Gå til innhold

Jeg gidder ikke lage sånn hæppi juletråd...


Mrs Smutt & Smilende

Anbefalte innlegg

Hvert år har jeg vært flink pike og laget alle julekorta selv.

Kranglet med mannen, Panduro og printeren, men fått viljen min til slutt.

I år?

Fekkin gobshait...

 

Tenkte jeg skulle bestille julekort på nettet, men det finnes jo baaaare sånne glorete kort jo????

 

Ååååh, det skulle jo være sååååå enkelt og alt.

 

DET ER IKKE DET VØTTØ, IKKE NÅR KORTA SER UT SOM DRITT!!!

 

Sånn!

 

Jeg VET at her er det gode, snille bra damer som hjelper en stakkars sjel i en sådan stund.

Tips mottas med ekstrem neiing og voldsom kniks i knea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det skremmende enkelt og hjemmelaget. Funnet et fint bilde av junior, brukt redigeringsprogrammet på pcn og klistret på noe tekst på bildet, og laget en ålreit ramme rundt det.

Trykket på "print" og så rablet litt på baksiden om god jul, godt nyttår, gleder oss til vi ses igjen osv.

 

I min omgangskrets og familie er det ikke så nøye hvor proft og fancy det ser ut, men det er viktig å vise at man tenker på hverandre :) Så da så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bildene er i boks.

Printeren suger maling og trenger påfyll, men jeg orker ikke måtte kjøpe toner før jul... Lat? Ja, kanskje...

 

Trenger egentlig ikke bilder, men jeg vet noen besteforeldre som blir veeeeldig såra hvis de ikke får.

 

Det behøver ikke være fancysmancy, men bare litt enkelt...

 

Takker for tips altså Minty Christmas, men er det noen der ute som har et nettsted de vil anbefale. Det er MANGE der ute som leverer julekort gitt... altfor mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cunning stunts

Jeg hadde fra FotoKnudsen i fjor, mitt eneste år med ferdigkort, det var veldig fine kort og grei levering.

Men du, kan du ikke bare kopiere opp det bildet du vil bruke, lime det på fint papir og la det stå til?

Eller lage / kjøpe andre kort og legge bilde løst inni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...liker forresten Luten sin idé også

Du kan kjøpe fargete ark, klippe de til i kortstr (enkelt sagt klippe et a4 ark over på langs eller tvers og brette de dobbelt), og lime et bilde på utenpå eller inni. Klistre på litt hjerter og sånt, eller et par julemotiver, så har du et fiks ferdig julekort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fra FotoKnudsen i fjor, mitt eneste år med ferdigkort, det var veldig fine kort og grei levering.

Men du, kan du ikke bare kopiere opp det bildet du vil bruke, lime det på fint papir og la det stå til?

Eller lage / kjøpe andre kort og legge bilde løst inni?

 

Rett og slett sjekke FotoKnudsen da.

Jeg har ikke farger igjen i printeren.

Derfor maser jeg så fælt her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cunning stunts

Jeg hadde fra FotoKnudsen i fjor, mitt eneste år med ferdigkort, det var veldig fine kort og grei levering.

Men du, kan du ikke bare kopiere opp det bildet du vil bruke, lime det på fint papir og la det stå til?

Eller lage / kjøpe andre kort og legge bilde løst inni?

 

Rett og slett sjekke FotoKnudsen da.

Jeg har ikke farger igjen i printeren.

Derfor maser jeg så fælt her... :)

Jamen kjære deg, det er slikt man har fotobutikken til :) Egen printer er bare satans verk og har ikke noe i juletida å gjøre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et siste spam-innlegg her vil jeg si en ting: Inkclub.com

Få blekket rett i posten, mye billigere enn i butikken. Bruker kun inkclub sine egenproduserte patroner - like bra og veldig billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cunning stunts

...liker forresten Luten sin idé også

Du kan kjøpe fargete ark, klippe de til i kortstr (enkelt sagt klippe et a4 ark over på langs eller tvers og brette de dobbelt), og lime et bilde på utenpå eller inni. Klistre på litt hjerter og sånt, eller et par julemotiver, så har du et fiks ferdig julekort :)

Jeg har laget julekort i alle år, bortsett fra i fjor, så jeg har aldri kommet ut av juleverkstedmodusen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...liker forresten Luten sin idé også

Du kan kjøpe fargete ark, klippe de til i kortstr (enkelt sagt klippe et a4 ark over på langs eller tvers og brette de dobbelt), og lime et bilde på utenpå eller inni. Klistre på litt hjerter og sånt, eller et par julemotiver, så har du et fiks ferdig julekort :)

 

Det er akkurat det jeg har gjort før. Det er gøy og det blir helt ok altså.

Sprita det opp med litt humor.

F.eks et minibilde av mannen og meg som tatt rett ut i fra en trailer park.

Litt sånn "mener de det her, eller er det tull" bilde....

 

Orker ikke styre i år... Vil liksom bare trykke på noen knapper og bli ferdiiiii.

 

Ellers er kortshop sjekket ut, men det var litt dyhyrt, eller.... er jeg kjip nå? Hmmm, sikkert ikke noe dyrere enn når jeg har ordna selv. Panduro er dyrt det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...liker forresten Luten sin idé også

Du kan kjøpe fargete ark, klippe de til i kortstr (enkelt sagt klippe et a4 ark over på langs eller tvers og brette de dobbelt), og lime et bilde på utenpå eller inni. Klistre på litt hjerter og sånt, eller et par julemotiver, så har du et fiks ferdig julekort :)

Jeg har laget julekort i alle år, bortsett fra i fjor, så jeg har aldri kommet ut av juleverkstedmodusen.

