Gå til innhold

Noen fra Bergen?


*Mammsen

Anbefalte innlegg

Er det noen fra Bergen som kunne tenkte seg å treffes etter hvert?

 

Gjerne alle som venter sommerbaby - juni, juli og august ;)

 

Har en gutt fra før og venter en jente i juli (termin den 7). Kjenner behovet for å snakke litt med andre gravide - siden eg har få venner med barn og føler meg tidvis ganske aleine og lite forstått ang. graviditeten. Har hatt en del plager med bekkenet, smerter og trøtthet til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Mammsen,

 

Jeg bor i Bergen! ..og kunne gjerne tenkt meg kontakt med andre gravide i området. Er relativt nyinflyttet og det nettverket jeg har innbefatter bare venner med større barn eller uten barn.

 

Jeg er helt ny her på forumet, så litt om meg: Er 32 år gammel og har en også en gutt (2,5 år) sammen med Mannen med stor M. :-)

Nå venter vi en liten ny, vet ikke kjønnet enda, men håper på å få vite det på UL om en uke.. *Glede seg*

Foreløpig termin er 30 juli. Vært litt mer plaga med kvalme og hodepine denne gangen, men nå synest det som at alt har lettet en hel del. Koser meg med de små "boblene" jeg har i magen for tiden. :-)

 

Skulle vi kanskje ha laget en tråd inne på BIM-treff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært kjekt å prøve å få til noe treff etter hvert. Ser det er en med termin i mars som har lagt opp til å prøve å få til et treff :) Har meldt min interesse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Kanskje jeg henger meg på der jeg også, men formiddager er ikke det beste for meg nå, så om dere finner på noe en ettermiddag/kveld så er jeg nok med.

 

Vi var til UL i går og fikk se ei frisk og fin lita jente, stor opplevelse, men det føles litt surrealistisk å skulle få ei jente. Ikke det, jeg har jo bare en gutt fra før, men allikevel.. :)

 

Har du vært til jordmor enda Mammsen? Synes jeg må vente så lenge, først time i April en gang (rota vekk datoen)

 

Eventuellt fornøyd med jordmoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe mer - så vet ikke om det blir noe av enda. Det som er veldig kjekt og som eg har slengt meg på er bæretreff her i bergen (www.tettinntil.no) - tirsdager (formiddag da). Utrolig kjekk gjeng der - ble så godt tatt i mot selv om eg kom uten baby ;) Bare et tips til seinere :)

 

Så kjekt med jente! Det er det vi og venter ;) Og det er veldig rart når en har gutt.. men blir nok stas <3

 

Ingen jm (jordmor) her enda - skal i uke 24 - om 2 uker. Synes det er litt lenge å vente.. Og har en ny jm fra sist, så er spent på om det klaffer. Det er ei med utenlansk navn, ikke at det gjør noe, men håper bare hun snakker godt norsk.. Har liksom litt å snakke om etter hvert, så er litt viktig med god jm! Om ikke det fungerer med hun eg får nå, så skal eg se om eg får time til henne eg hadde sist, selv om det blir litt lenger å reise.

 

Hvordan er formen? Er hodepine/kvalme gitt seg? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy da! Kan ikke dere bare sette en dato så kan jeg se hva jeg kan få til, jeg har sånn delvis frihet til komponere arbeidsdagen min litt som jeg vil. (Ihvertfall hvis det er bare innemellom jeg gjør det og det ikke er mye på agendaen) Så kan jeg se hvordan det ser ut. Sånn det ser ut nå, så er det ingen dager som er spesiellt dårlige, kommer mer ann på om uka i seg selv er travel.

 

Bæretreff høres kjekt ut, om ikke før, så vil jeg ihvertfall være med når jeg går ut i barsel i starten av Juli. Har sneket masse inne på tettinntil forumet. Vi endte med light versjonen, nemlig en formsydd bæresele til storebror, men vil veldig fjerne avansere til sjal og meitai til lillesøster. Da er det kjekt med litt hjelp og selvfølgelig veldig sosialt! :)

 

Er det neste uke du skal til jordmor? Ja, det føles litt lenge til, tror du det er fordi vi har en fra før? Hører til Fana helsestasjon jeg, og er ikke helt sikker på hvem jeg skal til, men hun jeg snakket med på tlf hørtest jo grei ut. Enig med at god kommunikasjon er viktig, har også noen greier jeg vil ha snakket igjennom, så håper hun er god.

 

Graviditets formen er bra, men synes jeg har ett elendig immunforsvar, men det henger vel sikker sammen det også..

 

Håper jeg kan bli med på første treff, ekstra kos at det er en baby med! :)

 

Skal holde øye med tråden du sendte meg for tid og sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe eg får til å bli med om det blir noe treff, er jobb onsdag for meg - og samboer reiser på kurs noen dager så må se det ann på formen :)

 

Det er bekken løsning eg har, og hadde det sist gang også. Men værre denne gangen :( Her har vi hatt alt i hus av ulumskheter og har omtrentlig bare hatt noen få dager der vi alle har vært friske siden i høst :( Og eg har fått ALT småen har fått.

 

Blir nok bæretreff igjen seinere for min del også, det var værtfall veldig kjekt! Og så kan man låne og prøve andres bæretøy - så man får testet det før kjøp :)

 

I utgangspungtet er det normalt å gå til jm først i uke 24 - men det kommer ann på jm og helsestasjonen :) Det er vel et sånn opplegg med 8 kontroller som er standar under graviditeten - en uke 8-12 hos legen, ordinær ul, så jm/lege fra uke 24 (28, 32,36, 38, 40?). Men sist fikk eg innkaling fra uke 16 fra jm - eltså en ekstra gang :) Har nå egentlig ikke hatt ork til å gå til jm før pga mye sykdom i hus :P Men det skal nå bli spennende å se hvordan jm er denne gangen :) Hører til Årstad bydel, men her er det to helsestasjoner, så har flyttet siden sist og hører til den andre nå.

 

Håper på det kan bli noe treff innimellom, kjekt å møte andre i samme situasjon :) Man får litt mer forståelse da for ting man har problemer med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

litt sent å svare kansje men jeg har termin 1,juli og trenger virkelig andre gravide å snakke med, har ingen gravide venner -.- så har ingen å snakke med,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt sent å svare kansje men jeg har termin 1,juli og trenger virkelig andre gravide å snakke med, har ingen gravide venner -.- så har ingen å snakke med,

 

Har sendt deg en mld med link til fb gruppe for Bergen. Hadde treff nå på mandag, og skal ha treff i neste uke :D Kjempe koselig, så bare å slenge seg med om du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, eg har veldig lyst å vere med på treff! :) ventar ei jente i midten av juli, og har ein gut på to frå før.. bur i bergen.. Snaaart permisjon og SOMMARFERIE!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...