Gå til innhold

underlivet etter fødsel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et litt kleint spørsmål. Hvordan ser underlivet ditt ut etter at du fikk barn? Jeg har kikka meg i speilet og det ser jo helt jævli ut og blir ikke bedre. Før så det liksom helt vanlig ut, men ytre og indre lepper og et lite hull nederst. Nå er det hullet sikkert tre-fire cm langt og nesten like bredt, og jeg kan se det inni liksom. Er masse sånne skrukkete greier og ser helt ærlig ut som invollene er på vei ut. Er det normalt? Jeg prøvde knipe når jeg kikka og da ser jeg dette ekle greiene trekker seg litt opp og sammen. Men hullet er fortsatt så stort at det syns jo masse. Ser helt helt forferdelig ut. Blir helt kvalm rett og slett. Jeg kommer jo aldri til å kunne la noen se der der, så oralsex er utelukket for alltid ihvertfall, og alle stillinger eller annet der noen kunne risikere å se kostebinderiet. Ikke for det, vil nok ikke ha sex igjen noen gang uansett siden jeg er sydd i stykker. De stakkars tre gangene jeg hadde sex etter fødsel og før det ble slutt med barnefar var kjempe vondt. Har et arrvev på den veggen mellom hullet og rumpa som kjennes ut som skal revne når jeg har sex, veldig vondt mao. Og kan vel ikke gjøre noe med det heller for da vil jeg jo bare få mer arrvev. Er snart to år siden jeg fødte så tid er vel ikke noen hjelpende faktor heller. Onanerer heller ikke fordi det hullet er så ekkelt. Klarer nesten ikke tørke meg etter å hå vært på do engang fordi jeg bare tenker på at jeg sitter å tørker meg på "innsiden" og drar av all fuktigheten i slimhinnene der. Er det normalt at hullet blir så stort etter at man har fått barn? Skal det være sånn? Har vurdert å til legen med det, men det er vel bare kosmetiske årsaker så det driter vel de langt i? Er det noe å gjøre med det i det hele tatt? Mener ikke at jeg vil ha sånn designer vagina akkurat, men hadde jo likt å ikke måtte kaste opp av tanken på eget underliv.

 

Anonym poster: a4604dd42ca6ff1be954f1869d1e440c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen og si at det plager deg, har da all rett til å like underlivet sitt. Knipeøvelser og en operasjon for å rydde litt er ikke alltid dumt. Er feks mellomkjøttet dårlig sydd og resten ikke sydd nok kan du vel få hjelp vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kniper jo. Eller, en del ihvertfall. Har ingen problemer sånn sett med unntak av skikkelig hopping rett opp og ned når jeg trener. Og selv når jeg kniper så syns jo alt, det bare trekker seg sammen litt. Hullet blir jo ikke noe mindre om jeg kniper heller? HI

 

Anonym poster: ea4b3819311d8c8f26360e29b552cdb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få en lege til å se på det. Både om du har fremfall og arret. Ellers så kan det ta tid med arr, så om du fødte for mindre enn et år siden, så vil de sannsynligvis bare si du må vente.. Dessuten hjelper det å bruke utstyret (dessverre) for å myke opp og utvide. Fikk jeg beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at underlivet endres ja, det har jo blitt utsatt for heftige greier.

Høres ut som om skjedeveggene dine har klappet litt sammen, at det er det du ser "komme utover". Det er normalt, og kan som regel løses ved knipeøvelser.

 

I noen tilfeller kan man få det i større grad, skjedeveggkollaps, og da kan det evt løses ved operasjon. Det samme med livmorfremfall, der livmoren kommer ned og i noen tilfeller nesten ut i skjedeåpningen.

 

Men det er ikke alltid det anbefales å gjøre noe med det kirurgisk før du er ferdig med å få barn, siden det da kan skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er normalt at underlivet endres ja, det har jo blitt utsatt for heftige greier.

Høres ut som om skjedeveggene dine har klappet litt sammen, at det er det du ser "komme utover". Det er normalt, og kan som regel løses ved knipeøvelser.

 

I noen tilfeller kan man få det i større grad, skjedeveggkollaps, og da kan det evt løses ved operasjon. Det samme med livmorfremfall, der livmoren kommer ned og i noen tilfeller nesten ut i skjedeåpningen.

 

Men det er ikke alltid det anbefales å gjøre noe med det kirurgisk før du er ferdig med å få barn, siden det da kan skje igjen.

 

Men det er ikke noe som "kommer utover", det er på innsiden. Det er liksom bare hullet som er så stort at jeg kan se alt. Det er vel hele innsiden som syns på en måte. Det som egentlig skulle vært dekket av en "normal" skjede. Syns det er så trist og dumt at det ser sånn ut. Blir helt dårlig :( HI

 

Anonym poster: ea4b3819311d8c8f26360e29b552cdb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at underlivet endres ja, det har jo blitt utsatt for heftige greier.

Høres ut som om skjedeveggene dine har klappet litt sammen, at det er det du ser "komme utover". Det er normalt, og kan som regel løses ved knipeøvelser.

 

I noen tilfeller kan man få det i større grad, skjedeveggkollaps, og da kan det evt løses ved operasjon. Det samme med livmorfremfall, der livmoren kommer ned og i noen tilfeller nesten ut i skjedeåpningen.

 

Men det er ikke alltid det anbefales å gjøre noe med det kirurgisk før du er ferdig med å få barn, siden det da kan skje igjen.

 

Men det er ikke noe som "kommer utover", det er på innsiden. Det er liksom bare hullet som er så stort at jeg kan se alt. Det er vel hele innsiden som syns på en måte. Det som egentlig skulle vært dekket av en "normal" skjede. Syns det er så trist og dumt at det ser sånn ut. Blir helt dårlig :( HI

 

Anonym poster: ea4b3819311d8c8f26360e29b552cdb6

 

Jammen, kjære deg, det ER normalt at ting endrer seg, utvider seg, klapper sammen og ser annerledes ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjernet-medlem-1402

Få deg time hos gynekolog, h*n vil kunne gi deg råd og eventuelt hjelp ut fra hva h*n finner ved undersøkelse.

 

Lykke til, håper du kan få noe hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...