Gå til innhold

høst/vinterbabyer 2013 i Tromsø


Somewhere over the rainbow...

Anbefalte innlegg

En liten samletråd for oss i Tromsø som venter baby høsten/vinteren 2013 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

Blir min nr 5 (derav nicket 5 små hjerter ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også første baby på vei (håper jeg). Har opplevd litt småblødninger, og skal til UL på tirsdag, og håper da at alt er ok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Har selv ei på snart 7 år. Men dette blir vell nesten som å være førstegangs ijen siden d e så lenge siden. ;) har dere tenkt på det å ha treff? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også første baby på vei (håper jeg). Har opplevd litt småblødninger, og skal til UL på tirsdag, og håper da at alt er ok.....

. Huffda.. Store blødninger eller? Vi får bare krysse fingrene og håpe alt står bra til. Har hørt flere som har hatt blødninger, men alt gikk fint :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blødninger i 3-4 dager i uke 7. Men var inne på UL og alt så veldig bra ut. Håper det samme. Henger meg på det FCN86 skriver og synest det hadde jo vært morsomt å fått til et treff - og ikke minst deilig å være sammens med flere gravide med så og si samme terminer :)

Endret av sofirst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blødninger i 3-4 dager i uke 7. Men var inne på UL og alt så veldig bra ut. Håper det samme. Henger meg på det FCN86 skriver og synest det hadde jo vært morsomt å fått til et treff - og ikke minst deilig å være sammens med flere gravide med så og si samme terminer :)

så bra at alt så fint ut da! :) ja treff må vi prøve å få til, men kanshe lurt å vente litt til man begynner å nermer seg den gode uke 12.. jeg for min del skal inn på ul på mandag da di ikke fant hjertelyd igår...(muligens litt for tidlig ute at det var derfor..håper på det ivertfall ! )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også første baby på vei (håper jeg). Har opplevd litt småblødninger, og skal til UL på tirsdag, og håper da at alt er ok.....

. Huffda.. Store blødninger eller? Vi får bare krysse fingrene og håpe alt står bra til. Har hørt flere som har hatt blødninger, men alt gikk fint :)

Nei, ikke så store blødninger, men var liksom friskt blod, og nok til å skremme en som har hatt SA før.... UL i går gikk strålende, og alt så fantastisk ut der inne i magen. Så et bittelite bankende hjerte også, så da var "mor" stolt og rørt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FCN: Uff, det var min største skrekk i går! Håper virkelig de finner hjertelyden på mandag da. Men om du er tidlig på vei, kan det jo være litt vanskelig å finne, eller at det rett og slett er for tidlig... Håper på det beste for din del!

 

Treff kan jeg sikkert være med på etterhvert, men foreløpig går dagen i å ligge på sofaen eller løpe til do, kvalm og trøtt. Tror jeg også ønsker å vente en stund foreløpig med treff ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også første baby på vei (håper jeg). Har opplevd litt småblødninger, og skal til UL på tirsdag, og håper da at alt er ok.....

. Huffda.. Store blødninger eller? Vi får bare krysse fingrene og håpe alt står bra til. Har hørt flere som har hatt blødninger, men alt gikk fint :)

Nei, ikke så store blødninger, men var liksom friskt blod, og nok til å skremme en som har hatt SA før.... UL i går gikk strålende, og alt så fantastisk ut der inne i magen. Så et bittelite bankende hjerte også, så da var "mor" stolt og rørt!

forstår.. man er veldi obs å redd etter en abort. så der er vi i samme båt. åh! så utroli bra ang ul din igår da!:) måtte jo ha vært en fantastisk opplevelse:) grattis!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FCN: Uff, det var min største skrekk i går! Håper virkelig de finner hjertelyden på mandag da. Men om du er tidlig på vei, kan det jo være litt vanskelig å finne, eller at det rett og slett er for tidlig... Håper på det beste for din del!

 

Treff kan jeg sikkert være med på etterhvert, men foreløpig går dagen i å ligge på sofaen eller løpe til do, kvalm og trøtt. Tror jeg også ønsker å vente en stund foreløpig med treff ja....

tusen takk for det! :) jeg tror jeg var ca 5+3 på mandag da jeg var.. så neste mandag bør di se hjerte slå, hvis jeg ikke har mistet da.. Er veldi spent å dagene kan jo ikke gå fort nokk, bare håper å ber for at alt skal være i orden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FCN: Uff, det var min største skrekk i går! Håper virkelig de finner hjertelyden på mandag da. Men om du er tidlig på vei, kan det jo være litt vanskelig å finne, eller at det rett og slett er for tidlig... Håper på det beste for din del!

 

Treff kan jeg sikkert være med på etterhvert, men foreløpig går dagen i å ligge på sofaen eller løpe til do, kvalm og trøtt. Tror jeg også ønsker å vente en stund foreløpig med treff ja....

tusen takk for det! :) jeg tror jeg var ca 5+3 på mandag da jeg var.. så neste mandag bør di se hjerte slå, hvis jeg ikke har mistet da.. Er veldi spent å dagene kan jo ikke gå fort nokk, bare håper å ber for at alt skal være i orden.

Da tror jeg du bare for litt for tidlig ute sist, mener at hjertet ikke dannes før ca i uke 6, og at det er lettest å se det etter uke 6-7. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her går det nå bra. Er faktisk akkurat kommet til uke 12 idag, og jammen er jeg fortsatt gravid, til tross alle småblødnignene mine. Så da håper jeg at skuldrene senker seg et par hakk ned fra ørene snart.... Og dere andre da? Det var liksom ikke så mye aktivitet her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det og greit, kvalmen er bynt å gi seg og jeg er akkurat bikket 10 uker.:) Skal på ny ul på mandag, gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Håpefull1. Jeg var plutselig en uke lengre enn jeg trodde...så her er det 14 uker :) Har du vært på UL? Bestilt jordmor time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på UL siden 8+4, og da så alt fint ut. Har vært hos legen og funnet hjertelyden for en uke siden idag, så vet at den lille lever ennå. (dessuten har jeg nå fått meg hjemmedoppler, så jeg kan av og til sjekke hjertelyden selv om jeg blir i tvil, men vil ikke bruke den for mye). Jordmortime har jeg ikke kommet så langt til ennå. Ville liksom være sikker på å komme over uke 12, altså inn i uke 13 for å være heeelt sikker på at det går bra. Men tenkte å ringe i neste uke å høre.

 

Har du vært på UL da? Og jordmortime? Er det forresten mye ventetid på det her i byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. UL time bestilte legen min til meg da jeg var inne hos han og fikk bekreftet graviditeten i uke 8....fikk time på sykehuset 21 mai. Når det gjelder jordmor - så er det travelt etter som jeg skjønner hos dem...jeg skulle jo egetnlig ha vært der om 14 dager- ( uke 16 da) - men det var helt fullt frem til midten av mai - så jeg fikk time der 15 mai...

Skjønner at du vil vente til over uke 12...det gjorde jeg også når det gjaldt jordmortimen...men samtidig så er det jo denne ventetida da.. :) Er det foressten ditt første?

FCN 86: SÅ bra at kvalmen har gitt seg -godt å få krefter igjen tenker jeg. klemmer til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på tidlig UL altså, ordinær UL her blir 28. mai. Men nå er jeg jo 13 uker på vei, så da har jeg vel ingenting å somle for med jordmortime egentlig. Det er bare det at jeg kommer på det på ettermiddagen/kvelden, og det hjelper jo lite. Tror jeg har fått meg hormon-demens... Og ja, dette er mitt første, så jeg burde nok ta meg en tur til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...