Gå til innhold

Hvordan er formen jenter?


Ultra

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke mange dagene til Desember! Jeg bare venter.. prøver å nyte egen tid og søvn, men gleder meg så veldig til den lille kommer. Formen er topp, kan ikke klage. Leter febrilsk etter tegn hele tiden, har dere noen tegn på at fødselen er like om hjørnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

formen kommer og går :P idag har jeg masse energi og har laget stor søndagsmiddag og syr videre på babyteppe og er i skikkelig godt humør. igår holdt jeg på å presse ut kjøttbollen selv om jeg ikke har åpning engang. var så lei og ubehagelig. kjefte på sambo for ingenting, hev mandariner på han og ville ha han ut av huset. lå og gråt av ubehageligheter, og kynner fra helvete.

 

så her er det hormoner i sving gitt. er 38+4 idag. skal til siste kontroll på tirsdag og håper jordmor har gode nyheter med tanke på modning. vil ha han ut og i armene mine.

 

stort sett (bortsett fra mirakeldager som idag) så ligger jeg på sofaen og nyter en god porsjon bekkenløsning, tissing en gang hver halv time, kynner fra helvete, synsforstyrrelser, små innvendige knivstikk rettet mot musa, rumpe, eggstokker osv. OG en aktiv liten pjokk som ikke merker noen ting av mammas ubehag. han spreller som bare det.:P

 

det finns ikke tegn til hans kongelige ankomst. dessverre. men nå er jeg førstegangs og vet ikke hvilke tegn jeg skal lete etter.

men ingen rosafarget utflod, ingen vannavgang og ingen plugg som har kommet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg 9 dager igjen til termin, og faktisk snart 8 siden dagen er mer eller mindre omme. Så tida går fort gitt!

 

Formen er helt greit bortsett fra at det er tungt. Ingen bekkenløsning, men blir fort sliten i rygg og mage. Synes det er ganske kjedelig å gå hjemme. Så helt greit om noe skjer i løpet av den neste uka synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i veldig god form, jeg, altså. Har ingen hast med å få veslemor ut heller, så føler meg nesten litt unormal der:-D

Klart, jeg gleder meg, men har ingenting imot å få ha litt egentid nå. Så til termin går jeg gjerne! Tror ikke det skjer noe her på en stund uansett, for jeg merker ingenting til noe.

Søsteren min hadde det på samme måten, og fikk først vondt da fødselen var i gang. Ingen kynnere som var noe å nevne eller noe som helst. Våre graviditeter har vært like enkle og greie også, så da krysser jeg fingrene for at fødselsforløpet mitt vil "inspireres" av hennes:))

 

Ellers har jeg stort sett godt med overskudd og energi, og fungerer normalt i hverdagen. Trener fortsatt, baker, lager mat, går turer og koser meg. Så regner jeg med det kommer en dag i desember hvor jeg kjenner at nok er nok.

Men til da skal jeg hygge meg i permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så missunnelig jeg er på dere som er i god form!!!

 

Jeg er 36+3 i dag, og formen min er mye lik Peanutts82 sin! Har et bekken som svikter helt. Innimellom klarer jeg ikke trakke ned på ene foten, og kjennes ut som hele underlivet skal rakne! Er totalt avhengig av krykker, og det merker jeg går utover humøret, som igjen går utover mann og barn... Uff... Får så dårlig samvittighet. Kjefter for ingenting:S Heldigvis er de snill og veldig tålmodig med meg :)

 

I går hadde jeg så vondt at jeg bare satt meg ned i en stol, og tårene begynte å trille... Mannen min skjønte ingenting, for jeg er ikke den som pleier å ta til tårene sånn helt plutselig, men i går klarte jeg ingenting selv. Følte jeg måtte mase på mann og barn for å få hjelp hele tiden, og tilslutt bare brast det for meg. Mannen var veldig snill med meg resten av kvelden da, og spratt opp fra sofaen for å hjelpe meg så fort han så jeg skulle til å reise meg.

 

Jeg har vært overbevist om at jeg kommer til å føde før termin denne gangen, men nå er jeg ikke så sikker lenger. Begynner å frykte at jeg må gå over, noe som frister særdeles lite i denne tilstanden jeg er i nå. Vil ha lillemor ut, så jeg kan finne igjen formen, og ikke minst få et litt ryddig hus igjen.. Grøss, ser ikke ut her! :S

 

Men er veldig godt å vite at vi snart skriver DESEMBER da!! Det betyr jo at vi nærmer oss!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke klage bortsett fra dårlig netter som enten ender med at jeg sovner i 3-4 tiden eller våknet annen hver time og er rastløs......men står opp med eldste jenta for å levere henne på skolen, koser meg med å være hjemme etter at jeg ble sykemeldt i midten av nov pga lite søvn :(

 

Nå må jeg snart få rommet til babyen klar og synes plutselig tiden går super fort! Håper han holder seg inne til etter nytt år :) hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å bli litt lei, men kun av å springe på toalettet hele tiden hele døgnet, bekkenet som verker uansett hvordan jeg ligger/sitter/står/går. Og føler det er mer og mer ubehagelig når han virrer rundt inni der, sikkert for det er trangt om plassen nå.

