Gå til innhold

Noen vårbabyer Drammen og omegn?


utkledd

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er 28 år og venter mitt andre barn i begynnelsen av mai. Foreløpig termin er 1. mai. Jeg er bosatt i Solbergelva.

 

Jeg har en sønn på ett år fra før. Da jeg gikk gravid med han fant jeg en helt fantastisk gruppe her. Vi møttes omtrent en kveld i uka helt fra vi var 3-4 mnd på vei. Da babyene ble født var vi allerede godt kjente. Vi fortsatte med kaféturer, hjemmebesøk, trilleturer, kino, svømming og lignende.

Vi møtes innimellom ennå selv om barseltiden (dessverre) er over for lengst. Gruppen ble stor, men vi hadde en egen gruppe på facebook hvor vi inviterte til happenings - så var det opp til hver enkelt hva eller hvor mye de ønsket å være med på.

 

Det jeg ønsker meg i denne permisjonen er nok en slik gruppe. Så da lurer jeg på om det er noen i Drammensområdet (med termin til våren) som ønsker å være med å danne en slik gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

 

Jeg er 26 og venter også mitt andre barn i begynnelsen av mai.

Jeg har ikke vært på noen BIM-treff tidligere, men det høres veldig hyggelig ut sånn du beskriver det!

 

Jeg er med på å danne en slik gruppe - tenker du da på de som har termin på vårparten? Jeg er kun med en på facebook fra 2011 hvor det er for hele året og folk er nokså spredt, så hang meg ikke helt på de treffene der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det høres veldg hyggelig, det kan jeg absolutt tenke meg å være med på :)

28 år, termin med nummer 2 i begynnelsen av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Så bra dere ønsker å være med!

 

Jeg var også medlem av den 2011 gruppen på facebook, men heller ikke vært på noen treff med de. Så nei er ikke denne jeg tenkte på. Ønsker en mindre mer oversiktig gruppe hvor vi alle har termin litt samlet.

 

Hva med eks ha en gruppe for april, mai og juni babyer for eks?

 

Skulle vi bare prøvd å satt opp et treff etter hvert? Laget en facebook side for eks? Eller vil dere vente og se om det er flere som melder sin interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg vil veldig gjerne være med på det. Venter mine to første barn i mai. Har termin 31.mai og 1.juni (toeggede tvillinger), men tipper/håper jeg føder bittelitt før uke 40 ;)

 

Jeg er 27 år og bor i Nedre Eiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut med ei gruppe for de med babyer fra april-juni mnd - så blir det nokså samla :)

 

Vi kan godt bare få satt opp et treff så kan de andre eventuelt bare henge seg på? Jeg har ikke vært med på sånne treff tidligere, så får bare hive meg i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å lykkeligmed2 - du skal nok ikke gå helt til uke 40 med to i magen.

Det er vel ikke helt vanlig, eller er det det om formen er fin?

Uansett så koselig - nå er vi jo allerede 4 stk og det dukker nok opp enda fler etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine26: Enkelte går helt til uke 40, men da blir det gjerne satt i gang. Men jeg vet også at mange blir satt i gang tidligere. Personlig tror jeg at de kommer ut når de går tom for plass, og jeg er 160 høy, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge dem. Så jeg satser på at de kommer frivillig tidligere, men vi får se ;) Har ingen i slekta med tvillinger, så jeg vet egentlig ikke mer enn hva google kan fortelle meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så spennende tid med andre ord ;)

Du har kanskje plass bakover mot ryggraden og utover, men sier jo stopp der også. Får bare vente og se hva som skjer :D

iallefall godt med to tette ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende med tvillinger :). Selv om jeg tipper det blir litt tøft i starten kommer de jo til å få masse glede av hverandre etterhvert :).

 

Så moro at dere vil være med på treff.

