Gå til innhold

Fødekaos Sus i august?


Flutterby

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har termin 5 august-13 og hører masse om fødekaos siden alle vil føde før barnehagefristen.

 

Men hvor mye er sant? Er det slik at det er overfullt og du må vente til en føsdsel er ferdig før du får rom? Og at du ikke får den pleien en trenger når en trenger det og alle er vikarer?

 

Dette er min første fødsel og kjenner litt på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er min første, så jeg vet ikke noe mer enn deg.

Men skal selv føde i juli, men jeg har bare hørt positive ting om SUS fra bekjente, så har ikke vært bekymret for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg går også rundt å tenker mye på dette. Har termin 9. august. Det blir min første fødsel, så er spesielt bekymret for at det skal være bare vikarer på jobb og at vi ikke skal få rom etterpå. Men søsteren min fødte i august og hun hadde en fin opplevelse og var heldig å få dobbeltrom på hotellet etterpå. Så det varierer nok veldig. Vi får bare krysse fingrene for at alt går bra, dessverre er det jo umulig å planlegge slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fødte i juli i fjor på SuS.. Det var fullstendig kaos! Jeg var på 'spesial' avdelingen riktig nok.. Men har aldri følt meg mer usynlig. Som første gangsfødende var jeg rådvill og livredd, men det var så mange fødende at du rett og slett ikke fikk hjelp med mindre du var veldig pågående. Neste gang føder jeg på våren!! Men det kan hende fødeloftet var bedre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg fødte i april i 09 og byttet rom 4 ganger på 1 døgn. Fikk ikke flytte til barselhotellet pga at jeg fikk intravenøs væske. Så jeg dro hjem. Synes det virket mer travelt på fødeloftet, ble flyttet dit etter fødselen. Men har ikke noe negativt å si om avdelingene, men travelt er det nok fra april til september. Om man vil unngå det, så må man få barn i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...