Gå til innhold

Pseudotvillinger


Singelmamma og banden

Anbefalte innlegg

Oppretter emne her, for det er sikkert mange tvillingforeldre her med gode råd.

 

Jeg har pseudotvillinger. De har bursdag samme dato, med ett år mellom, og nå som de er to og tre år gamle bruker de samme str i kær, bleier etc, og alle ukjente tror de er tvillinger. Så jeg føler meg i grunn litt som tvillingmor. Den eldste er sent utviklet og liten av vekst, den yngste har snart tatt igjen storebror både i utvikling, lengde og vekt. Bare noen få cm og 100 gram igjen...

 

Hvordan gjør dere det i hverdagen, med tanke på å stimulere hvert enkelt barn og ikke ser på dem "som ett". Å se dem hver for seg. Det var så enkelt med de eldste barna fordi det var en del år mellom hver, men her har jeg på en måte hatt to like barn siden de var ett og to år gamle. Og hvordan gjør dere det når de rivaliserer? Yngste prøver alltid å presse seg mellom når eldste skal sitte på fanget og kose, og selv om jeg da tar en på hver fot og koser begge, så synes ikke yngste det er bra nok. Hyler og skriker. Er også litt redd for at yngste alltid skal vinne fordi eldste skal forstå mer. Han er i grunn flink "storebror", men jeg synes dette er litt utfordrende. Andre her med ulike tvillinger eller veldig tette barn som har erfaringer å dele vedr kanskje rett og slett bare det å ha tvillinger/pseudotvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...