Gå til innhold

Hvordan ligger vi an jenter?


Desemberprins kom 20des :)

Anbefalte innlegg

Jeg har vel det meste i hus, bortsett fra pysjer og laken. Rommet er ikke ferdig, bagen er ikke pakket......men begynner å lure på om jeg skal vaske tøyet hans snart :) er usikker på om jeg skal la str 50 ligge med lapper på i tilfelle han blir stor.....noe de sier han ikke blir i forhold til søsteren som var 3590 og 51cm (brukte str 50 til henne).....

 

Har jo ikke termin før 25 des, men om han er snill gutt og hører på mammaen sin så kommer han etter kl 00 på nyttårsaften :P

Endret av Desmeber prins 25 des:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra at huset er kaos, så er det meste klart tror jeg. Jeg får ikke gjort så mye husarbeid for tiden pga bekkenløsning, og mannen har fullt opp med å pusse opp soverommene og med å studere ved siden av jobb, så hus og hjem har blitt litt nedprioritert i det siste:( Kjenner det stresser meg litt nå som det nærmer seg jul og alt, men forhåpentligvis er han snart i mål med oppussingen og det nærmer seg skoleferie, så da blir det vel litt orden i huset ellers også:)

 

Har ikke pakket baggen enda heller, får vel ta det til uken. Har termin 23. desember, og håper hun kommer før. Tviler på jeg går så langt over at jeg får over nyttår, for har så mye, kraftige kynnere allerede, så da håper jeg heller hun kommer før jul enn i romjulen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin på tirsdag, så har 4 dager igjen. 40 uker i morgen. Det meste er vel klart. Har fått pakket det meste av fødebagen, men tenkte å pakke en bag til storebror, noe jeg ikke har gjort ennå. Kan jo være han må skysses ut av huset når det hele starter. Kommer litt an på om vi får tak i svigermor eller ikke.

 

Ellers er babyklær vasket, og alt annet som må vaskes er i orden. Vognbag, kurv, sengetøy etc. Har ikke lagt på sengetøy på kurven og sånn da, det klarer vi når vi kommer hjem fra sykehuset. Greit at det er elt reint når mini skal legges nedi. Men det står klart da.

 

Så mini kan bare komme når han føler for det egentlig. Litt skremmende å tenke på at jeg har max 15 dager igjen etter overtiden å beregne. Satser på at han melder sin ankomst før det da.

 

I dag har sambo siste dag på jobb i 2012, og det er jo også betryggende :) Han har to uker ferie igjen, og i tillegg til to uker fødselsperm så måtte han begynne å ta det ut på førstkommende mandag. Helt greit for meg det :D Er nok en kommende storebror som blir fornøyd med å ha pappa'n litt mer hjemme og, så kan han levere og hente i barnehagen, noe som blir stas. Vanligvis leverer og henter jeg stort sett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt klart, bortsett fra søskenvogn, klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg tror vil være best for oss. Det blir 16 mnd mellom og vi trenger en som er grei inn og ut av bilen.

Nå venter jeg i spenning på fødselen, har termin 7 desember, men føler at han vil ut litt før, men er ikke sikker på om det bare er en liten ønsketenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to uker igjen og er så fødeklar som overhode mulig :P Alt er klart til å ta i mot lillebror. Og nå har jeg vært plaget med særdeles hyppige kynnere siden onsdag. Holder på å bli sprø! På kontroll på onsdag sa både jordmor og gyn (uavhengige av hverandre) at jeg ikke kommer til å gå helt til termin, så jeg krysser fingre og tær for at noe er i gjære snart.

 

Lykke til med innspurten, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt i huset er klart til den lille. Tok på sengtøy på vuggen isted, lagde klar bilsetet med kjørepose, og klær er klar til den lille til sykehuset. Nå gjenstår kun meg selv. Jeg er IKKE klar :P

Har pakket toalettmappe til meg selv, samt crogs og 2 joggebukser. Ellers er det kun kaos med hva jeg trenger av klær. Jeg oppdaget nemlig jeg ikke eier en eneste amme-vennlig genser/topp, tviler på jeg er så ivrig på å vise den magen min etterpå (liker den ikke nå en gang!). Så må på shopping mandag etter kontroll på sykehuset. Bare 3 dager igjen, 11 dager til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt klart, mangler baby :P

baggen er sånn sett klar men lurer på om jeg skal pakke den engang til. pakket den i hastverk da jeg måtte på sykehuset for å sjekke om jeg hadde fått svangerskapsforgiftning, i så tilfelle hadde jeg blitt satt igang siden jeg var 38 uker på vei så baggen måtte pakkes. men nå lurer jeg på hva som er oppi der i det hele tatt. alt skjedde så fort.

 

ble sulten nå.... is med banan og ananas mmmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel ganske klare, med tanke på forberedelser. Sikkert noen ting vi kommer på at vi trenger, men babyen har i alle fall et sted å sove, et sted for stell, en vogn og dertil egnet tilbehør, samt en velfylt kommode med klær:-)

Bagen min er ganske klar, men vil helst ha et lite lager med lettspist snacks/ mat samt drikke i orden. Meget mulig det ikke blir nødvendig, men tenker at det neppe kan skade å ha noe medbrakt, i tilfelle rottefelle:)

 

Jeg føler meg ikke helt klar for noe Ullevål-show foreløpig, når det er sagt. Dritskummelt å vente på at noe skal skje eller ikke skje, og det føles nesten som jeg skulle ha rukket å gjøre unna "100 ting du må gjøre før du dør"-lista før mini kommer.

Oppfører meg nesten som om butikkene stenger for evig og alltid den dagen hun blir født, og som om jeg aldri mer skal se en sportssøndag på NRK mer! Jeeesus. Men det er samtidig utrolig interessant å kjenne på denne skrekkblandede fryden, altså. For jeg VET det skal skje og vi har jo forberedt oss så godt vi kan som kommende foreldre - kan liksom ikke stanse karusellen nå, nei.

 

Verden skal forhåpentligvis gå sin vante gang når jenta vår har kommet. Bussene skal jo kjøre, folk går på jobb og Hotel Cæsar vil rulle over skjermen som om ingenting har skjedd:)

Erfaringsmessig liker jeg å bevare et snev av normalitet når det skjer store ting, og tanken på at samfunnet ruller og går selv om vi har fått et lite familiemedlem er jaggu god.

 

Håper i alle fall jeg er lei av å vente når termindagen etterhvert kommer (12.), men tror den tålmodigheten jeg har, ganske sikkert er begrenset, selv om det ikke virker sånn akkurat nå!

Spennende er det uansett, og jeg liker litt action og unntakstilstand, så tror det skal gå fint når det først skjer.

 

Det var status herfra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...