Gå til innhold

har dere pakket Fødebag enda?


Puppemamma

Anbefalte innlegg

jeg er også 163 :) da tar jeg ikke med meg nattkjole og så mange topper. tar med mine 2 ammetopper.

jeg bruker always sine nattbind til vanlig og av og til kommer det blod på sengen. som resultat begynte jeg med tampong i tillegg til bind. har ganske kraftige blødninger. men nå har jeg jo vært bind-fri i over 9 mnd (deilig) og hvis etterblødningene skal immiterer menstrasjonen og vel så det, så lurer jeg på om det finnes bedre beskyttelse enn always sine nattbind. kanskje jeg må bruke disse tykke fra tena eller noe. håper ikke det blir komplikasjoner med revning og sånt. gruer meg til den delen.

 

ja jeg ligger på sofaen også... igår prøvde jeg sengen på første gang på lenge. men d er lettere å komme seg opp av sofaen med stor mage enn fra sengen. har blitt så stor at jeg detter ned i den og lager en grop som jeg ikke kommer ut av så lett :P

sofaen er hardere og nærmere toalettet.

 

Så da har jeg sovet i 3 timer.Her er og sofaen nærmere toalett,og enklere å komme inn og utav.Godt ingen filmer meg......

Skal nå bli med min søster på en kort og enkel variant av "juleshopping"...Bare MÅ få unnagjort et par gavekort til mine eldste barn,som nylig har flyttet inn i egne leiligheter.Og trenger ALT;) Blir nok et par småting til minsten i magen og:-) Gleder meg mest til lunsjen,hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

jeg bruker always sine nattbind til vanlig og av og til kommer det blod på sengen. som resultat begynte jeg med tampong i tillegg til bind. har ganske kraftige blødninger. men nå har jeg jo vært bind-fri i over 9 mnd (deilig) og hvis etterblødningene skal immiterer menstrasjonen og vel så det, så lurer jeg på om det finnes bedre beskyttelse enn always sine nattbind. kanskje jeg må bruke disse tykke fra tena eller noe. håper ikke det blir komplikasjoner med revning og sånt. gruer meg til den delen.

 

 

 

Av min erfaring så blør du MYE mer etter en fødsel enn du gjør under en vanlig mens. På sykehuset får man sånne lekre nettingtruser som er som bleier. De ble redningen min sist, men blødde litt gjennom disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker always sine nattbind til vanlig og av og til kommer det blod på sengen. som resultat begynte jeg med tampong i tillegg til bind. har ganske kraftige blødninger. men nå har jeg jo vært bind-fri i over 9 mnd (deilig) og hvis etterblødningene skal immiterer menstrasjonen og vel så det, så lurer jeg på om det finnes bedre beskyttelse enn always sine nattbind. kanskje jeg må bruke disse tykke fra tena eller noe. håper ikke det blir komplikasjoner med revning og sånt. gruer meg til den delen.

 

 

 

Av min erfaring så blør du MYE mer etter en fødsel enn du gjør under en vanlig mens. På sykehuset får man sånne lekre nettingtruser som er som bleier. De ble redningen min sist, men blødde litt gjennom disse også.

 

huff og huff... men hva med etter sykehuset? får du med deg noen av disse nettingtrusene hjem? eller begynner man å bli mindre allerede etter 2 dager?

hvis ikke må jo mamma skifte bleie på seg selv og lille baby annenhver time.. kanskje oftere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker always sine nattbind til vanlig og av og til kommer det blod på sengen. som resultat begynte jeg med tampong i tillegg til bind. har ganske kraftige blødninger. men nå har jeg jo vært bind-fri i over 9 mnd (deilig) og hvis etterblødningene skal immiterer menstrasjonen og vel så det, så lurer jeg på om det finnes bedre beskyttelse enn always sine nattbind. kanskje jeg må bruke disse tykke fra tena eller noe. håper ikke det blir komplikasjoner med revning og sånt. gruer meg til den delen.

 

 

 

Av min erfaring så blør du MYE mer etter en fødsel enn du gjør under en vanlig mens. På sykehuset får man sånne lekre nettingtruser som er som bleier. De ble redningen min sist, men blødde litt gjennom disse også.

 

huff og huff... men hva med etter sykehuset? får du med deg noen av disse nettingtrusene hjem? eller begynner man å bli mindre allerede etter 2 dager?

hvis ikke må jo mamma skifte bleie på seg selv og lille baby annenhver time.. kanskje oftere. :P

 

Når jeg kom hjem etter tre netter på sykehuset sist, så brukte jeg "bare" allways sine nattbind. Gikk greit det. Men brukte disse nettingtrusene/bleiene på sykehuset. Men om du skulle trenge de etterpå, så selges de på apoteket hvertfall. Men greit å ha et lager av nattbindene hvertfall. Noe blødninger utenfor må du nok bare regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på sykehuset igår, bagen var klar, men etter ett døgn her har jeg kun tatt ut klær og ett teppe til gutten. Klærne her var ekstremt store til han, til og med str 50 som jeg har pakket er for stort!

