Gå til innhold

Jeg gidder ikke lage sånn hæppi juletråd...


Mrs Smutt & Smilende

Anbefalte innlegg

Jeg sender ikke julekort. Men jentungen og jeg har laget 15 lyslykter av syltetøyglass, hjemmelagede meiseboller og nisse av kongle. Meiseboller i pepperkakeformer var ganske søtt, og jævli klin.

Men du må finne deg i å FÅ julekort. Så det. Jeg har forresten hengt opp kvisthjertet fra i fjor. Fortsett sånn.

 

Ja takk. Ikke helt sant at jeg ikke sender julekort da, sporadisk får jeg det for meg at jeg skal sende, men det er så gørr for jeg får ingen tilbake.

 

Unntatt fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cunning stunts

Jeg sender ikke julekort. Men jentungen og jeg har laget 15 lyslykter av syltetøyglass, hjemmelagede meiseboller og nisse av kongle. Meiseboller i pepperkakeformer var ganske søtt, og jævli klin.

Men du må finne deg i å FÅ julekort. Så det. Jeg har forresten hengt opp kvisthjertet fra i fjor. Fortsett sånn.

 

Ja takk. Ikke helt sant at jeg ikke sender julekort da, sporadisk får jeg det for meg at jeg skal sende, men det er så gørr for jeg får ingen tilbake.

 

Unntatt fra deg.

Jeg har ocd på julekort, serru.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jule-Juliea

Blir egentlig litt trist av å høre dere er flinke og lager selv og greier!!

 

Jeg har printer, jeg har koblet den til, den HAR fungert og den HAR farger, men HAR den lyst til å printe ut noe som helst? NEI!

 

Jeg har dårlig tid og jeg har ikke peiling på hvor jeg skal bestille disse svindyre "wannabe lag selv kortene fordi jeg laster opp eget bilde" kortene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg bare så veldig veldig trøtt at jeg faktisk bare må sove litt på det gitt...

 

Glad for gode tips, men kjenner vel at jeg heller mot å bestille bilder som jeg kliner inn i noen bretta farget kartong i år igjen...

 

....eller eventuelt bare bestille kortene som det er. Noen av de menneskene ser jo ikke så verst ut og myser man skikkelig så kan det jo se ut som gutta her i huset... ;)

HA, da hadde svigermor blitt skikkelig glad, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt kortshop. Ikke billig, men fint og ikke glorete. Liker ikke sånne med en trykt julenisse over bildet. Dessuten liker jeg å kunne ha flere bilder på, er så vanskelig å finne det ene bildet der alle er fine.

 

De siste årene har jeg brukt iPhoto. Enda enklere og fine lay out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Jeg har pleid å bestille fra www.smartphoto.no - de har 30% på alle kort nå - http://www.smartphoto.no/xmas2012

 

De sender meg jo stadige mailer og gjerne sånn i september/oktober kommer det rasende gode tilbud på julekort og kalendere; bestilte denne gangen i november og fikk 40% på hele bestillingen. Hjelper jo på for fotokalendere til ørten stykker er jo ikke billig.

 

Forøvrig blir kortene fine og de har mange valg muligheter mtp glorete faktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt optimalprint.no

 

Ser ut som du får like mange svar som antall personer i tråden her, da har du hvertfall nok å sjekke ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan signere for optimalprint også, jeg har visst bestilt derfra en gang jeg og ;) Rask levering, god kvalitet, og hvis jeg ikke husker feil, rimeligere enn kortshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt kortshop. Ikke billig, men fint og ikke glorete. Liker ikke sånne med en trykt julenisse over bildet. Dessuten liker jeg å kunne ha flere bilder på, er så vanskelig å finne det ene bildet der alle er fine. De siste årene har jeg brukt iPhoto. Enda enklere og fine lay out!

 

IPHOTO!!!!

Tok meg nå 10 minutter og fiks ferdig julekort....

At jeg ikke tenkte på det da?

MAKAN!

 

Takk for tips!!!!!

 

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yayyy, da har jeg også bestilt julekort! Optimalprint, tok meg 20 min, inkludert at jeg klarte å lukke fanen jeg jobbet med (!!!!) og måtte gjøre alt på nytt. Haha.

