Gå til innhold

Innlagt på ahus med vond legg og proteiner ....


lillebie på`n igjen

Anbefalte innlegg

Tok meg en tur på legevakten tidligere i kveld, da jeg siste 2 dagene har hatt økende verking i leggen min...D dimer test på legevakt var forhøyet og jeg måtte da til ahus...her kunne legen fortelle meg at D dimer prøve i svangerskap ikke kan stoles på da alle gravide har denne forhøyet....ingen farge/tykkelse forskjell på leggene , så de tror ikke det er blodpropp men de er ikke sikre...og ikke vil de gi meg sprøyte med blodfortynnende da jeg er gravid med termin om 6 dager....blitt henvist til UL av legg i morgen , og da blodtrykket var 147/87 med 2 + i protein skal jeg og på ul kl 10 i morgen tidlig/kontroll med gynekolog ...så da blir det natta her da.... Har smerter i nedre del av legg hvor blodpropper pleier legge seg mer i tjukk leggen, så kan være vanskelig å se på ul så langt nede fikk jeg og beskjed om...synes det er litt ekkelt ja, men de gjør vel det de kan for å avkrefte/ bekrefte ! Er sulten som en hest, så får håpe de har noe mat på lager, føden har jo mat døgnet rundt men det har ikke vanlig observasjonspost ... Bare å krysse fingrene for at det IKKE er blodpropp og ikke er svangerskapsforgiftning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, ja det er skummelt :( Håper alt er bra og du få slapper av mot ks nå da!

 

Ang mat: hører ikke obspost til føden da? Da jeg lå på obs så gikk jeg bare til Barsel og tok mat... Men nå er det jo morran og har helt sikkert fått mat ;)

 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tatt ul av leggen og de fant heldigvis ingen farlig propp! Set kunne være propp som forårsaker smerter, men da sitter den langt nede på leggen og ifølge legen er det da ingen behandling da denne ikke vil flytte seg/løsne til lunger! Har fortsatt høyt trykk og 2+ protein så venter på time til gynekolog og ul av baby nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja det er skummelt :( Håper alt er bra og du få slapper av mot ks nå da!

 

Ang mat: hører ikke obspost til føden da? Da jeg lå på obs så gikk jeg bare til Barsel og tok mat... Men nå er det jo morran og har helt sikkert fått mat ;)

 

Masse lykke til!!

vedr maten, jeg kom på akutt24 posten/obs post og denne er tilknyttet akuttmottaket . Men en snill sykepleier tok meg i mot og fet første hun tilbudte var brødskiver og juice tross klokken var 02:00 på morgenen , DA ble den høygravide glad:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...