Anbefaler en tynn ull-lue til å ha med til innendørsbruk på sykehuset. Vi måtte få svigers til å kjøpe med når de kom på besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på sykehuset igår, bagen var klar, men etter ett døgn her har jeg kun tatt ut klær og ett teppe til gutten. Klærne her var ekstremt store til han, til og med str 50 som jeg har pakket er for stort!

Anbefaler en tynn ull-lue til å ha med til innendørsbruk på sykehuset. Vi måtte få svigers til å kjøpe med når de kom på besøk...

 

Var det pga varmetapet at han trenger ull lue,eller trenger de fleste det? Da pakker jeg med ullbodyer også da:-)Så poden er god og varm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt glemt ull ammeinnlegget jeg har. må begynne å bruke dem allerede. idag frøs jeg så brystene ble helt stive. og jordmor sa idag at jeg måtte passe på å ikke bli kald på puppene og på magen.

 

må ta en tur til apoteket for jeg har aldri hørt om nettingtruser før jeg ble gravid. lol. gruer meg til blødningene altså. jeg hater å ha mensen. har hatt det så deilig disse 9 (10) mnd uten en eneste blødning. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på sykehuset igår, bagen var klar, men etter ett døgn her har jeg kun tatt ut klær og ett teppe til gutten. Klærne her var ekstremt store til han, til og med str 50 som jeg har pakket er for stort!

Anbefaler en tynn ull-lue til å ha med til innendørsbruk på sykehuset. Vi måtte få svigers til å kjøpe med når de kom på besøk...

 

Var det pga varmetapet at han trenger ull lue,eller trenger de fleste det? Da pakker jeg med ullbodyer også da:-)Så poden er god og varm!

 

Han mistet fort kroppsvarme, og mye av varmetap på slike små skjer fra hodet. Avdelingen hadde bare en stygg "badehette" som lagde merker i pannen hans, så vi fikk tilkjørt en lue som både var mer komfortabel og finere ;)

Første døgnet brukte vi ullbody (pga varmetapet), nå bruker vi kun bommull og idag har vi droppet bukse også (vært på ultralyd av hoftene, skiftet bleie ca hver halve time osv), men tok med ett odt varmt teppe til han som han bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt glemt ull ammeinnlegget jeg har. må begynne å bruke dem allerede. idag frøs jeg så brystene ble helt stive. og jordmor sa idag at jeg måtte passe på å ikke bli kald på puppene og på magen.

 

må ta en tur til apoteket for jeg har aldri hørt om nettingtruser før jeg ble gravid. lol. gruer meg til blødningene altså. jeg hater å ha mensen. har hatt det så deilig disse 9 (10) mnd uten en eneste blødning. :P

 

Nettingtruser får du på sykehuset. Etter fødselen får du hjelp til å vaske deg nedentil og få på en slik truse og bleie. Jeg blødde bare veldig mye første timene, brukte kun bleie det døgnet så gikk jeg over til nattbind. Blør ikke så mye som jeg hadde trodd (og håper det ikke er "farlig" jeg blør lite...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive hva jeg faktisk brukte på sykehuset de 4 dagene;

*2 joggebukser

*3 singletter

*2 tynne, myke og store gensere

*2 ammebh

*4 sokkepar

*1 vanlig truse (den dagen jeg dro hjem, brukte nettingtrusene jeg fikk der de andre dagene).

*crogs

*shampoo + balsam

*deodorant

*hårbørste

*tannkrem

*tannbørste

*ca 1 body pr dag til mini (vi byttet når det kom mme på så han ikke skulle sutte på bodyen og om det kom bæsj på).

*ull-lue til mini pga varmetap

*ullstrømpebukse + vanlig bomullbukse

*henteklær

 

Så kom mannen med bilsete med pose og hentesettet den dagen vi skulle reise hjem ;)

Kan vel si jeg hadde med endel jeg ikke hadde bruk for selv om bagen min var liten i utgangspunktet.

 

Og blødning er ikke det store problemet nå etterpå. Jeg bruker de grønne always bindene nå, kun første dag på sykehuset jeg brukte bleiene der, ellers brukt "dagbind", nattbind har jeg kjøpt 2 pakker av, men ikke brukt. Men det er jo sikkert individuelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...