Gå til innhold

Flere som har måttet gå fra IVF til inseminasjon med stim av Pergotime+Gonal F?


Snartsvanger?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en inseminasjon uten noen form for stimulering i forkant, ble ikke gravid. Så over til IVF,reagerte for lite på nedreguleringen (økte til og med doseringen etterhvert) og blir nå rådet til å gå over til stimulering med Pergotime 5 dager +Gonal F i to dager. Er ikke sjansen mye mindre med inseminasjon?? Problemet er at jeg ikke får noe særlig tykkere slimhinne og de så bare etpar folikler på ul... Noen som har opplevd noe lignende? Har gått til en spesialist i Danmark, og vil jo tro at han vet hva han gjør, men ... er så utrolig redd for at alt håp er ute nå ... Blir veldig glad for svar ! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved inseminasjon må jo sædcellen selv svømme til egget og bli befruktet. Deretter glir den ned til livmor og fester seg. Så, det tar jo lengre tid enn med IVF-behandling, hvor egget blir befruktet for så å settes inn i livmoren din.

 

Hvor i Danmark har du vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved inseminasjon må jo sædcellen selv svømme til egget og bli befruktet. Deretter glir den ned til livmor og fester seg. Så, det tar jo lengre tid enn med IVF-behandling, hvor egget blir befruktet for så å settes inn i livmoren din.

 

Hvor i Danmark har du vært?

 

Ja,det er jo det jeg tenker på,er ikke dette et skritt tilbake?.. Jeg vil jo helst stole på en spesialist ;o) men noe sier meg at det kan være enda vanskeligere å lykkes med et nytt forsøk og et "skudd i blinde" / inseminasjon, selv om jeg medisineres først...

Jeg var først til vanlig inseminasjon på Sellmer Klinik,så har jeg nettopp avsluttet IVF-behandling hos DanFert,de ville stoppe behandlingen da jeg ikke responderte godt nok på medisinen.. Så foreslår de nå inseminasjon igjen med Pergo og Gonal...

Har hørt om mange som skulle ønske de gikk over til IVF tidligere,enn å prøve så mange forsøk med inseminasjon...

Oppfatter det som mange lykkes oftere med IVF ifht insem, men jeg er dessverre 40 og prøver fortvilt holde motet oppe her ... Takk for svar til ei som bare går rundt med dype hjertesukk her ... ;o( ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har vært hos CFC i Danmark. Det ble konstatert tette eggledere hos meg her i Norge, så for meg var kun IVF-behandling det jeg kunne få. Jeg hadde ikke tid til å vente på å få operert egglederne (min norske gynekolog foreslo det), det viste seg også at det ikke var nødvendig.

 

Kanskje du kan være interessert i en second opinion hos CFC, hvis du orker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har gjort det. Etter veldig mange forsøk og en god del aborter prøvde vi inseminasjon som et siste desperat forsøk. Femar. Jeg ble gravid og vi har en nydelig liten datter!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har gjort det. Etter veldig mange forsøk og en god del aborter prøvde vi inseminasjon som et siste desperat forsøk. Femar. Jeg ble gravid og vi har en nydelig liten datter!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg! Og så utrolig at det gikk bra til slutt da <3 Jeg går bare rundt meg selv nå og tror at slaget er tapt siden jeg ikke fikk sjangsen til å prøve IVF.. så dette var en stor opptur for meg ;o) Da velger jeg å tro på et mirakel,men jeg blir 41 om ikke så altfor lenge, ikke rart jeg holder på å miste håpet. Takktakk, du gjorde ihvertfall min helg litt lettere ;o) Bare å fortsette å krysse fingrene. Ikke sikker på hva Femar er ? ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jeg har gjort det. Etter veldig mange forsøk og en god del aborter prøvde vi inseminasjon som et siste desperat forsøk. Femar. Jeg ble gravid og vi har en nydelig liten datter!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

 

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg! Og så utrolig at det gikk bra til slutt da <3 Jeg går bare rundt meg selv nå og tror at slaget er tapt siden jeg ikke fikk sjangsen til å prøve IVF.. så dette var en stor opptur for meg ;o) Da velger jeg å tro på et mirakel,men jeg blir 41 om ikke så altfor lenge, ikke rart jeg holder på å miste håpet. Takktakk, du gjorde ihvertfall min helg litt lettere ;o) Bare å fortsette å krysse fingrene. Ikke sikker på hva Femar er ? ..

 

Jo, nå har jeg sjekket Femar, det skal visst være litt mindre bivirkninger enn Pergo,men jeg tar gjerne Pergo hvis det kanskje er litt sterkere og virkelig får futt på produksjonen her ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen årsak:-)

Jeg leste om femar i avisen og spurte om jeg kunne prøve det i stedet for pergotime. Tror det var medicus i Trondheim som hadde hatt veldig gode resultater med femar. Tok også eggløsningssprøyte.

 

Jeg var 36, men husker at jeg gikk rundt i 14 dager og var skikkelig pessimist. Men nå er hun her (ett år og den aller fineste), og hun er verdt de 7 årene det tok:-)

 

Masse masse lykke til!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ingen årsak:-)

Jeg leste om femar i avisen og spurte om jeg kunne prøve det i stedet for pergotime. Tror det var medicus i Trondheim som hadde hatt veldig gode resultater med femar. Tok også eggløsningssprøyte.

