Gå til innhold

Jente på 5 år med intens kløe under foten.


HerGårDetUnna!!!

Anbefalte innlegg

Hei :) Har ei datter på 5 år som klør mye under høyre fot. Det kommer brått, er intenst. Hun vrenger av seg sokker og strømpebukse i det det starter og er hysterisk. Temepraturen undder føttene er helt fin, hun er tørr, har ingen merker eller utslett. Jeg har sittet og lest litt på nettet og finner for det meste stoff om eksem eller fotsopp. For meg virker det ut som det ikke er noe av dette.

 

Når hun begynner å klø finner jeg en klut og vaker henne, og gir henne en tørr og ru klut hun kan tørke/skrubbe seg forsiktig med. Finner nye sokker og passer på temperaturen.

 

Skal ta henne til legen, men der er det 3 ukers ventetid. Noen tips eller råd i tiden fram mot legetimen? Gjør jeg noe feil? Blir glad hvis noen kan dele erfaringer med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sånn er jeg av og til også og jeg har aldri tenkt over at jeg burde sjekke det hos legen... Det har vært sånn i mange år.

 

Anonym poster: b4869fa5cf3cb3b68c85e3a8fb42b755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var jeg også. Mamma konkluderte vel med at det var voksekramper av ett eller annet slag. Jeg vokste det av meg, samtidig som voksekrampene i beina forsvant også.

Jeg husker jeg gnei foten på dørstokken, så veldig rart ut men det hjalp litt.

 

Ene jenta mi har litt av det hun også, men det er ikke så ille. Hun pleier å masere foten og da går det over. Enda bedre om andre maserer foten hennes. Det er ikke noe jeg har tenkt over før nå, men det er nok voksesmerter hun også har. Ser jeg på skostørrelsene hennes så skjønner jeg hun har voksesmerter for nå har hun snart større bein enn meg.

 

Anonym poster: 2d5bd2abededf2c9f4241df194b6b3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...