Gå til innhold

har dere pakket Fødebag enda?


Puppemamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynte å legge frem litt i går, har 25 dager igjen, så god tid, men føler meg nå mer avslappet siden jeg har ting gjort og nesten alt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 37+1 idag.

det jeg har gjort så langt er å hente bagen og lagt det på sengen. :P så når jeg skal legge meg legger jeg den på gulvet. også når jeg våkner legger jeg det på sengen.

 

P.S. Den er tom. haha..

 

igår var jeg på outlet store og kjøpte store behagelige plagg som dekker rumpen og 2 store godbukser. og tøfler fra nille. :P og 3 store truser.

alt var originalt fra cubus men de solge hver plagg til 30,- siden d var outlet :) tenkte det er greit å ha klær som uten problem kan kastet om det skjer "uhell". alle tre toppene er lange med knapper fra midjen og opp så jeg kan lett amme uten å måtte kle av meg. ammeklær er jo så dyre og jeg vil ikke ha med meg de fine dyre ammetoppene til sykehuset. de skal jeg spare til besøk og juletider :)

 

så nå gjenstår det å pakke det jeg har kjøpt. satte på siste vask av baby-klær så snart skal jeg velge hvilke jeg skal ta med i baggen. fikk beskjed av føden på ahus å ta med kjøredress for de kjører oss i en golfbil fra føden til barselhotellet i tunnel under bygget og der er det kaldt. så jeg tror jeg tar med vognposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 36+4 og har i alle fall startet å pakke. Har generelt lett for å overpakke, så det skal godt gjøres å ikke ende opp med feriekoffert, kjenner jeg... Uff.

Anyway. Har pakket ned noen singleter med litt lengde på, hvorav noen av dem er ammesingleter. Tar med hettejakke og et par cardiganer også, så jeg slipper rulle opp genseren:)

Har også et par-tre myke, gode, svarte mammabukser jeg tenker å pakke ned når det nærmer seg enda mer - de er ganske så fine også, så kan gå med dem blant folk og. Lurer på å ta med en tights også.

Ellers har jeg lagt ned litt toalettsaker, men vet egentlig ikke hvor mye jeg kommer til å trenge. Uansett er det godt å ha noe kjent der på sykehuset/hotellet, tenker jeg.

Ammeinnlegg og sånn salve mot såre brystvorter har jeg også funnet frem.

Til babyen har jeg ikke pakket noe foreløpig. Og mannen kan få pakke til seg selv - såpass kan man forvente av en voksen mann.

Skal nå gjøre klar musikken jeg vil ha i bakhånd også. Har laget spilleliste med musikk jeg tror kan være fin å ha når jeg trenger å slappe av med og for å ikke få panikk. Skal også få lagt over en del av disse på cd i tilfelle det er spiller på rommet. Evt tar vi med minihøyttaler.

Resten av det som skal være med er ikke helt i hus, men siden det ikke ser ut til at fødselen starter sånn i morgen eller noe, tar jeg det når jeg uken går ut i permisjon.

Er jo så moro med forberedelsene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den pakket og klar. Skal på sykehuset på vendingsforsøk på mandag. Lillegutt ligger i fot/sete leie og jeg har fått ¨beskjed om å ta med meg bagen i tilfelle det skulle skje noe. Gruer meg skikkelig merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+2 og bagen er ca. ferdig pakket:-) Har lang vei til sykehuset og syntes det er greit å ha den klar. Har pakket med truser, to amme bh'er, to singletter, tre løse t-shirts, en joggebukse, en tights og en lang cardigan. har også pakket med bokser og t-shirts til mannen. Tolettveska er også med, mangler bare litt sminke, og det tar jeg med når vi drar :-) Klær til mini er pakket for seg selv, de får mannen ta med når han skal hente oss hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med å pakke nå - 14 dager igjen til termin... Forhåpentligvis skjer det litt før termin - krysser fingerne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pakket bagen her nei, men begynt å tenke på det :P Skrev en pakkeliste i kveld, etter at jeg fikk noen veldig sterke kynnere tidligere i kveld. Hadde egentlig ikke tenkt å pakke før 1. desember, men lurer på om jeg ikke må komme meg ut å handle et par ting neste uke, også finne frem baggen. Har hatt masse nedpress i noen uker, så er overbevist om at lillemor kommer før termin.. Er bare 35+2 uker, så satser på at lillemor lar vente på seg noen uker til hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun pakket sko og toalettsaker. Bruker jo hjemme joggebuksene og andre comfy klær ;) Mannen får hive oppi noe om vi må reise fort, foreløpig bare mye sterke kynnere og mens-smerte smerter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å begynne å pakke den i dag. Får vel komme meg på butikken og handle dobbelt av litt toalettsaker og sånn. 15 dager til termin nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i helt feil terminklubb nå, håper dere tilgir det! :)