 

Jeg var 36, men husker at jeg gikk rundt i 14 dager og var skikkelig pessimist. Men nå er hun her (ett år og den aller fineste), og hun er verdt de 7 årene det tok:-)

 

Masse masse lykke til!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

 

Kan du/dere forresten huske om det gikk veldig lang tid fra dere sluttet med sprøyter/medisin til menstruasjonen kom, for å begynne med Pergo/Femar m.m ? Det har nå gått 24 dager siden jeg sluttet med sprøyter og hele 41 dager siden siste menstruasjon.... Trenger det å være noe galt eller er det bare kroppen som må ha ekstra tid til å komme tilbake til normalen igjen ? Blir jo både utålmodig og bekymret ;o( ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen årsak:-)

Jeg leste om femar i avisen og spurte om jeg kunne prøve det i stedet for pergotime. Tror det var medicus i Trondheim som hadde hatt veldig gode resultater med femar. Tok også eggløsningssprøyte.

 

Jeg var 36, men husker at jeg gikk rundt i 14 dager og var skikkelig pessimist. Men nå er hun her (ett år og den aller fineste), og hun er verdt de 7 årene det tok:-)

 

Masse masse lykke til!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

 

Kan du/dere forresten huske om det gikk veldig lang tid fra dere sluttet med sprøyter/medisin til menstruasjonen kom, for å begynne med Pergo/Femar m.m ? Det har nå gått 24 dager siden jeg sluttet med sprøyter og hele 41 dager siden siste menstruasjon.... Trenger det å være noe galt eller er det bare kroppen som må ha ekstra tid til å komme tilbake til normalen igjen ? Blir jo både utålmodig og bekymret ;o( ;o)

Ingen årsak:-)

Jeg leste om femar i avisen og spurte om jeg kunne prøve det i stedet for pergotime. Tror det var medicus i Trondheim som hadde hatt veldig gode resultater med femar. Tok også eggløsningssprøyte.

 

Jeg var 36, men husker at jeg gikk rundt i 14 dager og var skikkelig pessimist. Men nå er hun her (ett år og den aller fineste), og hun er verdt de 7 årene det tok:-)

 

Masse masse lykke til!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

 

Kan du/dere forresten huske om det gikk veldig lang tid fra dere sluttet med sprøyter/medisin til menstruasjonen kom, for å begynne med Pergo/Femar m.m ? Det har nå gått 24 dager siden jeg sluttet med sprøyter og hele 41 dager siden siste menstruasjon.... Trenger det å være noe galt eller er det bare kroppen som må ha ekstra tid til å komme tilbake til normalen igjen ? Blir jo både utålmodig og bekymret ;o( ;o)

 

Hei,

 

Har ikke sett denne tidligere:-)

Håper alt har ordnet seg nå!

Jeg gikk ikke på sprøyter før jeg begynte med Femar, og den ene gangen jeg tok det ble jeg altså gravid. Vi skal snart i gang igjen, og jeg håper jo på et mirakel denne gangen også.

Har du begynt med Femar/pergo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen årsak:-)

Jeg leste om femar i avisen og spurte om jeg kunne prøve det i stedet for pergotime. Tror det var medicus i Trondheim som hadde hatt veldig gode resultater med femar. Tok også eggløsningssprøyte.

 

Jeg var 36, men husker at jeg gikk rundt i 14 dager og var skikkelig pessimist. Men nå er hun her (ett år og den aller fineste), og hun er verdt de 7 årene det tok:-)

 

Masse masse lykke til!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

 

Kan du/dere forresten huske om det gikk veldig lang tid fra dere sluttet med sprøyter/medisin til menstruasjonen kom, for å begynne med Pergo/Femar m.m ? Det har nå gått 24 dager siden jeg sluttet med sprøyter og hele 41 dager siden siste menstruasjon.... Trenger det å være noe galt eller er det bare kroppen som må ha ekstra tid til å komme tilbake til normalen igjen ? Blir jo både utålmodig og bekymret ;o( ;o)

Ingen årsak:-)

Jeg leste om femar i avisen og spurte om jeg kunne prøve det i stedet for pergotime. Tror det var medicus i Trondheim som hadde hatt veldig gode resultater med femar. Tok også eggløsningssprøyte.

 

Jeg var 36, men husker at jeg gikk rundt i 14 dager og var skikkelig pessimist. Men nå er hun her (ett år og den aller fineste), og hun er verdt de 7 årene det tok:-)

 

Masse masse lykke til!

 

Anonym poster: 70c2df6df499efa291061893074131ec

 

Kan du/dere forresten huske om det gikk veldig lang tid fra dere sluttet med sprøyter/medisin til menstruasjonen kom, for å begynne med Pergo/Femar m.m ? Det har nå gått 24 dager siden jeg sluttet med sprøyter og hele 41 dager siden siste menstruasjon.... Trenger det å være noe galt eller er det bare kroppen som må ha ekstra tid til å komme tilbake til normalen igjen ? Blir jo både utålmodig og bekymret ;o( ;o)

 

Hei,

 

Har ikke sett denne tidligere:-)

Håper alt har ordnet seg nå!

Jeg gikk ikke på sprøyter før jeg begynte med Femar, og den ene gangen jeg tok det ble jeg altså gravid. Vi skal snart i gang igjen, og jeg håper jo på et mirakel denne gangen også.

Har du begynt med Femar/pergo?

 

Tuusen takk for svar ! Dessverre "krangler" kroppen min med meg, jeg venter fortsatt på at noe skal skje, nå er det hele 61 dager siden siste mens! ... Og kan du tenke deg hvor utålmodig jeg er?? ;o) Jeg vil jo bare komme igang med Pergo snarest mulig... sukk... ;o( ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...