Gå til innhold

Hvordan er formen, jenter? Har dere mye kynnere?


:o) :o) :o)

Anbefalte innlegg

Jeg har vært 100% sykemeldt siden slutten av august pga migrene, bekkenløsning og sterke kynnere. Migrenen ga seg heldigvis når jeg ble sykemeldt, kynnerne ble bedre, men bekkenløsningen blir jo bare verre og verre jo lenger en kommer i svangerskapet.

 

Kynnerne har tiltatt nå mot slutten... Har termin på julaften, og i dag har jeg klart å gjøre fint lite. Kynnerne setter inn så fort jeg beveger på meg... Uuuugh!!!

Er det noen andre her som er plaget med sterke kynnere så tidlig? Eller er dere alle i super form og 100% jobb! Skulle gitt mye for å jobbet altså, hvertfall litt!!! Men det går fint lite, når jeg må ta pauser bare for å tømme oppvaskemaskinen! Dessverre er det mye i huset som faller på mannen om dagene, så samvittigheten min er ikke helt god. Men han står på og klager lite, heldigvis:) Nei, jeg ser frem til å få kontroll over egen kropp igjen nå! Og ikke minst, til å holde vesle nurket i armene<3 Godt det bare er noen uker igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har vært sykemeldt i nesten 3 mnd nå grunnet bekkenløsning. kynner har jeg ikke kjent til så mye... magen blir hard når jeg går turer eller anstrenger meg fysisk som klesvask, støvsuging osv. men jeg kjenner mest bekkenløsningsmertene. kan ikke si at jeg har plagsomme eller voldsomme kynner. de er ihvertfall ikke vonde. har dager og uker uten energi også dager hvor jeg har energi til alt og angrer bittert dagen etter for da straffer bekkenet meg. er 37 uker imorgen. var på kontroll igår og alt er fint, frisk som en fisk som jordmor sa. :P har ikke opplevd noe særlig halsbrann heller. ikke har jeg hatt forstoppelse. men derimot mye søvnproblemer og tunghetsfølelse. andpusten utover kvelden for babisen skiviser lungene. jordmor sa igår at hode hadde ikke festet seg enda. jaja... det var et lite rapport om min form. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37+4 på vei i dag, så i går var første offisielle permisjonsdag for min del. Jeg jobbet 50% de siste to ukene, ellers har jeg jobbet fullt. Ble redusert pga. bronkitt og mye hosting.

 

Formen har i grunn vært bra, men de siste par mnd har jeg hatt mye kynnere. De gjør ikke vondt, men det er ubehagelig å gjøre ting mens de pågår, siden det strammer veldig. Forrige svangerskap kan jeg ikke huske at jeg hadde kynnere før siste uka.

 

Bekkenløsning har jeg kjent lite til, bare hvis jeg har vært ekstra aktiv en dag. Da kjenner jeg det i venstre lysken dagen etterpå og om natta. Men heldigvis holder det seg helt fint i sjakk. Sover vel så bra som jeg kan håpe om nettene, og satser på at det betyr at vi får ennå en sover. Førstemann er et sovedyr, og jeg sov godt med han i magen også.

 

Da er det bare å vente på ukene som kommer, og håpe at det skjer noe snart. Synes magen begynner å bli en smule framtung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke klage på formen, ble 100% sykemeldt for en uke siden pga at jeg ikke sover eller har gjort det de siste mnd og kynnere kom og gikk :( så nå kjeder jeg meg hjemme og kynnere kommer når jegstøvsuger, bøyer meg eller går fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kynnere 80% av tiden,men så er det og mitt 5 svangerskap.Så da er det visst ganske vanlig.Det er stort sett ikke smertefullt,bare veldig ubehagelig.Jeg liker å være effektiv,liker å gå fort,men nå må jeg liksom bare tusle rundt som en 90 åring,sukk.Begynner å merke endel nedpress,og vonde stikninger.Og søvnen er veldig oppstykket,men jeg jobber bare 20%,dvs 2 halve dager i uken.Så jeg kan ta meg en lur på dagen,er veldig heldig sånn:-) Dagene flyr til tross for at jeg får lite gjort! Blir endel tv titting imens jeg strikker! Har hatt en vanvittig produktivitet på det området da.Elsker å lese,men nå klarer jeg ikke konsentrere meg så godt om en bok. Blir snart veldig annerledes........Har 35 dager igjen til planlagt keisersnitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 36+5, og synes det går bra:=)

Jobber 70%, noe jeg har gjort et par-tre uker. Slet med søvn og ubehag i ryggen av å sitte så mye stille på jobb at jeg ikke klarte jobbe fullt uten å være trøtt og ukonsentrert hele dagen.

Men nå er det jo permisjon fra onsdag, da:)

Litt skummelt å vinke farvel for nå til et trygt sted i hverdagen, når jeg vet så lite om hva jeg har i vente, men ser frem til å disponere dagene i mitt tempo.

 

Har hatt litt ubehag i lysken og bekkenet innimellom en ukes tid, men det ga seg i går. Er vel det eneste jeg egentlig har kjent av vondter. Vært maks heldig med formen, så jeg kan gå som jeg vil og trene tre ganger i uken. Blir fortere trøtt utover kvelden nå, kjenner jeg, og sosialt er jeg nok ikke like mye med som ellers. Mye mer hjemmekjær, merker jeg!

 

Kort sagt, det kunne vært langt verre. Det har vært en drømmegraviditet til nå, så håper seriøst ikke verden og universet vender seg mot meg og gir meg en fødselsopplevelse fra varmeste helvete!!:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er bra! Jeg er veldig spent på om jeg får november baby. Har vært på sykehuset for vendingsforsøk i dag, som ikke fungerte siden lillegutt hadde festet seg, så nå blir det setefødsel... Grøss.. 2 cm åpning og moden så fødselen kunne starte når som helst sa legen! Har jo ikke termin før 15 desember så håper han holder seg inne litt til!:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...