Gå til innhold

Hvordan gå OPP i vekt??


kaklemor

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg skal gå OPP i vekt nettopp fordi jeg er for tynn .

 

Hva skal spises?

Noe trening som hjelper?

Proteinshake, er det bra?

 

Veide 55 kg på lørdag og i dag veier jeg 51 kg. Så vil ikke mer ned i vekt... :(

 

Skal til legen til uken for seks ukers-kontroll etter fødsel så skal sjekke stoffskifte også..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan rase veldig ned i vekt etter fødsel. Nybakt mor og amming kan ribbe enkelte kropper for fett.

Jeg er vanligvis 57 og gikk bed i 50 etter fødsel. Kom seg når jenta ble et halvt år.

Bare pass på å få i deg mat regelmessig. Kjøp gjerne nutrilettbar du kan ha ved siden av der du ammer eller i stellevesken.

Lag shaker med h-melk.

Pass på at maten er lett å smokke i hop og få i deg.

Det går seg nok til. Lykke til :-)

 

Anonym poster: c2f8f9d3385bc88e4d00009428d68ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med grovbrød med smør, brunost og syltetøy på.

Brunost har iallefall mange kcal.

Grøt og lasagne har mye kcal.

Mmmm, deilig lasagne med brød og smør evt. hvitløksbaguetter.

Havregryn med sukker og melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis sunn, men kaloririk mat; røkelaks, avocado, havrekjeks osv.

Lett å havne i søppel-mat-kategorien, men er massevis av mat som er sunn for deg selv om de har mange kalorier. Og det er viktig for både deg og babyen at du får i deg næringsstoffer og vitaminer i tillegg til kalorier.

Og kos deg med caffe latte på H-melk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandler og nøtter til snop i helga. Kjempegodt og sååå energirikt. :)

Bittelitt misunnelig på deg no, siden eg har motsatt problem. Men skjønner jo at det er like kjipt for deg som overvekt er for meg.

 

Lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan rase veldig ned i vekt etter fødsel. Nybakt mor og amming kan ribbe enkelte kropper for fett.

Jeg er vanligvis 57 og gikk bed i 50 etter fødsel. Kom seg når jenta ble et halvt år.

Bare pass på å få i deg mat regelmessig. Kjøp gjerne nutrilettbar du kan ha ved siden av der du ammer eller i stellevesken.

Lag shaker med h-melk.

Pass på at maten er lett å smokke i hop og få i deg.

Det går seg nok til. Lykke til :-)

 

Anonym poster: c2f8f9d3385bc88e4d00009428d68ee4

Ja, jeg ammer ikke heller så er ikke derfor. Var slik etter første også, og var på 49 kg. Klarte å komme meg til 52 kg før jeg ble gravid igjen..

 

Nutrilett bar; er ikke det for å gå ned i vekt?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva med grovbrød med smør, brunost og syltetøy på.

Brunost har iallefall mange kcal.

Grøt og lasagne har mye kcal.

Mmmm, deilig lasagne med brød og smør evt. hvitløksbaguetter.

Havregryn med sukker og melk.

Spiser alt det der, med mer til.. Jeg spiser mye variert og starter dagen med grovt brød.

 

Skal ikke være lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis sunn, men kaloririk mat; røkelaks, avocado, havrekjeks osv.

Lett å havne i søppel-mat-kategorien, men er massevis av mat som er sunn for deg selv om de har mange kalorier. Og det er viktig for både deg og babyen at du får i deg næringsstoffer og vitaminer i tillegg til kalorier.

Og kos deg med caffe latte på H-melk:)

Ja, caffe latte er jeg veldig glad i så det drikkes mye av :) :)

Ammer ikke heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandler og nøtter til snop i helga. Kjempegodt og sååå energirikt. :)

Bittelitt misunnelig på deg no, siden eg har motsatt problem. Men skjønner jo at det er like kjipt for deg som overvekt er for meg.

 

Lykke til iallefall.

Nøtteblandinger ja! Skal få mannen til å kjøpe en haug med mandler i morgen!

 

Ja, klarte å holde meg på 55 kg i to uker så føk det rett ned! Er kjipt ja! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis meir til middag. :)

Det er der eg går på en smell når det gjeld å gå ned i vekt.

 

Prøv å registrer alt du spiser på diett.no

(gratis) så ser du kor mye du eter.

 

Veit ikkje kor mange kcal du må ha for å gå opp i vekt. Kanskje 2000 kcal eller meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis meir til middag. :)

Det er der eg går på en smell når det gjeld å gå ned i vekt.

