Gå til innhold

Endelig har jeg født en nydelig liten jente!


BinaBaby

Anbefalte innlegg

Det begynte på fredag kl 20 med regelmessige og tydelige kynnere hver halvtime frem til kl 02 og det samme skjedde lørdag, tenkte da at det ikke kunne være lenge igjen og på søndag ca kl 20 ble de till veer, de ble sterkere frem til neste morgen hvor vi dro til sykehuset i 10tiden, der ble jeg undersøkt og hadde nærmere 4cm åpning og fikk komme inn på føden.

 

Veene ble sterkere og jeg fikk stå, konsentrere meg prøve å slappe av og dusje slik jeg hadde forberedt meg på. Ble spurt om smertestillende og forklarte at jeg ønsket å gå lengst mulig uten og at det foreløpig gikk greit. Ca kl13:30 hadde jeg 5 ½ cm åpning, fostervannet måtte tas og elektrode festes på hodet. Jeg ble nødt til å ligge i sengen og fikk plutselig litt panikk av å være så ”underlagt” sykehuset – (har litt sykehus angst-som jeg aldri forklarte på forhånd for jeg trodde jeg hadde det under kontroll-litt dumt av meg, men jordmor forsto det og var veldig støttende og tydelig)

 

Jeg sendte ut mannen min på dette tidspunktet fordi han så ut som han var på gråten og var rådvill i blikket, han hadde vondt av å se meg ha vondt og jeg fikk vondt av å se han ha vondt av meg og da mistet jeg konsentrasjonen over veene som gjordet at jeg fikk enda mere vondt så da fikk han gå ut og vente i gangen og komme inn etter at babyen var født og det var helt riktig avgjørelse for oss.

 

Plutselig var det 7cm da fikk jeg veeeeeeeldig lyst på epidural, men det var litt sent og ved 8cm ga jeg opp å spørre om smertestillende og bare konsentrerte meg om å slappe av og beholde kontrollen, 9cm og jordmor fikk inn en ekstra jordmor og en barnepleier og jeg fikk ha en på hver side.Ene ga med iskald saft den andre ga meg iskalde kluter på brystet og pannen og hovedjordmor tok imot babyen min kl 14:19. Det var en fantastisk opplevelse!

 

Babyen min var varm og gråt litt og lagde søte lyder, suttet på tommelen sin og fant fort frem til brystet! Det var en unik opplevelse som fikk meg til å føle meg følelsesmessig fullkommen!

 

Og få barn er den største opplevelsen i livet og det å føde det med egne fødekrefter er helt fantastisk. Man kjenner hvor mye man vil ha denne babyen og hvor sterk man er!

 

Jeg synes selv at jeg hadde en god og ukomplisert fødsel tiltross for et panikkanfall underveis. Fikk et lite rift og noen sting her og der, men de gjør ikke vondt. Var i super form med en gang etterpå. Jeg er kjempe fornøyd. Jeg har en nydelig liten tulle og jeg håper jeg blir velsignet med flere barn! Ønsker alle kommende føde kvinner masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...