Gå til innhold

Har født på storken


Mamma med to trollunger

Anbefalte innlegg

Tenkte å dele min fødselshistorie her, for å vise at det finnes positive sider ved kk også. Jeg fødte på storken 16.10.12

 

Mandag 15.10 gikk jeg med murringer og menssmerter hele ettermiddagen. Mot kvelden fikk jeg blodigslim og slimproppen begynte å gå. Tenkte ikke mer over det. Gikk og la meg i den tro at dette nok var enda flere falske tegn. Halv 4 på natten våknet jeg med svake rier. Klarte enda ikke å tro at dette var begynnelsen på slutten. Prøvde å sove litt til, men i 6 tiden begynte det å gjøre såpass vondt at jeg sto opp. Riene kom med 5 min mellomrom og varte i ca. 1 minutt om gangen. Rundt halv 9 tok det skikkelig opp, kom med 2 minutters mellomrom. Storebror som hadde feber, ble sendt til mormor. Og pappaen prøvde å ringe kk. Her kom vi bare til opptatt signal, så vi valgte å kjøre inn siden vi har en time å kjøre. Var inne halv 12. Ble plassert på storken og ble møtt av en helt fantastisk jordmor og jordmorstudent. Hadde allerede 6 cm åpning, så hadde jobbet bra hjemme. Hadde veldig fokus på pusten gjennom hele fødselen og prøvde å stå så mye som mulig. Rundt halv 2 fikk jeg skikkelige tak i ryggen, og fikk veldig følelsen av at jeg måtte på do. Jeg gikk derfor å satt meg på do litt, og dette utløste noen pressrier uten like! (Be om klyster jenter!) Når jeg reiste meg igjen, gikk vannet utover hele badegulvet. Stakkar studenten som måtte tørke opp igjen ;) nå fikk jeg pressrier for alvor, så la meg i senga. Det var utrolig godt å endelig få lov å presse. 14.09 kom vår lille tulle til verden. En skikkelig bolle meg masse mørkt hår. 4035 g og 52 cm. 36 cm rundt hodet. Jeg måtte sy et lite sting. Og formen er helt super. Kroppen er selvfølgelig mørbanket etter den store påkjenningen som en fødsel faktisk er. Men jeg har igjen problemer med å sitte og gå (hadde store problemer med det sist). Virkelig en helt fantastisk opplevelse. Kan anbefale storken til alle dere fantastiske bergensmammaer der ute. Jordmoren og studenten var inne med oss hele tiden og fulgte meg skikkelig godt opp. Jeg fikk masse skryt og de motiverte meg hele veien.

 

Er stolt av meg selv som klarte å gå gjennom nok en fødsel, helt uten smertestillende, bare ved hjelp av min egen indre kraft. Nå er det amming og lille jenta vår som står i fokus. Gleder oss til å bli kjent med henne og starte på livet som tobarnsforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :) ! Så kjekt å lese at du har en slik positiv opplevelse fra storken. Jeg har også det fra da jeg fikk datteren vår for 2 år siden. Skal absolutt der denne gangen også, om 45 +/- laaange dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...