Gå til innhold

Føden/barsel på UNN - erfaringer?


shim

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp testet positivt, og har så smått begynt å glede meg over tiden som kommer.

Fra tidligere har jeg en 10-åring født på sykehus i Telemark, og en baby på 9 mnd født på St. Olav i Trondheim. Jeg opplevde at disse to fødeavdelingene var milevis fra hverandre mtp. hvordan jeg opplevde personalet, kompetanse, omgivelser og selve fødselen. Min tredje blir altså født her i Tromsø, og jeg er veldig spent på dette. Noen som har noen erfaringer å dele? Gir de lystgass? (Hvis ikke, tror jeg at jeg finner meg et annet sted...) regner med kompetansen er høy, siden det er et universitetssykehus :) og hvordan er barseltiden? Hvor lenge kan man bli? Enerom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UNN tilbyr lystgass, ja. Pluss en rekke andre smertestillende, som epidural og akupunktur f.eks. Hvert føderom skal visstnok ha badekar (? her er jeg litt usikker siden jeg ikke har sett alle rommene).

 

Ellers vil jeg tro UNN ligner mer på St. Olavs enn Telemark.

 

Noe jeg selv vil anbefale, er å bli overført til sykehotellet etter fødsel, fremfor å være på barselavd. (siden det er mer urolig der). Hvis ikke medisinske grunner fraråder det, selvsagt.

 

På hotellet (som også ligger i sykehusbygget), får du enerom m/ bad. Det er mulighet for pappaen å overnatte (mot betaling - det er jo et hotell ;)), samt at du regulerer besøket ditt selv.

Jeg synes de er flinke på UNN, har alltid følt meg godt ivaretatt - håper det blir slik for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Hei :) JEg testet positivt for et par uker siden, bor i Tromsø og har født her før, om du vil kan du sende meg en melding så kan jeg svare på spørsmålene du måtte ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var veldig fornøyd med UNN da jeg fødte der i mai 2011. I august kommer nr 2 og er ikke mange steder jeg heller ville født.

 

Dersom man ikke har noen utfordringer blir man vanligvis sendt med til barselhotellet hvor du kan ha med barnefaren og evt andre barn. Jeg for min del ble liggende på barselavdelingen for gullet fikk gulsott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...