 

Når passer det for dere jenter? Er alle på facebook? Vi kunne jo laget en gruppe der også for april-juni babyer pg bare annonsert gruppenavne her for å få med flere medlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Jeg er på facebook iallefall, så kan bare annonsere navn på gruppa her evt så flere kan joine etterhvert.

 

Å tenker du treff og tidspunkt som passer? For meg varierer det litt, så kommer an på når det passer for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på facebook, men venter til etter fredag kveld med å melde meg inn i en gruppe, vi skal nemlig fortelle det til stedatteren min på snart 13 på fredag :) Og jeg litt redd hun skal klare å snoke seg fram til det på facebook om jeg melder meg inn i noe der tidligere. Men så fort hun vet det er det ikke noe stress :)

 

Jeg har ingen faste ting, så jeg er ganske fleksibel. Men det er jo selvfølgelig best med ettermiddag, men det er det kanskje for de fleste?! :)

 

Hvor bor dere? Jeg fikk med meg at utkledd bor i Solbergelva, hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å svare her, men prøver igjen ;)

 

Jeg kan også vente litt med facebookgruppe, da jeg ikke har behov for at alle der skal vite det ennå :)

 

Ettermiddager kommer kun an på kl.slett og dag for min del, da det er henting i barnehagen og samboer er lite hjemme på ettermiddager/kvelder.

 

Jeg bor i Hokksund. Hva med deg Lykkeligmed2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok da venter vi bare litt med fb gruppe. Har jo god tid :).

 

Jeg kan stort sett ettermiddager etter syv. Men kan jo vente litt med treff også til det er litt mer offentlig for alle om det er best slik? Jeg er bare litt overivrig :).

 

Cathrine - jeg må bare spørre, har du en datter (født i 2011) som du gikk på svømming på Blekkspruten i Mjøndalen med?

 

Lykkeligmed2 - Hvordan tok stedatteren den store nyheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner overivrigheta di ;)

Jeg henger meg bare på når dere kan, for er da eventuelt avhengig av foreldrene mine :)

 

Å ja - det er nok meg som var på babysvømming med deg? Navnet mitt dekker jo ikke det helt store lenger, og tenkte på det når jeg skreiv bosted :D :D da veit jeg jo helt 100% hvem du er også!

 

Spent på stedatteren din, Lykkeligmed2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine - navn, alder, barn i 2011 (samme mnd som min om jeg ikke tar helt feil, august?), bosted og en samboer som er mye borte på ettermiddagene avslørte deg ;). Så jo da er jeg sikker på at jeg vet hvem du er. Vi gikk ikke på samme svømmekurs men hadde vel noen timer sammen bare. Men jo vi har ei felles venninne :).

 

Utrolig moro at vi får to barn hver som begge blir født i samme mnd samme år :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at dere vet hvem hverandre er :)

Jeg bor på Steinberg.

 

Jeg er veldig spent på å fortelle det til stedatteren min i kveld, tror hun blir veldig glad, for hun har mast helt siden jeg ble sammen med pappan hennes :)

 

Etter i kveld er det offisielt for min del, ikke sikkert jeg poster det facebook, men om jeg blir med i en gruppe og noen snuser det opp, så er det ingen krise for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utkledd - alt er helt korrekt ;) å ja, det avslørte meg nok. Så utrolig gøy!! Ikke mange som har to barn som blir født så likt :)

Jeg har nesten ikke fortalt det til noen ennå, så er nok på tide nå - og til den felles venninna også!

 

Vi bor jo relativt nære alle tre her iallefall :D

Så moro!!

 

Kan godt joine gruppe fra i dag jeg også, for de fleste som er interessert får jo uansett vite det før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke annonsert noe på Facebook jeg heller, kommer ikke til å gjøre det heller. Men etter tidlig UL i uke 12 sente jeg en mail til alle mine kolleger og fortalte hvorfor jeg hadde vært sykemeldt i fem uker. Var en del spekulasjoner så jeg syntes det var greit å få det på det tørre.