 

Det er sånne som deg som gjør meg til skamme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cunning stunts

...liker forresten Luten sin idé også

Du kan kjøpe fargete ark, klippe de til i kortstr (enkelt sagt klippe et a4 ark over på langs eller tvers og brette de dobbelt), og lime et bilde på utenpå eller inni. Klistre på litt hjerter og sånt, eller et par julemotiver, så har du et fiks ferdig julekort :)

Jeg har laget julekort i alle år, bortsett fra i fjor, så jeg har aldri kommet ut av juleverkstedmodusen.

Og siden Minty kan spamme kan jeg også: jeg lager dem faktisk ofte i romjula og legger bort til neste år, for da har jeg rolig kosetid og fri og er i julemodus til tusen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cunning stunts

...liker forresten Luten sin idé også

Du kan kjøpe fargete ark, klippe de til i kortstr (enkelt sagt klippe et a4 ark over på langs eller tvers og brette de dobbelt), og lime et bilde på utenpå eller inni. Klistre på litt hjerter og sånt, eller et par julemotiver, så har du et fiks ferdig julekort :)

Jeg har laget julekort i alle år, bortsett fra i fjor, så jeg har aldri kommet ut av juleverkstedmodusen.

 

Det er sånne som deg som gjør meg til skamme ;)

Næsj, jeg gjør jo i hele min tilværelse bare de koselige tingene, helst, etter prinsippet "heller kos enn ryddig og rent", så der kommer hjemmebakt brød, hjemmelagde julekort etc inn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...liker forresten Luten sin idé også

Du kan kjøpe fargete ark, klippe de til i kortstr (enkelt sagt klippe et a4 ark over på langs eller tvers og brette de dobbelt), og lime et bilde på utenpå eller inni. Klistre på litt hjerter og sånt, eller et par julemotiver, så har du et fiks ferdig julekort :)

 

Det er akkurat det jeg har gjort før. Det er gøy og det blir helt ok altså.

Sprita det opp med litt humor.

F.eks et minibilde av mannen og meg som tatt rett ut i fra en trailer park.

Litt sånn "mener de det her, eller er det tull" bilde....

 

Orker ikke styre i år... Vil liksom bare trykke på noen knapper og bli ferdiiiii.

 

Ellers er kortshop sjekket ut, men det var litt dyhyrt, eller.... er jeg kjip nå? Hmmm, sikkert ikke noe dyrere enn når jeg har ordna selv. Panduro er dyrt det også :)

 

Det er dyrt. Men det er solide kort også, og veldig god kvalitet. Så det kommer jo litt an på hva du vil legge i kortene. Vi bruker de som sagt til takkekort fra f.eks navnefest og fødsel. Har egentlig ikke falt meg inn å bruke de til julekort da jeg synes det blir for dyrt og jeg liker kortene enkle ;)

Fotoknudsen og japanphoto lager de enklere kortene, billigere, og har sikkert masse julemotiver å velge i :) Blir vel noe sånt jeg går for selv, dersom jeg skal bestille på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ende over!

Dere må da gjerne spamme litt. Det er jo tross alt mye hyggeligere å prate her enn å lage julekort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...liker forresten Luten sin idé også Du kan kjøpe fargete ark, klippe de til i kortstr (enkelt sagt klippe et a4 ark over på langs eller tvers og brette de dobbelt), og lime et bilde på utenpå eller inni. Klistre på litt hjerter og sånt, eller et par julemotiver, så har du et fiks ferdig julekort :)
Jeg har laget julekort i alle år, bortsett fra i fjor, så jeg har aldri kommet ut av juleverkstedmodusen.
Det er sånne som deg som gjør meg til skamme ;)
Næsj, jeg gjør jo i hele min tilværelse bare de koselige tingene, helst, etter prinsippet "heller kos enn ryddig og rent", så der kommer hjemmebakt brød, hjemmelagde julekort etc inn.

 

Åh, det kjenner jeg meg igjen i... hahahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke julekort. Men jentungen og jeg har laget 15 lyslykter av syltetøyglass, hjemmelagede meiseboller og nisse av kongle. Meiseboller i pepperkakeformer var ganske søtt, og jævli klin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cunning stunts

Jeg sender ikke julekort. Men jentungen og jeg har laget 15 lyslykter av syltetøyglass, hjemmelagede meiseboller og nisse av kongle. Meiseboller i pepperkakeformer var ganske søtt, og jævli klin.

Men du må finne deg i å FÅ julekort. Så det. Jeg har forresten hengt opp kvisthjertet fra i fjor. Fortsett sånn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender ikke julekort. Men jentungen og jeg har laget 15 lyslykter av syltetøyglass, hjemmelagede meiseboller og nisse av kongle. Meiseboller i pepperkakeformer var ganske søtt, og jævli klin.

Men du må finne deg i å FÅ julekort. Så det. Jeg har forresten hengt opp kvisthjertet fra i fjor. Fortsett sånn.

 

Ja takk. Ikke helt sant at jeg ikke sender julekort da, sporadisk får jeg det for meg at jeg skal sende, men det er så gørr for jeg får ingen tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...