Gå til innhold

var gravid med tvillinger men den ene døde i uke 18


happyhamlet

Anbefalte innlegg

er det noen her som har opplevd det samme og som har født den gjenlevende tvillingen og alt har vært fint. orker ikke dystre historier så skriv bare hvis du har opplevd det gode med dette. Er livredd, men har fått beskjed om at den andre tvillingen vil klare seg. går til kontroll hver uke og ser at barnet vokser fint og at den andre trekker seg sammen. syns likevel det hele er fryktelig skummelt med å gå med et dødt barn i magen, og lurer på hvor mye den vil trekke seg sammen før fødsel av den andre mv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei

Tittet tilfeldigvis innom forumet etter å ha vært borte i 3 år, og følte jeg måtte svare på denne.

Jeg har en liten gutt født i september 2009.

Han var tvilling, den andre tvillingen døde ca i uke 16.

Selve svangerskapet var tøft psykisk, mest fordi jeg var på så utrolig mange oppfølginger, ul, jordmor og lege. Jeg måtte også ta stilling til om jeg ville bli satt i gang for at jeg skulle ha kjente personer rundt meg under fødselen og om jeg ville se den døde tvillingen. Jeg valgte å ikke bli satt i gang med mindre jeg gikk over termin og å ikke se tvillingen, da den ville ha kapslet seg helt inn og krympet. Fødselen min satte i gang 3 uker før tiden, og jeg ble lagt på fødestuen allerede med 2 cm åpning for å bli overvåket. Fra første rie, til gutten min var ute tok det 1,5 time! Den andre tvillingen kom ut sammen med morkaken og ble tatt bort umiddelbart så jeg slapp å se noe. Det var en som fødte noen uker før meg på samme sykehus (Bærum), som også hadde mistet den ene tivillingen. Det hadde gått kjempe fint det også, de hadde valgt å se den andre tvillingen og ha minnestund.

 

Alt i alt var det aller mest tøft psykisk, å være glad for en frisk og rask gutt, samtidig som jeg var lei meg for å ha mistet broren. Det er fremdeles vemodig å høre at noen venter tvillinger og å se glade tvillinger som har så mye glede av hverandre. Samtidig er jeg så uendelig glad for den gutten vi fikk, som er en frisk, solstråle som sjarmerer alle på sin vei.

 

Lykke til med resten av svangerskapet og fødsel. Dette går nok veldig bra, og du blir tatt godt vare på av de som skal følge deg opp videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Går bra m mine, monky. Leste du feil? Happyhamlet er visst ikke veldig aktiv. Håper det går bra m henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde begge utviklet seg likt og bra for alderen når den ene plutselig døde?

 

ja begge vokste likt og hjertene slo som de skulle. den som døde stoppet bare hjerte på. var til kontroll bare tre dager tidligere. de antok at blødningene jeg hadde hatt tidligere skyltes feil hos henne el morkaken hennes som lå lavt. nå viser det seg at morkaken til han andre også ligger nede foran åpning så jeg går til kontroll hver uke og de snakket om at de kunne sette i gang fødsel to til tre uker før termin på meg. blir ks uansett pga morkake plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går bra m mine, monky. Leste du feil? Happyhamlet er visst ikke veldig aktiv. Håper det går bra m henne....

 

har ikke vært så aktiv pga alle komplikasjoner som har vært. har tildels ennå med blødninger, dårlig form mv men skal prøve å være mer aktiv nå=) ps lillegutt vokser som han skal og jeg har fått stor mage. er 28 uker nå. men jeg tør liksom ikke glede meg før jeg ser han er levende utenfor magen. er rart med det når man mister en og tror alt er ok inni der liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så godt å høre fra deg, har tenkt sånn på hvordan det har gått! Ble helt skremt av erfaringen din og kan ikke forestille meg hvordan det har vært. Er 20 uker på vei nå, med to jenter. Hatt lavtliggende morkake på den ene og noe blødninger tidligere i sv.skapet. De fant hematom i livmoren som forårsaket blødningen. Ikke blødd etter uke 14, men er ikke trygg før jentene er ute, friske og fine.

 

Hva slags blødninger har du hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...