Gå til innhold

Midt-Norge jentene som venter barn i juli :)


<3 StørsteØnske <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter!

Jeg er 6+0 i dag, bor i Trondheim:) Hvordan er formen deres? Her går det fint, litt støl i magen og trøtt, men ellers fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bor i Malvik,er 7+4 i dag. Vi har ei jente på 2 år fra før. Her er jeg 100% sykemeldt pga kvalme,oppkast og svimmel. Var slik sist jeg var gravid også,ble bra på dagen da jeg kom til uke 12. Så håper d samme skjer denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring, mov:) Må si det høres slitsomt ut. Jeg ser det er flere som blir kvalme på dagen 6+0, så jeg kjenner veldig godt etter for tiden..Og håper jeg slipper unna! Dette er vår første graviditet, så dette er spennende. Noen som vet når man får en mer sikker termin? Blir det på første ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes skikkelig slitsomt ut mov. God bedring!

 

Baker, jeg kan ikke svare deg på dette med ul og termin. Vet ikke om de finner ut dette tidligere enn på ordiner ul. Men har hørt flere som får sikker termin på ordinær ul hvertfall. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) men jeg tenker som sist,det er verdt d <3 Er gla foreldrene mine kommer reisende hit i kveld,( bor 50 mil unna) og skal være her over 1 uke. Sliter litt med å være sammen med jenta vår på 2 år,så skal bli godt med hjelp. Vi holder også på å bygge hus,slik at samboeren min er på jåbb,kommer hjem å spiser middag,så drar deretter til husbygging, derav er vi mye alene.

Angående ul og termindato, så fikk jeg vite min termindato på den ordinære ul,ble vell flyttet et par dager ut fra min dato fra sist jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får sikker termin på ordinær ul ca. uke 18. Selv har jeg vært på ultralyd hos Aleris på Solsiden, men det var kun fordi vi ikke hadde noen formening om hvor langt jeg var på vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får sikker termin på ordinær ul ca. uke 18. Selv har jeg vært på ultralyd hos Aleris på Solsiden, men det var kun fordi vi ikke hadde noen formening om hvor langt jeg var på vei! :)

 

Så koselig da:) Hvor langt var du på vei? Gleder meg veldig til første ul, men det er ikke før over jul.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer. Kommer inn her jeg også. 28 år, med en gutt på snart året og termin 21 juli, altså 5+5 uker på vei. Dette er regnet ut i fra eggløsningsmurringer og positiv cb digital, da syklusen har vært helt på utur pga amming.

Tenker å satse på ul like før jul, og hvis alt ser bra ut da, så forteller vi nok nyheten til foreldre og søsken i romjula, så slipper jeg alle unnskyldningene rundt dårlig matlyst, avsmak for kaffe, sliten hele tiden, og å snike meg unna alkohol.

 

Formen er litt opp og ned, lite mat som frister, og får kun ned små porsjoner til utpå dagen, 1/2 brødskive er liksom mer enn nok... Har også mye mensmurringer og ligamentsmerter, som jeg kjenner igjen fra sist.

I dag har jeg rett og slett føt meg som i bakrus, svimmel og uvel, g kjempesliten. Kan vel komme av at poden er febersyk, og har sovet svært dårlig de siste fire nettene.

Og med mannen bortreist er det ikke så lett å få avlasting heller:S

Menmen, utrolig hva man klarer når man må.

 

Gleder meg masse over å være gravid igjen, har ønsket meg to tette ele veien, men ammet fram til for en uke siden, så tok lang til før mensen kom etter fødselen, og da den først kom var syklusen helt på utur, men en uke spottig før mensen osv. Men på 2pp satt spiren:)

Ser så frem til tiden framover, skal virkelig nyte svangerskapet denne gangen! Kjenner jeg gleder meg over ubehaget jeg kjenner, hærlig å tenke på hva som forårsaker det, og hva vi får igjen for plagene!

 

Tenk så priviligerte vi er som får oppleve at et lite menneske bor og vokser inni oss! Åh, det er en fantastisk opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var slitsomt å bli syk i tillegg til å bli så kvalm. Det aller værste er at jeg har veldig vondt i halsen, spørs om det er halsbetennelse eller noe.

 

Hvordan er det med dere da? Hvor langt er dere på vei? Flere er sikkert på terminlista, men jeg klarer ikke huske alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 fullgåtte uker i dag vi, størsteønske:) da begynner vi på uke 7!!! tenk det, dagene går, utrolig nok.

 

Er kvalmen bedre i dag? Hvis du har feber så kan det være lurt å ta paracet, er ikke bra for frøet med for høy temperatur, værtfall ikke senere. Er mye forkjølelse og halsetennelse som går, er sår i halsen selv, og mini hoster fælt. Men kroppen rydder som regel opp selv:)

Drikk varm solbærtoddy med sitron, det lindrer, og selv synes jeg det hjelper mot kvalmen.

 

Her har jeg sovet 11 timer i natt, men har fremdeles bare lyst til å legge meg ned å sove mer. Slitsomt!

Skikkkelig uggen, ikke direkte kvalm, men lite matlyst. Men stekt bacon, det har jeg lyst på, av alle ting?! Så har spist salat med masse stekt bacon de siste tre dagene, og det smaker meg. Merkelig den kroppen. Brødskivene derimot, de er en kamp... Frister så utrolig lite, går i juice, te, vann og solbærtoddy hele formiddagen:/

 

Nå skal jeg om mini ut å lufte vettet litt, satser på å våkne litt mer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk det 1+1blir3 :) Selv om det virker som en evighet siden vi fant det ut, så har tiden utrolig nok gått fort alikevel :)

 

Kvalmen er ikke bedre, tvert i mot. Men formen generelt er mye bedre. Ikke feber iallefall. Men er tydelig syk, så jeg holder senga så leng det lar seg gjøre. Hører det er mye som går for tiden ja, det er ikke bra.

