Gå til innhold

Dere som venter nr 3 eller 4..


spirenrfire

Anbefalte innlegg

Hvordan har fødselsvekten vært på de tidligere barna deres og er de født til termin?

 

Jeg har fått 3 barn iløpet av 6 år og barna har blitt større for hver gang og de er født 1 uke etter termin alle 3.. Er litt bekymret for at nr 4 skal være enda større igjen, selv om mine barn ikke har vær unormalt store og fødslene har gått raskt og enkelt egentlig, men man er jo litt bekymret for helligdommen sin uansett hvor mange ganger man har vært igjennom dette tidligere ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter nr 3.

Nr 1 kom 3 uker før terminen og var 3,2 kg

Nr 2 kom 4 dager før termin og veide 3,5 kg

 

Hvor mye veide dine barn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 1 var 3550 kom 5 dager over, nr 2 var 3600 og kom 9 dager over og nr 3 var 3720 og kom 6 dager over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nr 1 veide 3,4kg og kom ei dag før termin. Nr 2 veide 4,2 kg og kom en dag etter termin. Nr 3 veide 4,2kg og kom 14 dager over termin.

Endret av Urwa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr. 3.

Første var ei jente som kom 9 dager over termin og veide 3740 g.

Nr. 2 var en gutt som ble satt i gang og kom 9 dager før terminog veide 4060 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr 1: 8 dager dager før, 3100g

Nr 2: 4 dager over, 3500g

 

Tror nok at det var de 12 dagene ekstra som utgjorde forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel umulig å si hvordan det blir denne gang, alle mine har samme far, så kan vel ikke forvente å få en lettere baby :P Håper den lille veier rundt 3.5 og ikke mer enn 3.7..

 

Har dere spist noe annerledes i svangerskapene eller som normalt og nogenlunde likt i svangerskapene?

 

Jeg merker at jeg har en dragning mot fisk og mye grønnsaker, men jeg klarer ikke lukta av fisk når jeg lager det :P

Har ikke noe spesiellt lyst på brødskive til frokost, men jeg finner ikke noe annet å spise heller:s Har også kjempelyst på riskrem, forstå det den som kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter min 3.

Første kom 5 dager før og veide 3250 og var 49cm

Andre kom 3 dager før og var 4620 og 54cm.

 

Tror størrelsen ikke kommer an på antallet svangerskap osv, men hvilke gener man arver.

Faren til barna var 3290 mens jeg var 2700 når vi ble født. Men både min far og bror var 4500 ca ved fødsel så har de genene også på min side av familien. Så tror genene spiller en større rolle enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1: 3350 g (6 dager før termin)

Nr 2: 3710 g (en dag før)

Nr 3: 3550 g (tre dager før)

 

Nummer to var jente, så hun som var (og er fremdeles) størst og lengst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække vekta det kommer an på, vet du! Det er hodestr! Har du født relativt gret er det nok gode muligheter for det denne gangen også :-) Her var de ca 36 rundt hodet, og godt var det, siden de kom som stjernekikkere begge to. Minsten kom sågar som Supermann :-P Gikk bra alikevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvsagt er d hodestr :) men, hvis vekta er høy er ofte hodestr større også.. mine har hatt hodeomkrets på 36-37:)

Blir nok å gå kjempefint, men jeg har hatt mareritt om at det kommer ut en 6-7 kg stor plugg :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nr 1 kom 14 dager før termin, å veide 2560 g. Kom til kl 06.00. Nr 2kom også 14 dager før termin, å veide 2850 g. Kom kl 05.30. Så regner med nr 3kommer 14 dager før termin, på natt morgenen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nr 1; 4520 gr

Nr 2; 4790 gr

De var begge 38 cm rundt hodet... så omkretsen på hodet henger vel sammen med fødselsvekten vil jeg si.

 

Veldig spent på nr 3, frykter at vi kommer til å nærme oss 5 kilo denne gang!

 

Selv var jeg 3100 gr og er helt normalvektig, så skylder på farens gener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Nr 1 var 3335gr og 13 dager over(gutt)

Nr 2 var 3200gr og 1 veke før (jente)

Og sistemann som kom på onsdag var 3142 gr og kom 3 veker før (gutt)

Så hos meg blir de mindre og mindre, men fødttidligere og tidligere:)

Hatt flotte fødsler m alle 3. Nr 1 kom som supermann, nr 2 som stjernekikker og nr 3 kom vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...