Men etter at min nevø (16 mnd) kom 4 uker for tidlig, så vet jeg at jeg kommer til å pakke bagen i gooood tid! :D

 

Lykke til i innspurten, damer. Gleder meg til det er min tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Termin om 2 dager. Bagen har ikke vært klar så veldig lenge.

Fikk snudd babyen for drøye uka siden, og etter det pakka jeg den ferdig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin 8.des om 5 dager :P :P

idag pakket jeg/vi baggen. sambo fikk med seg et par tøfler, go'bukse og et sett undertøy pluss tannbørste.

 

til meg:

2 go'bukser med høy liv.

1 mamma bukse

2 ammetopper

1 lang amme nattkjole

4 par sokker

undertøy (5 truser og 1 ammeBH)

tøfler

mascare

kajal

dusje saker

tannbørste og tannkrem

asan

våtservietter

ansiktspleie produkter i mini versjon.

 

til kjøttbollen:

myk og varm overall med ører. den er som en varm dynepels, han skal kjøres hjem i denne.

2 sett med body, en i str 50 og en i 56

2 bukser 50 og 56

1 strømpebukse 50

2 pysj 50 og 56, som også er søt nok for når vi får besøk på sykehuset. :P

lue og votter

 

fikk prøvevare på bleier i str 1 og 2. tok disse med så vi kan finne ut hvilke passer og kjøpe på vei hjem. har ikke investert i bleier enda bortsett fra en stor bleiekake fra babyshower som inneholder ihvertfall 50 bleier. de er av str 1.

 

lurer på om jeg skal pakke amme-innlegg, morgenkåpe, håndkle, bind og drikke/mat?????

 

hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin 8.des om 5 dager :P :P

idag pakket jeg/vi baggen. sambo fikk med seg et par tøfler, go'bukse og et sett undertøy pluss tannbørste.

 

til meg:

2 go'bukser med høy liv.

1 mamma bukse

2 ammetopper

1 lang amme nattkjole

4 par sokker

undertøy (5 truser og 1 ammeBH)

tøfler

mascare

kajal

dusje saker

tannbørste og tannkrem

asan

våtservietter

ansiktspleie produkter i mini versjon.

 

til kjøttbollen:

myk og varm overall med ører. den er som en varm dynepels, han skal kjøres hjem i denne.

2 sett med body, en i str 50 og en i 56

2 bukser 50 og 56

1 strømpebukse 50

2 pysj 50 og 56, som også er søt nok for når vi får besøk på sykehuset. :P

lue og votter

 

fikk prøvevare på bleier i str 1 og 2. tok disse med så vi kan finne ut hvilke passer og kjøpe på vei hjem. har ikke investert i bleier enda bortsett fra en stor bleiekake fra babyshower som inneholder ihvertfall 50 bleier. de er av str 1.

 

lurer på om jeg skal pakke amme-innlegg, morgenkåpe, håndkle, bind og drikke/mat?????

 

hva syns dere?

