Gå til innhold

Ultralyd


Cmyk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan godt svare først:

Jeg har nettopp fått UL time - men ikke før om to uker (da er jeg i uke 19+4, dersom UL-terminen fra uke 13 var korrekt). Gleder meg og gruer meg, kjenner jeg.

 

Gruer meg litt, fordi jeg er litt usikker på hvordan den lille har det inne i magen min. Jeg er femtegangs, og - selv om jeg kjenner at livmora når nesten til navelen - så er ikke magen blitt noe større. Sannsynligvis skviser livmora de andre organene, men jeg blir likevel bekymra. Jeg går ennå i samme jeans jeg gjorde før svangerskapet, og de er faktisk litt videre i linninga nå, så kvalmen i første trimester har nok gjort at jeg har gått ned litt i vekt i tillegg.

 

Ellers så kjenner jeg små spark innimellom, men skulle gjerne kjent dem oftere, for å få bekreftet at den lille har det bra der inne.

 

Men jeg var hos legen i forrige uke - og da hørte vi en fin og klar fosterlyd - så strengt tatt er det vel ingen grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal på ultralyd 26/11 - da er jeg etter gynekologen sin termin 18+3, etter jordmor sin termin 18+1 og etter St. Olav 19+0 .....Har uansett aldri vært så tidlig på ordinær ultralyd. Jeg venter nr 3. Har god kul på magen allerede, men min mage har alltid kommet tidlig. Med førstemann måtte jeg krype inn i mammabukser allerede i uke 10.

 

Jeg gleder meg til ultralyden, er fortsatt småkvalm, så jeg krysser fingre for at alt fortsatt er bra! Denne gangen har jeg lyst til å vite kjønn om dem kan se det. Har en av hver, så det hadde vært greit å få rydda vekk det som vi ikke trenger!

 

Alt er sikkert bra Cmyk. Jeg tror jeg kjenner spark av og til, men ser fram til de kommer skikkelig i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg to dager etter deg :).

Gleder meg faktisk til å få mage, nå. Synes det er så koselig med en liten babybump.

 

Spennende når man kjenner spark - så koselig!

 

Jeg tror jeg også vil vite hvilket kjønn det er denne gangen - for da kan jeg enten rydde vekk småklærne etter minstemann - og finne fram jenteklær - eller bare vaske småklærne til minstemann og legge dem i skapet igjen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på UL om ca 2uker også. Gleder meg. Pga tidligere SA så har jeg hvert på 4ULer allerede. De tre tidligste (når de måler lengden på baby) hadde alle ca termin 28april. Men nå på mandag så målte hun Hodemålet og kom frem til 20 april, så ble litt usikker, menmen får se om 2uker;) jeg har morkaka forran så kjenner ikke etter spark, sikkert for tidlig. Men nå og da så inbiller jeg meg;) men jeg vet jo heller ikke hva jeg skal kjenne etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på UL for 2 uker siden omtrent. Jeg både gledet meg og gruet meg. Men det gikk veldig fint. Alt så bra ut med den lille i magen og hun viste og forklarte masse. Det er en liten jente som bor i magen min og terminen ble flyttet fra 29. mars til 2. april. Det var veldig kjekt på UL og fikk med oss fine bilder hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ultralyd den 1.november. Det var utrolig gøy å få se det lille mirakelet!

Det er helt utrolig hva de kan se på denne ultralyden, ho sa til om med at ho kunne se at han hadde urin i blæra osv! Alt stod veldig bra til og terminen min ble flyttet fra 5.april til 31.mars! Så jeg var i uke 19 når jeg var der!

Så nå gleder jeg meg bare til 3d ultralyd som vi skal på etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D blir ein gutt! Vi ble rimelig satt ut pp ultralyden i dag, var ingen tvil... Begynner å synke inn nå. Blir kjekt med en gutt i familien og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer med gutt Fomle84 :)!

 

lurte på en ting. min gyn sa at for å få godt bilde på UL så burde man ha full blære. men så syns jeg å huske at noen sa at man ikke burde ha spist (nylig) før UL. er det noen som vet om disse tingene stemmer? har UL om litt over en uke, tidlig på morran og lurte på om jeg skulle ha frokost eller ikke ;) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid spist normalt før ultralyd, og foretrekker IKKE å ha full blære, da jeg har hatt det en gang - og lå på benken og måtte konsentrere meg for ikke å tisse på meg når UL-dama pressa UL apparatet på magen min :D. Har heller aldri hørt at det er noen forskjell på om man har full blære eller ikke - alltid fått gode ULer, uansett.

 

Les litt her: http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/undersokelser/Sider/rutineultralyd%20i%20svangerskapet.aspx

og her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/Veiledninger_og_brosjyrer/2001/I-0999-B.html?id=87808

Endret av Cmyk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ordinær ul i går! Alt var heldigvis bra med den lille, har fått termin 21.april. Ville ikke vite kjønnet, selv om det hadde vært praktisk...har ikke visst det med de andre heller, synes det er litt spennende jeg da :-). Blir liksom som å klemme på gavene før juleaften ;-) Har jente-gutt-gutt, blir vel en liten gutt til tenker jeg :-)

Ellers kjenner jeg liv hver dag, og magen vokser :-)

Endret av lorthomla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

her blir det en liten gutt:) mor og far gleder seg masse, mens store søster ikke er like fornøyd, men det går vell over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært på ultralyd, jeg og :) Ny termin er 23. april - og det ser ut til at det er en gutt, men lillegull var langt fra samarbeidsvillig, så det er litt usikkert. Ellers så alt kjempefint ut. H*n sprike med fingre og suttet på tommelen, sparket og strakk på seg :). :wub: :wub:

Endret av Cmyk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, var på UL idag jeg også. var absolutt en flott erfaring :) koste oss masse!! veldig hyggelig å se på lille gutten vår!

Så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...