 

Skal kjøpe solbærtoddy og sitron, det hørtes godt ut :)

 

Fælt å høre at du også sliter med å være trøtt, sliten og uopplagt. Det tærer på. Men det er vel noe av det værste vi skal igjennom nå de første tre mnd, så kan vi krysse fingrene for at det vil gå bedre etterhvert :) Håper du får i deg litt mat uansett. Jeg får så vondt i hodet om jeg ikke spiser, så her er det ingen bønn..

 

Kos dere ute, hører det blåser fælt ute her.. Og ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får sikker termin på ordinær ul ca. uke 18. Selv har jeg vært på ultralyd hos Aleris på Solsiden, men det var kun fordi vi ikke hadde noen formening om hvor langt jeg var på vei! :)

 

Så koselig da:) Hvor langt var du på vei? Gleder meg veldig til første ul, men det er ikke før over jul.. ;)

Jeg var 5+5 når jeg tok UL hos aleris.. Trodde jeg var rundt 8 uker.:P 7 uker i morgen! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om solbærtoddy og sitron 1+1blir3 :) , det var godt :)

 

Hvordan er formen deres da jenter? Synes det er utrolig spennende for tiden. Jeg har en god følelse på at alt vil komme til å gå bra, men det er mye nye tanker, bekymringer o.l. som førstegangs gravid kjenner jeg.

 

Men så koselig at vi skal få sommerbaby :) Håper vi kan møtes for trilletur i august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Joda, her går dagene, heldigvis, for er helt hinsides trøtt for tiden. Legger meg 19.30/20, og sover gjerne en blund når gutten min sover formiddagsdupp. Og føler likevel at det blir aaaalt for lite søvn.

Blir fort kvalm også nå. Skal lite anstrengelse til før jeg blir skikkelig uvel, så luftetur med hunden er en jobb. Dusjing gruer jeg meg til, må legge meg nedpå etterpå, blir så sliten og kvalm. I går var den verste dagen hittil, men tok det helt med ro, og har fått i meg litt mer mat i dag. Skal snart ut å gå en liten tur, må handle litt, og hunden har kun spruget i hagen i to dager, så han trenger en tur han også.

Hvordan er formen his deg da størsteønske?

Og, ja, solbærtoddy og sitron er godt ja?:) jeg drikker mye av det, og 50/50 eplejuice og vann med en sprut sitron (sure ting synes jeg lindrer kvalmen). Mindre kvalm av det, og spiser såpass lite at jeg bare har godt av den ekstra energien. Ikke gått ned i vekt så langt, sist gikk jeg ned og opp igjen 4kg i 1 trimester, håper jeg slipper vektnedgangen denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er verre denne uka enn forrige.. kvalmen kom ca. på fredag. Har sovet mye i helgen og bare vært helt rolig. Orker ikke lukta av forskjellig mat og kan ikke tenke på mat ;) Men synes likevel jeg spiser godt. Høres ut som du har det litt verre, 1+1 blir 3, håper du slipper å gå ned i vekt og miste mer energi!

 

Det går i sure ting, appelsin, klementin o.l. Og knekkebrød er greit.Jeg sliter skikkelig på jobben, holder nesten ikke ut i 8 timer..selv om jeg sitter mye i ro på kontoret. Det er vanskelig å holde seg "våken".

 

Solbærtoddy med sitron høres godt ut, kanskje jeg skal prøve det i morgen :) Dette er veldig spennende ja, jeg begynner så smått å planlegge utstyr osv.. Men det blir en veldig koselig sommer, hvis dette går som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6+4 i dag tror jeg. Termin 21juli. Tenker å bestille legetime til uka pga uregelmessig mens etter amming, så termin er etter murringer og positiv cb digital. Ut i fra menstermin er jeg ni uker i dag, men tror ikke selv det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 6+4 i dag. Tror det skal stemme ganske nøyaktig, men man vet jo aldri da;) Men jeg ligger syk på 6 dagen nå. Var til legen tidligere i dag som var glad jeg tok turen. Hadde feber senest i dag, og han sa at om jeg fortsettter å får feber må jeg komme inn igjen. Men det er kraftig virusinfeksjon jeg har fått. Så nå håper jeg å bli fort frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan kanskje ha vår egen terminliste her :)

 

Jeg ble litt usikker på terminen av hvor langt dere var kommet mammanr.4 og julibaby 2013? Dere får skrive dere opp selv :)

 

 

8.juli - mov:)

15.juli - august 08 og juli 13

21.juli - <3 StørsteØnske <3, 1 + 1 blir 3, Baker85

 

 

Utrolig snedig at tre trønderlagsjenter har foreløbig termin på samme dag ;) Blir spennende å se etter ordinær ul da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å se etter UL ja :) Er sikkert flere enn oss også, vi skal jo føde i årets verste babyrush! Har formen blitt bedre, StørsteØnske?

 

Her funderer vi veldig på tidlig UL, vi har bestilt time den 19.desember. Det var mest for å kunne fortelle gladnyheten i jula hvis alt er ok. Samtidig vil jeg gjerne vente til f.eks uke 12, så vi får se litt mer. I det tidsrommet kan man se en evt nakkefold også. Så vanskelig å bestemme seg!

 

Har forresten fått ganske vondt i korsryggen i det siste, som stråler litt ned i venstre rumpeball..spesielt når jeg sitter. Flere som har kjent noe sånt? Håper det går over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...