Gå til innhold

Virker som en del damer her inne overhodet ikke har evne til å forstå andres problemer eller utfordringer.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet et par innlegg her inne om problemer i parforhold. Mange av svarene var at de ikke kunne skjønne at jeg har funnet meg en slik mann. Og at han eller jeg måtte flytte.

For det første var han en helt fantastisk mann den første tiden vi var sammen, ikke før vi hadde fått barn dukket det opp en del ting som ikke er helt bra. Jeg visste ikke hvordan mannen min var før det hadde gått lang tid. Men jeg ser ikke på meg selv som dum allikevel. Vet ikke helt h or jeg vil med dette. Men tenk dere litt om når dere svarer og ikke få den som sitter i en vanskelig situasjon til å føle at man har gjort noe fryktelig galt og burde sett dette komme.. Ikke bestandig man kan det.. Ikke så godt forklart dette her, men håper noen skjønner hva jeg mener..

 

Anonym poster: 639ec3342a3688dc75471355fde48e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig. Jeg vet ikke hva du har skrevet tidligere. Men jeg vet, fordi jeg har sett mine venninner, at det er en del ting en ikke bør klage seg for, da det er en god del ting de kunne forutsett.

 

Men dette kan jeg se fordi de er mine venninner og jeg kjenner de godt. Her inne vet vi ikke mer enn det HI skriver og da går det an å tenke seg om før en svarer.

 

Anonym poster: 8af2f98b92298ec8615b78ad88fac6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men du må også huske at ingen her vet mer enn det du skriver. Om du skriver at mannen din sitter oppe til langt på natt, og ikke orker å ta del i familieplikter og gleder dagen etterpå, så vet vi ikke automatisk at han tidligere har vært en kjempegod far som er inne i en depresjon akkurat nå.

 

Mange skriver her for å få ut frustrasjonene sine, og skriver da bare det negative. Da er det lett å tolke som at mannen ikke har noen gode sider verdt å nevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja er mange slike "overfladiske" damer her inne som egentlig sikkert bare er uvitende og stakkarslige.

De vanlige er :

 

1. De som synes man aldri skulle fått barn om de går i barnehage i romjulen

 

osv osv osv

 

Anonym poster: 52738c1674ff5734a208e9d6ccb28853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel kanskje heller ikke det beste stedet å søke velmenende råd. . "Alle" her inne lever jo perfekte liv, og er de beste mødre på jord. Ingen som gjør feil, eller krangler med mannen. Vet det er overdrevet, men det er vel sånn i mange tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man ikke kunne klage litt her inne da? Mulig man ikke kan forvente mer på et anonymt forum.

 

Håpløse menn er det mange av oss som har og vi kan ikke drive å kvitte oss med dem hele tiden. Jeg er for å finne løsninger i parforhold.

 

Godt å få ut lit frustrasjon her når man ikke ønsker å utlevere mannen sin til venner og bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det kan være irriterende med mye klaging. Men noen ganger kan det være greit å få andres tips og råd ang en situasjon som har oppstått. (Uten å få kjeft, og uten å måtte kaste ut mannen)

 

Anonym poster: 639ec3342a3688dc75471355fde48e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er lei av folk som år ut og år inn klager over det samme, men egentlig ikke vil gjøre det som skal til for å få det bedre. Selv er jeg glad for at jeg ikke mistet troen på at det går an å ha et fint parforhold,skilte meg, og fant den mannen jeg skulle ha. Vi har det supert, selv etter 18 år. Noen ganger går det an å gjøre noe med et forhold, noen ganger bare VET du at det er dødt løp. Kunsten er å se hva som er hva, og å våge å gjøre noe med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke til hva du har skrevet, HI? Jeg er enig med deg i at mange her inne er dårlige på å reflektere - de svarer bare hva de umiddelbart tenker ut fra det som er skrevet i andre svar - de fleste tror jeg faktisk hopper over hovedinnlegget.

 

Anonym poster: ec0f3706970101c6c4ac85768aa146d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er de som stiller spørsmål til spørsmålet, i stedet for å svare på det man spør om. (Eks, "hva tjener dere/er dere gift/ hva er yndlingsfargen din" og svaret man får er "hvorfor lurer du på det?" eller beskjed om at man har skrevet ordet feil.)

 

Typisk svar til de som trenger råd ang forhold er "hvorfor giftet du deg med ham?"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det du sier.

Standard kommentaren her inne er jo at han må på hue og rævva ut, uansett.

 

Synes selv det er vanskelig å komme med råd noen ganger, men å kaste han ut er ikke noe som vanligvis kommer fra meg.

Da skal det være temmelig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, ser poenget ditt.

 

På den andre siden finnes det en del folk, særlig damer, som klager bare for å få sympati. Nærmest konstant! De er ikke interesserte i råd, tips o.l., men mer i at noen skal synes synd på dem og skryte av dem om hvor flinke de er. Nærmest konstant!

 

Jeg har en svigerinne som er slik, bl.a. Da blir i alle fall jeg irritert, og tenker: Ja, men så gjør noe med situasjonen da! Gå fra mannen din, viss han er då udugelig, ikke få ett til barn med ham!!

 

Anonym poster: e42dba3ea751eb48c8a166c8c5f7f3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...