 

Prøv å registrer alt du spiser på diett.no

(gratis) så ser du kor mye du eter.

 

Veit ikkje kor mange kcal du må ha for å gå opp i vekt. Kanskje 2000 kcal eller meir.

Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem

 

Anonym poster: 598a0e32b8081e750417c4c750d8aa4c

 

Ja, for oss som er glad i mat. Eg veit. Tenker på en måte det samme. Men har fått med meg at dei synst det er like kjipt som for andre å være overvektig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luksusproblem Anonym poster: 598a0e32b8081e750417c4c750d8aa4c
Ja, for oss som er glad i mat. Eg veit. Tenker på en måte det samme. Men har fått med meg at dei synst det er like kjipt som for andre å være overvektig. :)

 

Anonym poster: a5115eef26e84a1c316d9cb36d8ee3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så forbanna når tjukke folk sier det er ett luksusproblem!! jeg har stort sett vært undervektig hele livet bortsett fra noen få mnd etter fødslene mine! det er over hodet ikke ett luksusproblem,vi får lke lav selvtillit som andre med motsatt problem!

 

det som irriterer meg mest er kommentarer som "å guud når er du blitt tynne siden sist eller nå må du ikke bli tynnere...akkurat som jeg klarer styre det!!!?? det er ikke gjort med vilje å bli tynn på samme måte som jeg regner med at det ikke blir gjort med vilje å bli for feit! og disse tingene blir sagt like lett og MED MANGE TILSTEDE akkurat som det ikke skulle vært uhøflig...

 

jeg har aldri hørt at de med ekstra fett får høre : gud nå må du slutte å ete du er blitt litt vel drøy nå.... nei for DET er ufint og si..

 

men til HI jeg var gått ned til 51 kg i fjor sommer og startet drikke multifiber nutridrink fra apoteket 300kcal på 2 dl. drakk 3-4 slike i tillegg til den maten jeg klarte presse nedpå... på to mnd var jeg oppe i 54 igjen ;) stå på!

 

 

Anonym poster: a5115eef26e84a1c316d9cb36d8ee3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for øvrig rast ned til 47 nå og er på grensen til undervektig iflg bmi utregning. så er begynt på an igjen med meritene fra apoteket og håper eg kan krype opp igjen.... utrolig kjedelig :( hilsen 14.03 :)

 

Anonym poster: a5115eef26e84a1c316d9cb36d8ee3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe næringsdrikker på apoteket, de er fine i perioder av livet hvor man ikke får i seg nok gjennom maten og går ned i vekt. De er riktig sammensatt og har sunne kalorier så du slipper pøse på med søppelmat...

 

http://www.vitusapotek.no/Sok1/?query=n%C3%A6ringsdrikker

 

Noen her foreslo nutrilettbarer mellom måltidene, og det er fordi de er ganske energitette. De er jo laget som måltidserstattere, men om du spiser et godt måltid og tar en slik bar i tillegg får du dobbelt opp. Det er ca 200 kalorier i en slik bar (men jeg orker ikke spise dem, synes de er kvalmende jeg).

 

Anonym poster: 39b807a04536c83c0417f0294462f5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem

 

Anonym poster: 598a0e32b8081e750417c4c750d8aa4c

Virkelig? Synker du så lavt at du må skrive slikt??

 

Det er et problem for meg når jeg ser formene mine forsvinner, puppene forsvinner og jeg ser betraktelig sliten ut til tross for at jeg ikke er det. Når på alle bilder av meg så er det et rangelbein som vises..

 

Burde vel visst at det kom et slik svar her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe næringsdrikker på apoteket, de er fine i perioder av livet hvor man ikke får i seg nok gjennom maten og går ned i vekt. De er riktig sammensatt og har sunne kalorier så du slipper pøse på med søppelmat...

 

http://www.vitusapotek.no/Sok1/?query=n%C3%A6ringsdrikker

 

Noen her foreslo nutrilettbarer mellom måltidene, og det er fordi de er ganske energitette. De er jo laget som måltidserstattere, men om du spiser et godt måltid og tar en slik bar i tillegg får du dobbelt opp. Det er ca 200 kalorier i en slik bar (men jeg orker ikke spise dem, synes de er kvalmende jeg).