Men fiiiint ble det, fire sider med bilder og moro, og overkommelig pris. Det er jo jul bare en gang i året, og det blir juniors første offisielle julekort, så da får det gå ;)

 

De som vil ha får rekke opp hånden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våget meg inn her for jeg håpet dette var litt sånn julekosfri sone. Høh.

 

Uansett, jeg har ikke begynt på julekorta enda, har ikke pynta enda, vaska vindu i dag, da, så det er jo noe...

 

Vurderer å få laga nyttårskort. Da skal jeg bruke kortshop.no, for de skriver på konvoluttene for deg. Det er gull verdt.

 

De har dessuten noen kort som ikke er stygge. Det er ikke så dumt det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og, siden jeg nå faktisk stakk innom der, de har vanvittig bra familieplanleggere, enten bilder av hvert familiemedlem eller nytt bilde for hver mnd. Blir ikke så dyrt om man bestiller flere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allid laget selv jeg også, unntatt julen 2010, da bestilte jeg på nett. Ble litt kluss for da måtte jo alle få akkurat det samme, på tre språk, men hei.

 

Har kommet frem til å lage selv, for da kan de jeg bare vil skrive syv ord til motta nettopp kun syv ord, og de som jeg vil skrive mer og personlig til får mer. Tar bilde av bittelille gossegossegooooo-(snart skolejente)-frøkna og fremkaller hos Fuji Direkte, det er under en krone per bilde og jeg får dem i posten på under en uke. Kjøper kort fra Unicef eller lignende, og voila!

 

Men juleverksted..!!

HVORFOR HAR IKKE JEG BLITT INVITERT TIL NOE JULEVERKSTED??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yayyy, da har jeg også bestilt julekort! Optimalprint, tok meg 20 min, inkludert at jeg klarte å lukke fanen jeg jobbet med (!!!!) og måtte gjøre alt på nytt. Haha.

Men fiiiint ble det, fire sider med bilder og moro, og overkommelig pris. Det er jo jul bare en gang i året, og det blir juniors første offisielle julekort, så da får det gå ;)

 

De som vil ha får rekke opp hånden!

Rekker opp hånden!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allid laget selv jeg også, unntatt julen 2010, da bestilte jeg på nett. Ble litt kluss for da måtte jo alle få akkurat det samme, på tre språk, men hei.

 

Har kommet frem til å lage selv, for da kan de jeg bare vil skrive syv ord til motta nettopp kun syv ord, og de som jeg vil skrive mer og personlig til får mer. Tar bilde av bittelille gossegossegooooo-(snart skolejente)-frøkna og fremkaller hos Fuji Direkte, det er under en krone per bilde og jeg får dem i posten på under en uke. Kjøper kort fra Unicef eller lignende, og voila!

 

Men juleverksted..!!

HVORFOR HAR IKKE JEG BLITT INVITERT TIL NOE JULEVERKSTED??

Bare å melde seg på! Går av stabelen nå til uka!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allid laget selv jeg også, unntatt julen 2010, da bestilte jeg på nett. Ble litt kluss for da måtte jo alle få akkurat det samme, på tre språk, men hei. Har kommet frem til å lage selv, for da kan de jeg bare vil skrive syv ord til motta nettopp kun syv ord, og de som jeg vil skrive mer og personlig til får mer. Tar bilde av bittelille gossegossegooooo-(snart skolejente)-frøkna og fremkaller hos Fuji Direkte, det er under en krone per bilde og jeg får dem i posten på under en uke. Kjøper kort fra Unicef eller lignende, og voila! Men juleverksted..!! HVORFOR HAR IKKE JEG BLITT INVITERT TIL NOE JULEVERKSTED??

 

Jeg inviterer deg herved til neste års julekortmakeri!

 

Til min veldig store forundring bestilte jeg kortene gjennom iPhoto. Tenkte bare at det helt sikkert blir noe kluss, men ett og ett halvt døgn seinere, da jeg kom hjem fra jobben, sto det en nett liten eske på trappa. Fiks ferdig og helt supre, men følelsen av å "ha juksa" litt snek seg litt på gitt.

 

Moro var det, men tenker som så at det muligvis blir de godgamle hjemmesnekra til neste år.

Så hvis jeg håndterer det som best er, nemlig med nok rødvin til, så er det jo veldig koselig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...