For å være ærlig så gruer jeg meg litt. Ikke til fødselen, men tanken på at dette er ett helt nytt og hjelpeløst menneske som jeg har det fulle ansvaret for... DET er skremmende å tenke på, og samtidig veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt lei, men kun av å springe på toalettet hele tiden hele døgnet, bekkenet som verker uansett hvordan jeg ligger/sitter/står/går. Og føler det er mer og mer ubehagelig når han virrer rundt inni der, sikkert for det er trangt om plassen nå.

For å være ærlig så gruer jeg meg litt. Ikke til fødselen, men tanken på at dette er ett helt nytt og hjelpeløst menneske som jeg har det fulle ansvaret for... DET er skremmende å tenke på, og samtidig veldig spennende!

 

Er nok en mening med at vi skal være leie på slutten, slik at fødselen skal føles mer velkommen ;)

 

Her er formen fortsatt helt ok, men har begynt å kjenne litt tak i ryggen i dag og lit i går. Håper jo at det er tegn på at noe skal skje, men er også forberedt på at jeg kan gå et par uker til før det blir fødsel.

 

I morgen har sambo siste arbeidsdag i 2012. To uker ferie og to ukers pappaperm. Blir deilig å ha han hjemme, og ikke minst kommer sønnen på snart 4 til å synes det. Blir nok stas at pappa også kan levere/hente i barnehage, og at han får kortere dager. Ser fram til en slitsom desember med nyfødt baby, men også masse kos på grunn av jul og tid med familien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt når jeg skal få pyntet til jul, nettopp flyttet og julepynt litt her og der, i tillegg mangler jeg plutselig en hel kasse julepynt! Har kunstig juletree, så mannen får montere og sette det på verandaen til lufting, og deretter ta litt etter litt når den lille kommer. Ønske til jul: en rolig og snill baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin neste lørdag.. er dritlei nå.. håper ikke det blir overtid. ifølge UL var hode festet, men jordmor mente at hun kunne vrikke litt på hode hans idag. hun sa at hvis hode er festet så kan han ikke flytte på ryggen sin lenger.. bare sparke,, jeg syns han beveger seg hele tiden jeg. enten er jeg helt vims og tro han beveger seg når han egentlig bare sparker eller så tok legen feil ved UL. men samtidig så sa jordmor at jeg skulle stole mer på legen på ahus som tok UL. for de kan jo se det bedre,... blir forvirra av alle disse forskjellige meningene. håper jo at hode er festet for da er jeg liksom kommet et steg nærmere fødsel. ingen rier, ingen vannavgang, ingen plugg og jeg som trodde han skulle komme før termin... lol... huff huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en helt forferdelig natt i natt. Magen slo seg fullstendig vrang, bobler og bobler i den. Gikk på toalettet og jeg er sikker på det kom 10 liter diare i doskålen :( Følte meg litt bedre etterpå, men gikk på toalettet endel ganger i natt med blandet resultat (noen ganger bare luft, andre ganger masse diare). Fortsatt bobler det litt, og jeg er hysterisk redd for omgangssyken nå som det er 2 dager igjen! :(

I tillegg, mens det stod på, så kjente jeg lite/ingen bevegelse fra den lille i magen, så det stresset meg også. Hadde bare masse kynnere, men ingen tegn til han. Heldigvis våknet han mer til liv idag tidlig etter å ha inntatt litt cola. Håper ikke magesjauen min gjør han stresset :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror magesjau kan være et tegn på fødsel er like rundt hjornet. Har lest litt om det og det er noen hormoner som setter det igang.

Får håpe det er dette og ikke sykdom. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diare kan være et tegn ja. Kroppen vil tømme systemet. Jeg har hatt tendenser til dette 3 ganger siste 2 ukene...

 

Formen min er bra. Termin om 2 dager og vil vil vil ikke gå på overtid hehe. Hun får komme ut nåååå!

Jeg har mye kynnere om natta, vondt i ryggen nå og da, og sliter med søvn. Får jeg 3 timer om natta skal jeg si takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært i super form hele tiden, eneste tegn på graviditet er stor mage og store pupper.

men nå begynner det å bli litt tungt, og jeg har 12 dager til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...