 

Trodde du sov nå når magen hadde droppa ned noen hakk;-))

Jeg tar med ammeinnleggene jeg fikk i en av de gratis baby boksene.Fikk ikke melk før den 3 dagen sist vet jeg,men tar nå med litt. Bindene på sykehuset er ok,men ganske harde.Så der tar jeg med mine egne i tillegg.Morgenkåpe bruker jeg nok ikke,sykehusskjortene er kjempelange.Og etter dusj hiver jeg nok på meg privattøy! Mange tar med litt energirik mat og drikke,så en har litt energi til fødsel om det drøyer. Jeg skal jo ha KS,så jeg må faste......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... jo jeg sover bedre og lengre når jeg første sover, bortsett fra utallige toalettbesøk som jeg ikke trodde kunne bli hyppigere. men nei du... igår la jeg meg halv 2 men sovnet ikke før halv 5. når jeg først sovnet så sov jeg helt til 12 faktisk. ganske ok søvn om du ikke beregner dobesøk(ene)

så inatt legger jeg meg når jeg først begynner å duppe av meg selv. vil ikke ligge i sengen i mørke og la tankene fly.... de flyr til rare steder. :P

 

hvilke bind tar du med deg? hva er liksom det tykkeste og beste som finns? regner med at man blør noe sykt etter fødsel, eller?

bruker heller ikke morgenkåpe hjemme, har en nusselig rosa en som rekker meg ned til rumpen, så det er jo ikke av praktiske årsaker jeg har den. egner seg ikke til sykehus og offentlig.. haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... jo jeg sover bedre og lengre når jeg første sover, bortsett fra utallige toalettbesøk som jeg ikke trodde kunne bli hyppigere. men nei du... igår la jeg meg halv 2 men sovnet ikke før halv 5. når jeg først sovnet så sov jeg helt til 12 faktisk. ganske ok søvn om du ikke beregner dobesøk(ene)

så inatt legger jeg meg når jeg først begynner å duppe av meg selv. vil ikke ligge i sengen i mørke og la tankene fly.... de flyr til rare steder. :P

 

hvilke bind tar du med deg? hva er liksom det tykkeste og beste som finns? regner med at man blør noe sykt etter fødsel, eller?

bruker heller ikke morgenkåpe hjemme, har en nusselig rosa en som rekker meg ned til rumpen, så det er jo ikke av praktiske årsaker jeg har den. egner seg ikke til sykehus og offentlig.. haha..

 

Jeg har fast plass i sofaen foran tv hver natt,sover innimellom.Har nærmest gitt opp sengen.Er så urolig i kroppen,sover 2-3 timer i slengen.Drar nytte av nrk lisensen ihvertfall,haha!

Jeg har kjøpt inn de store nattbindene,tror de er fra "always".Joda du blør masse,og kan være ganske mye blodklumper,beklager......;) Om du får noen pyntesting i tillegg,så er det ok å ha myke ting "downstairs"! Hadde en gjesteopptreden der for 2 uker siden,og da hadde jeg på meg en nattskjorte.Er 163 cm høy,og nattskjorta nådde meg til knærne,hehe.Muligens jeg fikk en svær str,men den dekka stumpen ihvertfall. Og det er jo kjekt når en vandrer rundt med bind og kledelige nettruser,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også 163 :) da tar jeg ikke med meg nattkjole og så mange topper. tar med mine 2 ammetopper.

jeg bruker always sine nattbind til vanlig og av og til kommer det blod på sengen. som resultat begynte jeg med tampong i tillegg til bind. har ganske kraftige blødninger. men nå har jeg jo vært bind-fri i over 9 mnd (deilig) og hvis etterblødningene skal immiterer menstrasjonen og vel så det, så lurer jeg på om det finnes bedre beskyttelse enn always sine nattbind. kanskje jeg må bruke disse tykke fra tena eller noe. håper ikke det blir komplikasjoner med revning og sånt. gruer meg til den delen.

 

ja jeg ligger på sofaen også... igår prøvde jeg sengen på første gang på lenge. men d er lettere å komme seg opp av sofaen med stor mage enn fra sengen. har blitt så stor at jeg detter ned i den og lager en grop som jeg ikke kommer ut av så lett :P

sofaen er hardere og nærmere toalettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...