Led av ekstrem kvalme og kastet opp konstant i 5-6 uker, møtte derfor ingen venner, familie og måtte avlyse absolutt alt av planer den perioden. Var derfor utrolig godt å kunne fortelle alle berørte hvorfor jeg "unngikk" de.

 

Nå er jeg i uke 16 og det ses allerede for godt til at jeg kan fortsette å late som ingenting... Men noen annonsering på FB blir det jo allikevel ikke. Trodde man kunne lage lukket gruppe så ingen så man var med? Men det går kanskje ikke? Er ikke så flink på slikt jeg.

 

Lykkeligmed2 - blir spennende å fortelle henne det. Har to "bonusbarn" jeg også. Tvillinger faktisk. 10 år. De har utrolig mye glede av hverandre og er såpass store at de er kjempe flinke med lillebror også. De gleder seg veldig til å få ennå en lillesøster eller bror.

Ønsket meg veldig tvillinger forrige gang, denne gangen var jeg litt redd for å få tvillinger + en to åring :). Mannen ville ha tvillinger denne gangen også. Men nå blir det jo bare en.

 

Cathrine - Har heller ennå ikke fortalt vår felles venninne ennå. nei, utrolig moro at vi får to som begge er så like.

 

Moro at vi alle bor i Nedre Eiker også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen planer om å annonsere på FB, men vi kan lage en hemmelig gruppe? Så om du lager gruppa legger oss bare til i tur og orden ;) Det går nok. Ikke særlig god på det jeg heller, men ei som lagde det med maimammaer nå og gjorde akkurat det.

 

Veldig smart av deg å fortelle kollegaer på den måten. Jeg burde nok gjøre det selv, men tar det litt ettersom. Synes godt for de som kjenner meg, men ikke de som ser meg sjeldent ;) for trur selv ikke jeg har blitt like brei som forrige gang selvom det er en del i bredden likevel!

 

Må si mannen din er glad i barn UTKLEDD :D heldig med han!! Min hadde fått fnatt om vi ventet tvillinger. Så veldig glad vi får to relativt tette ;)

 

Spennende å se hva kjønnene blir etterhvert! Føler selv vi får en gutt denne gangen, men veit jo aldri :) hadde for letthetsskyld vært enklest med ei jente til, men... kos med en av hver også!

 

Lykkeligmed2 - masse, masse lykke til med å fortelle den gode nyheten til stedatteren din i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi sagt det, og hun ble kjempe glad!! :) Hun trodde ikke på oss før hun fikk se ultralydbilder, vi er visst litt fæle med å tulle og lyve til henne. Men vi mente at å tulle med dette ville vært slemt, selv for oss å være :) Så da var gleden stor da hun skjønte at det var sant! :)

 

Så da er det offisielt for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 28år og venter barn nr.2 16.mars. Storesøster blir 4år i januar. Bor nå i Mjøndalen,men flytter til steinberg om ca.en uke. Jeg blir gjerne med på treff. Jeg er fortsatt i 100% jobb, så dagtreff passer dessverre dårlig. Om det blir kveld eller helg er jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligmed2 - så deilig at hun ble glad :D :D godt å ha det ute!

 

Turbomamma:) så koselig om vi blir fler!

Jeg har aldri vært med på sånt, så om det blir noe får jeg hive meg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig at vi blir fler. Kveldstreff passer best her også :).

 

Lykkeligmed2 - kjempe moro at den kommende storesøster ble så glad. Aldersforskjellen gjør jo også at hun sikkert kommer til å bli til veldig hjelp etterhvert også :).

 

Prøvde å lage en facebookgruppe men fikk det ikke til fordi jeg måtte invitere venner. Noen som er god på dette? Kan man ikke bare lage en gruppe som andre kan søke opp og melde seg inn i? Aldri laget noen gruppe før, alltid vært den som bare har meldt meg inn ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...