Vi var der i to døgn, og hadde familierommet hele tiden. Helt supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg var veldig redd for akkurat dette, og redd for å dele rom med ukjente damer, og skrev derfor et ønskebrev som jeg hadde med deg til fødselen. Jeg forklarte hvorfor jeg ville ha familierom, og det fikk vi. Vi var på vanlig barsel da, men tror de har ganske likt opplegg på Storken. Men alt kommer an på kapasitet, har de mange som har født blir det selvfølgelig flere som må dele. Vi ble der i 3 netter og hadde en veldig fin opplevelse.

 

Du blir mye overlatt til degselv, og mens noen syns det er kjipt syns andre det er veldig deilig. Men det er jo ikke verre enn å spør! Jeg slet med å få igang ammingen og møtte få hjelp flere ganger men fikk det til til slutt. Noen av de som jobber der er mindre hyggelige, men de fleste er veldig enkle å prate med og hjelper gledelig bare du ber om hjelp. Hvis de er avvisende som Sydamen opplevde er det jo bare å spørre igjen senere hvis det er noe som ikke haster, det kommer alltids et nytt skift med jordmødre.

 

Det eneste var at vi nærmest måtte tvinge de til å gi sønnen min MME da jeg på 3. dagen fortsatt ikke hadde fått melk og han skrek i sult ca. hele tiden. Jeg syns det var litt spesielt at de ikke tenkte på det selv, da de var innom ganske ofte og jeg fortalt at det virker som om han aldri ble mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at de ikke hjalp til med mme/ amming tidligere. Jeg skal gå på blodfortynnende etter fødsel, og håper jeg kan amme ordentlig. Antar at de gir nødvendig veiledning pga. dette, men man må vel bare spørre selv har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...