 

Anonym poster: 39b807a04536c83c0417f0294462f5f1

Takk for tips :) Skal ta en Nutrilett bar ved siden av måltider nå! Må skrive opp alle tipsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så forbanna når tjukke folk sier det er ett luksusproblem!! jeg har stort sett vært undervektig hele livet bortsett fra noen få mnd etter fødslene mine! det er over hodet ikke ett luksusproblem,vi får lke lav selvtillit som andre med motsatt problem!

 

det som irriterer meg mest er kommentarer som "å guud når er du blitt tynne siden sist eller nå må du ikke bli tynnere...akkurat som jeg klarer styre det!!!?? det er ikke gjort med vilje å bli tynn på samme måte som jeg regner med at det ikke blir gjort med vilje å bli for feit! og disse tingene blir sagt like lett og MED MANGE TILSTEDE akkurat som det ikke skulle vært uhøflig...

 

jeg har aldri hørt at de med ekstra fett får høre : gud nå må du slutte å ete du er blitt litt vel drøy nå.... nei for DET er ufint og si..

 

men til HI jeg var gått ned til 51 kg i fjor sommer og startet drikke multifiber nutridrink fra apoteket 300kcal på 2 dl. drakk 3-4 slike i tillegg til den maten jeg klarte presse nedpå... på to mnd var jeg oppe i 54 igjen ;) stå på!

 

 

Anonym poster: a5115eef26e84a1c316d9cb36d8ee3c8

Helt enig med deg! Får også høre det om at jeg er for tynn osv osv.... Er ikke noe gøy for jeg prøver å legge på meg!

 

Skal absolutt prøve dette :) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem

 

Anonym poster: 598a0e32b8081e750417c4c750d8aa4c

Virkelig? Synker du så lavt at du må skrive slikt??

 

Det er et problem for meg når jeg ser formene mine forsvinner, puppene forsvinner og jeg ser betraktelig sliten ut til tross for at jeg ikke er det. Når på alle bilder av meg så er det et rangelbein som vises..

 

Burde vel visst at det kom et slik svar her....

 

Ikke ta deg nær av det, det er misunnelsen som snakker.

 

Det er sånn kvinner ofte er, de som har slett hår ønsker seg krøller, de som har krøller ønsker seg slett. De som er mørke bleker håret lyst og de som er lyse farger det mørkt..

 

Merkelige greier det der.

 

Så blir det jo også sånn at de som er formfulle skulle ønske de var beinrangler, og de som er beinrangler skulle ønske de var formfulle ;)

 

Anonym poster: 39b807a04536c83c0417f0294462f5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem

 

Anonym poster: 598a0e32b8081e750417c4c750d8aa4c

Virkelig? Synker du så lavt at du må skrive slikt??

 

Det er et problem for meg når jeg ser formene mine forsvinner, puppene forsvinner og jeg ser betraktelig sliten ut til tross for at jeg ikke er det. Når på alle bilder av meg så er det et rangelbein som vises..

 

Burde vel visst at det kom et slik svar her....

 

Ikke ta deg nær av det, det er misunnelsen som snakker.

 

Det er sånn kvinner ofte er, de som har slett hår ønsker seg krøller, de som har krøller ønsker seg slett. De som er mørke bleker håret lyst og de som er lyse farger det mørkt..

 

Merkelige greier det der.

 

Så blir det jo også sånn at de som er formfulle skulle ønske de var beinrangler, og de som er beinrangler skulle ønske de var formfulle ;)

 

Anonym poster: 39b807a04536c83c0417f0294462f5f1

Jo, det er samt det :) Man er vel aldri helt fornøyd uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha perioder der jeg plutselig går mye ned i vekt. Begynte å skrive dagbok over disse periodene. (siden jeg trodde jeg var syk) Jeg fant ut at jeg glemte å spise nok mat når jeg stresser. Kunne være dager der jeg fikk kun i meg knappe 500 kalorier..

 

Så et tips er å kartlegge inntaket...

 

Anonym poster: 77053a27d41c3d622b727b2c7e165c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg skal gå OPP i vekt nettopp fordi jeg er for tynn .

 

Hva skal spises?

Noe trening som hjelper?

Proteinshake, er det bra?

 

Veide 55 kg på lørdag og i dag veier jeg 51 kg. Så vil ikke mer ned i vekt... :(

 

Skal til legen til uken for seks ukers-kontroll etter fødsel så skal sjekke stoffskifte også..

 

vanlige måltider der du ikke er gjerrig med fløtesausen for å si det sånn. Kanskje litt styrketrening for muskulatur.

Og masse kosemat som sjokolade, pils, kake etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...